וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת פיצוץ: איך לטפל נכון בחצ'קונים

21.10.2015 / 8:00

הם אדומים, כואבים ולמרות שקוראים להם פצעי בגרות, הם נשארים איתנו גם הרבה אחרי התיכון – פצעונים. ריכזנו עבורכם את כללי היסוד למניעת חצ'קונים וטיפול בהם. ספוילר: לפוצץ זה ביג נו נו

אילוסטרציה. ShutterStock
הגורם לפצעונים הוא לרוב שינוי הורמונלי/ShutterStock

לפוצץ או לא לפוצץ? הדילמה הנצחית של כל מי שהתעורר בבוקר, הביט במראה וגילה חצ'קון חדש מסתכל עליו במבט מתריס. כולנו סובלים מהופעתם של פצעונים על הפנים מדי פעם, מי יותר ומי פחות, ויש גם כאלה שסובלים מתופעת האקנה באופן חמור מאחרים. אלה וגם אלה יעידו שמדובר באחת התופעות המבאסות והמתסכלות ואנו מוצאים את עצמנו נקרעים בין הרצון לפוצץ/למרוח/לטפל ובין הידיעה שעדיף לא להתעסק איתם יותר מדי. אז אחת ולתמיד, ריכזנו עבורכם את כל מה שחשוב לדעת על הטיפול בחצ'קונים.

"הגורם להם הוא לרוב שינוי הורמונלי, כמו זה שאנו חווים בגיל ההתבגרות, במהלך הריון, טיפולי פוריות או גיל המעבר. לכן, אי אפשר ממש לשלוט או להשפיע על הופעתם", אומרת גיל דורמן, קוסמטיקאית רפואית, המתמחה בבעיות אקנה. נוסף על כך, גם גורמים כמו לחץ ודיכאון, תזונה לקויה, שימוש לא מתאים בקרמים לפנים יכולים לעודד אותם לצוץ. ישנם כמה כללי עשה ואל תעשה כשזה מגיע לטיפול בפצעונים.

חצ'קונים. ShutterStock
לחץ ודיכאון גם הם תורמים להופעת החצ'קונים/ShutterStock

מה לעולם לא לעשות

הפיצוץ הבלתי נמנע
חצ'קונים אוהבים שאתם עושים טעויות, כל כך אוהבים שכאשר אתם נוגעים בפנים, לא מתאפקים, ומפוצצים אותם- הם גדלים כמו פרחים בערוגה מדושנת. התאפקו, ואל תגעו בהם! זה מנוגד לכל חוקי הטבע שלנו, אבל זה הכרחי. כל נגיעה כזו עלולה לגרום לצלקות וחטטים בעור, שיישארו איתכם גם הרבה אחרי שתשכחו מהפצעון.

תרגיעו עם הסבון
אל תגזימו עם רחיצת עור הפנים, 3 פעמים ביום זה הגבול העליון. מעבר לזה זו הגזמה פראית.

שמש הרסנית
יש מי שמנסים לייבש את הפצעונים על ידי חשיפתם לשמש. אולם, קרני השמש עלולות לקבע את האדמומיות מהפצעים וליצור פיגמנטציה.

עוד באותו נושא

מה לאכול כדי לשפר את מראה העור?

לכתבה המלאה

אז מה כן?

הגוף מוציא מה שאתם מכניסים
הרבו בשתיית מים, לפחות 2 ליטרים ביום. כאשר אנו לא שותים מספיק מים, הלחות בעור יורדת, דבר העלול לגרום לפעילות יתר של בלוטת החלב ולהיווצרות עור שמן עם פצעים.

מה קורה במיטה שלכם?
לא הרבה יודעים אבל המצעים שלנו צוברים לכלוך של זיעה, שאריות איפור ושאר חומרים שהפנים מפרישים במהלך השינה. אלו עלולים להוביל להצטברות חיידקים ולסתימת נקבוביות. השתדלו להחליף מצעים מדי שבוע והעדיפו מצעים מבדים טבעיים ונושמים. המהדרין, יחליפו את הציפית פעמיים בשבוע. ובעיקר נסו להחליף את הציפיות לפחות פעמיים בשבוע.

שחורים הם השחור החדש
לאחר מקלחת חמה הראשים השחורים נוטים לבצבץ על העור והפיתוי להוציא אותם גדל. נסו לגלות איפוק. אם תלחצו לא נכון אתם עלולים לפצוע את העור. וחוסר היגיינה מתאימה, תגרום לעיתים לזיהום הנקבובית וליצירת פצעים נוספים. השאירו את ניקוי השחורים לאשת מקצוע טובה.

מיתוס משחת השיניים
מריחת משחת שיניים או לימון על פצע לא רק שאינה יעילה, היא אפילו יכולה להזיק. הדבר עלול לגרום לגירוי יתר של העור ואף לכוויות שיותירו צלקות. אם אתם רוצים לייבש פצעון סורר, עדיף לבחור בתכשיר אנטי בקטריאלי (ניתן להשיג בבתי המרקחת), שגם ייבש וגם יטפל בדלקת.

אילוסטרציה. ShutterStock
המצעים שלכם צוברים לכלוך שמצטבר בנקבוביות וסותם אותן. החליפו אותם בתדירות גבוהה/ShutterStock

הצעתם את המיטה? תשנו בה
בזמן שאנחנו ישנים, עור הפנים עובד ומתקן את עצמו, לכן מומלץ לישון לפחות 6-8 שעות בלילה.

דל שומן, לא רק באוכל
אם אתן מתאפרות בקביעות, הקפידו לרכוש מייק אפ נטול שומן שלא יגרום לתחושת כבדות ושומניות בעור. כמו כן, הקפידו לשטוף את מברשות האיפור אחת לשבוע. מברשות סינתטיות ניתן לשטוף עם סבון כלים פשוט, ואילו מברשות משיער טבעי יש לנקות עם שמפו ומרכך.

פצעונים למקצוענים
אם בעיית הפצעונים ממשיכה להטריד אתכם גם לאחר שנקטתם את כל צעדי המניעה המפורטים מעלה, יתכן שיש צורך בהתאמת טיפול תרופתי אצל רופא עור. הטיפולים מתחלקים לשלושה סוגים עיקריים ולרוב הם ניתנים בצורת תכשיר למריחה על העור: רטינואידים, אנטי בקטריאליים ואנטיביוטיקה .במקרים קיצוניים הרופא מפנה את המטופל לשימוש בתרופה דרך הפה.

מומלץ לשלב את הטיפול הרפואי עם טיפול אצל קוסמטיקאית רפואית המתמחה באקנה. "הקוסמטיקאית תוכל להתאים חומרים משלימים לתמיכה בטיפול ולעקוב אחר התקדמותו", מסבירה דורמן. "והיא תוכל גם להדריך אתכם כיצד למנוע ולטפל בצלקות (כתמים, חטטים), הנוצרות לעיתים בעור לאחר אקנה (צלקות פוסט אקנה)".

אם אתם סובלים מכמות גדולה של שחורים בעור, דורמן ממליצה להגיע אחת לשבועיים עד חודש וחצי לטיפול פנים לניקוי העור, כיווץ נקבוביות, חיטוי והרגעה. לדבריה, "קיים מגוון רחב של טיפולים לכל מצב של אקנה וטיפול נכון יביא לתוצאות טובות ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully