וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק בצל ושום: 7 מאכלים שגורמים לריח רע מהפה

חושבים שלהימנע מבצל וטונה זה מספיק? בואו לגלות את המאכלים שנראים ומריחים תמימים, אבל עלולים לגרום לנשימתכם להבאיש ולבני שיחתכם להימלט בבהלה

אילוסטרציה. ShutterStock
שום זה בנאלי. מהן פצצות הסירחון שאתם לא יודעים שאתם אוכלים/ShutterStock

כולנו מכירים את המאכלים שנודעו לשמצה כפצצות סירחון – כמו שום, בצל, טונה ועוד – ויודעים שאם אכלנו אותם לצהריים, אולי לא כדאי להסתודד עם אף אחד מטווח אפס כדי לא להרעיל אותו באדי הבל הפה שלנו. אבל אלה מאכלים שהם עצמם נודפים ריח מאוד מובהק, ולכן גם מדביקים את חלל הפה בו. מה שאתם לא יודעים, זה שיש מאכלים – לכאורה, תמימים למראית עין או אף, שאכילתם תגרום לנשימתכם להבאיש.

אז שלא תגידו שלא הזהרנו אתכם – להלן רשימה של 7 מאכלים שיגרמו לכם לפה שלכם להצחין:

סוכר. ShutterStock
אוהבים מתוק? גם הבקטריות/ShutterStock

סוכר

סוכר הוא הגורם הראשון שיש להתרחק ממנו אם אתם מעוניינים להימנע מריח פה. הוא משמש מזון לבקטריות בפה וגורם להן להתרבות בקצב מואץ מהרגיל. חלק מהבקטריות הללו גם גורמות להצטברות של פלאק על השיניים והחניכיים, כאשר הן נחשפות לסוכר. אם צרכתם מזונות או משקאות עתירי סוכר, מומלץ לצחצח את השיניים מיד לאחר מכן, או לכל הפחות לתת לפה שטיפה הגונה במים. ואם אתם מתכוונים לטשטש את ריח הפה באמצעות סוכריית מנטה או מסטיק – ודאו קודם כל, שאלה לא מכילים סוכר בעצמם.

מה קורה לגוף אחרי שנה בלי סוכר?

עוד באותו נושא

כל הסיבות לריח רע מהפה

לכתבה המלאה
כוס קפה. ShutterStock
בוקר טוב?/ShutterStock

קפה

אחת הסיבות לריח רע היא חלקיקי מזון ומשקה שנותרים בחלל הפה ולא נשטפים לקיבה כראוי. למרות שהוא נוזלי ויורד בגרון במהירות (במיוחד בבוקר), קפה הוא אחד מהמזונות שנוטים להדבק לשיניים ולחלל הפה. שיירי הקפה הללו מעירים לא רק אתכם, אלא גם את הבקטריות שחיות לכם בפה באופן קבוע ואחראיות על הפצת ריחות לא סימפטיים. בנוסף, קפאין הוא חומר שמייבש את הגוף וגם את הפה והיובש תורם אף הוא לריח רע. כך שלשתיית קפה עלולה להיות השפעה כפולה ומכופלת על הריח שיוצא לכם מהפה. קחו את זה בחשבון בבוקר.

במקום קפה: המשקאות הכי בריאים לבוקר

שתי כוסות מרטיני. ShutterStock
אלכוהול מייבש לכם את הפה/ShutterStock

אלכוהול

משקאות שמכילים אלכוהול גורמים לפה שלכם להיות יבש מהרגיל. לכולנו יש בפה נוכחות של בקטריה אנ-אירובית שגורמת לריח רע. החמצן שנמצא ברוק שלנו הורג את הבקטריה הזאת. לכן, פה יבש משמעותו חיים ארוכים וטובים יותר לבקטריה ובאשת פה לכם. אגב, אם אתם מנסים להפטר מריח של אלכוהול או מריח רע שנגרם בעקבות שתיית אלכוהול באמצעות מי פה – שימו לב שסוגים רבים של שטיפות פה מכילים גם אלכוהול. אז עדיף לחפש מי פה נטולי אלכוהול.

כמה קלוריות יש באלכוהול?

גבינות. ShutterStock
רגישות ללקטוז מתבטאת לא רק בבטן/ShutterStock

מוצרי חלב

כנראה שלא סתם יש דבר כזה "גבינה מסריחה". גבינות ומוצרי חלב אחרים מכילים סוכר לקטוז, וכשהוא מתחיל להתפרק – עוד בשלב הלעיסה בפה – הוא גורם לריח רע. מי שסובל מרגישות ללקטוז, יסבול מריח חריף במיוחד, משום שגם ברוק שלו (ולא רק בקיבה) חסר האנזים שמפרק את הלקטוז ומסייע בעיכולו. עם זאת, לא כל מוצרי החלב מסכנים את הבל הפה שלכם – ביוגורט יש דווקא רכיבים פרו- ביוטיים שעשויים לסייע בחזית הניחוחות.

באיזה גיל מתחילים לאהוב גבינות מסריחות?

צלחת סטייק אספרגוס תפוחי אדמה. ShutterStock
הסטייק הזה ישאר איתכם גם אחרי הארוחה/ShutterStock

בשר

לסיבי החלבון שמצויים בשפע בבשר נטייה להיתקע בין השיניים ולהמשיך ללוות אתכם גם הרבה אחרי שהארוחה הסתיימה. לאחר זמן מה, אתם וגם הסביבה הקרובה שלכם תתחילו להבחין בריח שהם יפיצו. אם אתם קרניבורים מושבעים שמרבים לאכול בשר, כדאי שתקחו בחשבון שהגוף הופך עודפי חלבון לפחמימות, בתהליך שאחד מתוצרי הלוואי שלו הוא אמוניה – שגם היא מוסיפה לקרנבל הניחוחות הלא נעימים.

זה רשמי: בשר מעובד עלול לגרום לסרטן

מיץ תפוזים. ShutterStock
עניין של חומציות/ShutterStock

מיץ הדרים

מאכלים חומציים, ומיצי הדרים בראשם, גורמים לריח רע מהפה משום שהם משנים את רמת החומציות שבו. רמת החומציות הרגילה בפה עומדת על 6.5, כאשר 7 נחשב לניטרלי במדד החומציות. כאשר רמת החומציות בפה יורדת, הבקטריות שחיות בו משגשגות וגורמות לריח רע. מאכלים חומציים נוספים שיכולים לגרום לכך הם: עגבניות, אננס, פלפלים וביצים.

9 המשקאות הכי בריאים שיש

שורש חזרת. ShutterStock
שורש הבעיה. חזרת/ShutterStock

חזרת

השורש עז הטעם מקבל את חריפותו הודות לתרכובת כימית בשם isothiocyanate שנמצאת בו. התרכובת היא חלק ממערכת ההגנה של הצמח ותפקידה להפיץ ריח שידחה בעלי חיים שחושבים לנשנש את השורש האכיל. למרבה הצער, לא מדובר במנגנון הגנה סלקטיבי, לכן כל מי שאוכל חזרת, ובכלל זה גם בני אדם, יסבלו מהריח הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully