וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין עולמי: רונאלדו רוצה את הדם שלכם

26.10.2015 / 9:04

דם הוא מרכיב חיוני בגוף, והוא נדרש על מנת להציל את חייהם של חולים רבים ברחבי העולם. למרבה הצער, רק מעטים בוחרים לתרום דם באופן קבוע, זאת למרות שתרומה אחת יכולה להציל את חייהם של 3 בני אדם. קמפיין חדש מנסה לשנות את המציאות הזו

בדיקת דם. אילוסטרציה. ShutterStock
מציל חיים. כל רגע/ShutterStock

דם הוא מרכיב חיוני לחיים, אך אנשים רבים אינם חושבים על כך אלא רק כשהצורך הופך להיות קריטי. בכל שנה נערכים ברחבי העולם 234 מיליון ניתוחים משמעותיים, כשמרביתם דורשים עירוי דם או טיפול הכרוך בתרומות נוספות. לפי הסטטיסטיקה, 1 מתוך 7 אנשים שמתאשפזים בבית חולים זקוק לתרומת דם, כשתרומה אחת עשויה למעשה להציל את חייהם של שלושה בני אדם.

קמפיין חדש של חברת אבוט שם לעצמו כמטרה להגביר את תשומת הלב הניתנת למטרה חשובה זו. בהיותו בין גדולי שחקני הכדורגל בעולם, כריסטיאנו רונאלדו, יוביל את הקמפיין וישמש כשגריר העולמי הראשון ביוזמת ה- Be The 1TM, שנוסדה כדי לעורר השראה בקרב צעירים ברחבי העולם לתרום דם באופן קבוע.

רונאלדו בקמפיין לתרומת דם. אבוט,
תורם דם באופן קבוע. כריסטיאנו רונאלדו/אבוט

"ביכולתנו לחולל שינוי בכך שנתרום דם. כל תרומת דם עשויה להועיל לעד שלושה אנשים במצבי חירום וכן בטיפולים ארוכי-טווח," אמר כריסטיאנו רונאלדו, חלוץ בקבוצת ריאל מדריד וראש נבחרת הכדורגל הלאומית של פורטוגל. רונאלדו תרם לראשונה דם בגיל 24, כאשר בנו של חבר קבוצתו חלה ונדרשה לו תרומה. מאז הוא ממשיך לתרום דם באופן קבוע.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

מנת דם אחת מצילה את חייהם של 3 אנשים

בעוד ש-108 מיליון תרומות נאספות בכל שנה ברחבי העולם, רק אחוז קטן מ-7 מיליארד האנשים שהינם כשירים ומתאימים לתרום דם ברחבי העולם אכן ממשים זכות זו. עבור מי שנדרשים לקבל עירוי דם, הצורך גדול אף יותר מפני שלדם חיי מדף קצרים ותוקפו עלול לפוג.

"שירותי הדם של מד"א, ארגון ההצלה הלאומי של ישראל, זקוקים בכל יום לכאלף מנות דם", מסבירה מנהלת שירותי הדם של מד"א, פרופ' אילת שנער. לדבריה אזרחי המדינה אומנם נרתמים בהתנדבות, אך לעיתים יש קושי לגייס תורמי דם והיא פונה ומבקשת לתרום דם במהלך כל ימות השנה. "חשוב לזכור ולהזכיר שמנת דם אחת יכולה להציל את חייהם של שלושה בני אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully