וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזקי הסימוס: הטלפונים הסלולריים הופכים את בני הנוער לגיבנים

18.10.2015 / 13:15

הנזקים הבריאותים של הטלפונים הסלולרים הם רבים, אבל אם חשבתם שרק מדובר בהפרעות קשב או השמנה, אתם טועים. חוקרים מזהירים מפני מגיפה שפוגעת בבני נוער. או בצוואר שלהם ליתר דיוק

מערכת וואלה! News

מה לא נאמר על ההשפעות הרעות של הטלפונים הסלולריים על החיים שלנו. הם גורמים לנו להיות בודדים, לחוות בעיות שינה ואפילו להשמין. ואם כל זה לא מספיק, הם גם הופכים אותנו גיבנים.

"צוואר סמס" – או באנגלית text neck - זה שם התסמונת החדשה שגורמת בשנתיים האחרונות להתעקמות של הצוואר ושל הגב אצל בני הנוער. וזה לא נגמר שם. לפי מומחים, העומס שמופעל על הצוואר עלול לגרום לא רק לצוואר תפוס ועקום אלא גם לכאבי ראש ואפילו לדיכאון.

מחקרים אחרונים מראים שרובנו מבלים שלוש שעות בממוצע ביממה בבהייה במסך הטלפון הסלולרי שלנו. אם ראש של מבוגר שוקל בין ארבעה לחמישה קילוגרמים כשהוא בתנוחה הטבעית שלו, כשאנחנו מכופפים את הצוואר, הודות לכוח המשיכה, הוא הופך כבד יותר. כמה כבד? אם תטו אותו בזווית של 60 מעלות, כאילו העמסתם 27 קילוגרמים על הצוואר. וממילא יש לכם כבר מספיק צרות על הראש.

צוואר סמס- סיפור בדקה. ShutterStock
הופכים את החיים שלנו לקשים יותר?/ShutterStock

מהו סיפור בדקה?

יש הרבה דרכים לספר סיפור, אבל סיפור טוב באמת אפשר, אפילו רצוי, לספר בכמה שפחות מילים. אנחנו בוואלה!NEWS מביאים לכם את הסיפורים הכי מעניינים של היום, עם חומרי הווידאו המעניינים והמסעירים ביותר, בלי להכביר יותר מדי במילים. אז זכרו, צוות וואלה!NEWS לשירותכם תמיד (אבל רק לדקה, כן?).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully