וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה מדעי: שטיפת כלים מרגיעה

2.10.2015 / 8:00

יש אנשים שניקיון עבורם הוא תרפיה ואחרים שלא יכולים לסבול לשטוף כלים או ריצפה. מחקר קטן מציע כי הכל נעוץ בהתכווננות. אם תתרכזו במה שאתם עושים אתם עשויים להרוויח לא רק בית מבריק אלא גם נפש נקיה ורגועה יותר

שטיפת כלים. ShutterStock
שטיפת כלים/ShutterStock

שטיפת כלים יכולה להוריד באופן משמעותי את רמת הלחץ ביומיום, כל עוד אתם מתרכזים בפעולה, כך מציע מחקר חדש.

במסגרת המחקר שהתפרסם בכתב העת Mindfulness, חוקרים באוניברסיטת פלורידה הורו ל-51 תלמידים לשטוף כלים. לפני שהם התחילו, מחצית מהתלמידים נתבקשו לקרוא קטע ציורי בארוך של 230 מילים שכולל את החוויה החושית של שטיפת כלים. החצי השני נתבקש לקרוא תיאור קצר של הפעולה. לאחר מכן הם נתבקשו לשטוף 18 כלים.

החוקרים גילו כי אנשים ששטפו את הכלים תוך התמקדות בפעולה ( כמו הרחת סבון הכלים, הרגשת טמפרטורת המים ומגע עם עם שאריות האוכל) העלו את תחושות ההשראה שלהם ב -25% והורידו את רמות העצבנות שלהם ב -27%. הקבוצה ששטפה את הכלים כחלק ממשימה שיש לעשותה ותו לא, לא קיבלה כל יתרון מהמשימה. "נראה כי פעילות יומיומית שניגשים אליה עם התכוונות ומודעות יכולה לשפר את מצב המודעות," סיכמו עורכי המחקר מבית הספר לפסיכולוגיה באוניברסיטת פלורידה .

מאטה את תחושת הזמן

שטיפת כלים מודעת מאטה את תחושת הזמן ומגבירה את ההנאה שבו. מחקרים הקשורים בתפיסת זמן משתנה מצאו כי עשויה להיות בעלת יתרונות פסיכולוגים. מודעות מתייחסת למצב הקוגניטיבי של שלווה והיא מרגיעה את הנפש על ידי מיקוד תשומת לב על אובייקט או פעילות, כמו נשימה. מדיטציה מודעת היא אומנם בדרך כלל תרגיל בפני עצמו, אבל פעילויות יומיומיות שגרתיות עשויות לספק הזדמנויות דומות לתרגול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully