וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיניים של אופטומטריסט: כיצד נמדדת איכות הראייה שלנו?

8.11.2015 / 7:10

אבחון מוקדם של קשיי ראייה, מיקוד עיניים או פזילות עשוי למנוע התפתחות עין עצלה ופגיעה בראיית העומק. למה בדיקת עיניים תקופתית חשובה ומה אומרות התוצאות במרשם?

בדיקת עיניים ג'ונסון.
מגיעים לבדיקת עיניים רק כשאין ברירה

לא כולם מודעים לחשיבות של בדיקת ראייה תקופתית. כל עוד אנחנו מצליחים לצפות בטלוויזיה, לקרוא מקרוב ומסתדרים ביומיום, אנחנו נוטים להימנע מבדיקת ראייה ולמשוך את הזמן עד לביקור הבא אצל האופטומטריסט/רופא עיניים. רק עם הופעת הפרעה משמעותית לראייה, כשהמשקפיים נשברים או נעלמים וברגע הופעתם של כאבי ראש לא מוסברים - אין לנו ברירה ואנו מגיעים לבדיקה.

בדיקה תקופתית של העיניים חשובה בכל גיל

אצל ילדים עד גיל 10-11 אבחון מוקדם של קשיי ראייה, מיקוד עיניים או פזילות עשוי למנוע התפתחות עין עצלה ופגיעה בראיית העומק. לכן חובה לבדוק ילדים ותינוקות בהתאם להוראות רופא העיניים העוסק בתחום.

לדברי דרור דקל, אופטומטריסט B.sc מרשת אופטיקנה, אצל אנשים בוגרים בדיקת ראייה שגרתית יכולה למנוע כאבי ראש, לשפר את נוחות העבודה מול מחשב ואת חדות הראייה בנהיגה ולגלות בעיות שונות בתפקודהעיניים. "בדיקת הראייה יכולה להיות בדיקה מקדימה לבעיות רפואיות שונות הדורשות ביקורת ואבחון של רופא עיניים ומניעת החמרה".

רופא עיניים או אופטומטריסט?

למרות שרופאי עיניים רבים מבצעים בדיקות ראייה למשקפיים ואף לעדשות מגע, בעל המקצוע המיומן והמתאים לכך הינו האופטומטריסט. בדיקת הראייה אינה רק קביעת המרשם הנכון לשיפור הראייה הטוב ביותר, אלא מערך שלם של בדיקות ושיקולים הקשורים לצרכי המטופל, למשקפיים ישנים טובים או שאינם טובים, לטווחי ראייה ולסוג המסגרת, העדשה והמרשם.

רופא עיניים הינו המומחה באבחון, זיהוי וטיפול במחלות ובעיות עיניים שונות והשילוב בין בדיקת רופא עיניים לבדיקת אופטומטריסט נותן מענה מקיף לכל נושא הראייה ובריאות העין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
תוצאות בדיקת עיניים. מערכת וואלה!
תוצאות בדיקת עיניים לדוגמא. בדיקת עיניים איננה בוחן/מערכת וואלה!

אז מה אומרות תוצאות בדיקת העיניים שלכם?

SPH – המספר המופיע בסעיף הזה קובע למעשה את חדות הראיה שלכם ואת יכולתם לראות דברים מרחוב או מקרוב. סימן הפלוס (+) מצביע על ראייה קצרה למרחקים קרובים וסימן המינוס (-) מצביע על קושי בראייה למרחקים. ככל שהמספר גבוה יותר – נע בין 0.25 ל-6 - כך יהיה מספרן של עדשות המשקפיים גבוהות יותר.

צילינדר (אסטיגמציה) - תופעה שכיחה בה יש שני מספרים שונים בעין אחת. כלומר בכיוון אנכי יש מספר מסוים ובכיוון אופקי מספר אחר. הצילינדר הוא למעשה ההבדל בין שני המספרים הללו ואם הוא גבוה יש לבדוק את מצב הקרנית ואת סדירותה. צילינדר מפריע לראיה מרחוק וגם מקרוב.

AXIS – זווית הצילינדר במעלות. המספר שנמדד לא מעיד על חדות הראייה שלכם אבל מסייע למקם את זווית העדשה בתוך מסגרת המשקפיים.

PRISM – הנתון הזה מלמד את האופטומטריסט שהעיניים שלכם לא מתפקדות היטב כצמד וקיים חוסר איזון ביניהן. לעתים קרובות, הדבר מוביל למאמץ גדול של השרירים ומשם לכאבי ראש. לפיכך, ההמלצה תהיה עדשות פריזמה שימקדו את הראייה.

BASE – הזווית בה ימוקמו עדשות הפריזמה בתוך מסגרת המשקפיים.

ADD – הנתון הזה מתייחס להוספת מספר עדשה גבוה יותר לקריאה במקרים של קושי בראייה מקרוב עקב גיל מבוגר, לאחר ניתוחי עיניים או בגלל סיבות אחרות.

וואלה! NEWS בשיתוף אופטיקנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully