וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הטעם של הקפה שאתם שותים אומר על האישיות שלכם?

12.10.2015 / 8:30

חלק מעדיפים טעמים מתוקים, אחרים מלוחים ויש כאלה שממש אוהבים חמוץ. מעטים יעדיפו טעמים מרים. חוקרים ערכו ניסוי ובדקו - מה זה אומר על האישיות שלהם

קפה שחור. נמרוד סונדרס
אוהבים את הקפה שלכם מר וחזק?/נמרוד סונדרס

אם לשפוט לפי מחקר אוסטרי שנערך לאחרונה, לא רק החברים שלכם מעידים מי אתם, אלא גם ההעדפות הקולינריות שלכם. חיבה למאכלים ומשקאות מרים כמו קפה ומי טוניק לפי חוקרים מאוניברסיטת אינסברוק שבאוסטריה עשויה להעיד על תכונות פסיכופתיות כמו סדיזם ונרקסיזם.

בניסוי הראשון שנערך במסגרת המחקר, 500 גברים ונשים הוצגו בפני רשימה ארוכה של מזונות שכללה מזונות מתוקים, מלוחים, חמוצים ומרים. הרשימה כללה סוגי מזונות כמו עוגת שוקולד, בייקון, חומץ וצנוניות. החוקרים ביקשו מה לדרג את המזונות המועדפים עליהם. לאחר מכן, המשתתפים השלימו ארבעה שאלוני אישיות נפרדים אישיות.

השאלון הראשון מדד את רמות התוקפנות שלהם על ידי דירוג הצהרות כמו "אם תהיה מספיק פרובוקציה, אני יכול לפגוע במישהו". במבחן השני הם התבקשו לדרג עד כמה הם הסכימו או לא הסכימו עם ההצהרות שנועדו להעריך את תכונות האישיות שלהם. ההצהרות לדוגמה כללו "אני נוטה להפעיל אחרים כדי לקבל מה שאני רוצה" ו- "אני נוטה להיות קשוח או חסר רגישות".

כרוב  ניצנים. ShutterStock
למה מר נחשב למסוכן?/ShutterStock

לאחר מכן, המשתתפים ענו על שאלות הנוגעות לחמשת מימדי האישיות הכוללים החצנה, נעימות, מצפוניות נוירוטיות ופתיחות. ולבסוף הם השלימו את ההערכה המקיפה של מגמות סדיסטיות, שמעריכה את הנטייה של אדם כלפי "סדיזם יומיומי". ניסוי דומה עם מדגם נוסף של 450 אנשים בוצע לאחר מכן, רק שהפעם ברשימת המזונות היו רק 20 פריטים, מתוקים ומרים. הניסוי נערך כדי לבדוק סטיות אפשריות.

עוד באותו נושא

אורתורקסיה: הפרעת האכילה המסוכנת שלא שמעתם עליה

לכתבה המלאה

על טעם ועל ריח

בהתבסס על שני הניסויים, החוקרים הגיעו למסקנה כי "העדפת טעם מר התגלתה כמנבא חזק לתכונות אישיות שעלולות להעיד על פסיכופתיה, נרקיסיזם, וסדיזם יומיומי". ההסבר שנתנו החוקרים היה כי אנשים עם תכונות אופי סדיסטיות למשל, נהנים מדברים שגורמים פחד ומחפשים אחר ריגוש, אותו הם מקבלים דרך הטעם המר של מזונות ומשקאות שונים. בשל העובדה שמרבית הצמחים הרעילים בטבע הם בעלי טעם מר, אנחנו נוטים לדחות אותו והוא נתפס כמסוכן.

העדפות של אכילה יכולות להעיד על אישיות של אדם, שכן ריח וטעם נתפשים במערכת הלימבית של המוח שמורכבת מרשת של מבנים שיכולים להשפיע על מגוון רחב של התנהגויות, כולל רגשות, מוטיבציה, וזיכרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully