וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות ממליץ להגביל צריכת בשר מעובד לפעם בחודש

28.10.2015 / 10:12

בעקבות הודעת ארגון הבריאות העולמי על כך שבשר מעובד מסרטן כמו סיגריות, פרסם משרד הבריאות המלצות מעודכנות, לפיהן יש לגוון את מקורות החלבון ולהמעיט בצריכת בשר מעובד – במיוחד בילדים

IFB פרופ' פייר זינגר, מנהל המכון לחקר התזונה בבי"ח בילינסון, על צריכת בשר מעובד/צילום: מאצ'י הוף, עריכה: ניר חן

בעקבות הכרזת ארגון הבריאות העולמי (WHO) כי אכילת בשר מעובד מגדילה את הסיכוי לחלות בסרטן, פרסם אתמול (שלישי) משרד הבריאות המלצות מעודכנות לגבי צריכת בשר מעובד. בין ההמלצות, הגבלת אכילת בשר מעובד, דוגמת נקניקיות, נקניקים והמבורגרים – לפעם בחודש, במיוחד בילדים. בהודעה לעיתונות שפרסם משרד הבריאות נכתב גם כי "אין צורך לאכול בשר מדי יום" וכי מומלץ לגוון את מקורות החלבון ולהעשירם עם חלבונים מהצומח, כמו קטניות ודגנים מלאים, לפחות פעמיים בשבוע.

ההמלצות המעודכנות של משרד הבריאות מתפרסמות בעקבות הכנסתו של בשר מעובד לרשימה השחורה של גורמים מסרטנים, לצד סיגריות ואסבסט. על פי הודעת הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן של ארגון הבריאות העולמי (IARC),גם בשר אדום נמצא כמסרטן, אך ברמה נמוכה יותר. בהודעת משרד הבריאות נכתב כי אמנם בשר מעובד סווג באותה קטגוריה סיכון לסרטן כמו עישון, אך הוא אינו מסכן באותה עוצמה. כגורם יחיד, עישון תורם משמעותית לסיכון של סרטן ריאות וסוגי סרטן אחרים, לעומת זאת, בשר מעובד "בעל סיכון צנוע בהרבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully