וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה תנוחת השינה אומרת על הזוגיות שלכם?

1.10.2015 / 15:18

ישנים גב אל גב וחושבים שזה מעיד על יחסים גרועים? מתחבקים כפיות ובטוחים שמערכת היחסים שלכם מושלמת? 10 תנוחות השינה של זוגות והמשמעות שלהן. וכן, יש הפתעות

תנוחות שינה של זוגות. ShutterStock
כפיות/ShutterStock

לכל אחד מאיתנות יש את צורת השינה המועדפת עליו, אבל כאשר נכנס עוד מישהו למיטה, דברים נוטים להשתנות. מאמר שהתפרסם השבוע באתר little things סקר את תנוחות השינה הזוגיות וקבע, לפי מחקרים שנערכו בנושא, מהן אומרות על מערכת היחסים שלכם. כשהתת מודע מקבל את ההובלה בשינה, תתפלאו באיזה אופן מדויק מערכת היחסים שלכם משתקפת על הסדינים.

איך תנוחת השינה שלכם משפיעה על הבריאות?

1. כפיות

תנוחת השינה הכי מוכרת של זוגות, וזו שאולי מסמלת עבור רבים תחושות של קירבה, דווקא עשויה להעיד על דברים אחרים. בסקר שנערך השנה, 18 אחוזים מבני הזוג שנשאלו העידו שכך הם ישנים. ואם לשפוט לפי מומחים אולי טוב שלא כולנו.

התנוחה שכאמור נתפסת כרומנטית, עלולה להעיד גם על מערכת שליטה של אחד מבני הזוג ועל חוסר שוויון, על מערכת יחסים שבה אחד מגן על השני, או חזק ממנו. אם אתם לא מאמינים לקונספירציות שינה, אפשר פשוט להסתפק בכך שגם אם מדובר באמת בתנוחה מגוננת וחמודה - לפחות צד אחד יקום בבוקר עם יד רדומה וכואבת.

2. כפיות מרווחות

זו בעצם השתכללות של תנוחת הכפיות, או יותר נכון לומר האבולוציה שלה. אם בתחילת הקשר זוגות נוטים להיצמד אחד לשני, בהמשך הם משתחררים יותר, והשינה המשותפת היא כבר לא עניין גדול. או במילים אחרות – החיים. למרות זאת מומחים אומרים כי יש בתנוחה הזו אלמנט של קשר חזק יותר ושמירה אחד על השני. פחות בקטע המיני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
תנוחות שינה של זוגות. ShutterStock
תנוחת שינה שמגיעה פעמים רבות אחרי ריב/ShutterStock

3. המרדף

תנוחה זו מאוד דומה לכפיות, אבל יש בה סוג של מרדף של אחד מבני הזוג. בן זוג אחד שוכב בקצה המיטה, והשני נצמד אליו מאחור. את התנוחה הזו בוודאי כולם מכירים והיא מגיעה פעמים רבות אחרי ריב או חוסר נעימות בין בני הזוג. יחד עם זאת היא גם יכולה להעיד על כך שאחד מבני הזוג פשוט רוצה קצת תשומת לב. גם לגיטימי.

4. תנוחת הסבך

מדובר על תנוחה מאוד אינטימית ונדירה יחסית אצל בני זוג שנוטה לקרות כאשר מעורבים רגשות עזים (כמו אחרי קיום יחסי מין) או בתחילתה של מערכת יחסים רומנטית. יש זוגות ששומרים על התנוחה הזו, שכוללת רגליים וידיים כרוכים זו בזו, לאורך כל מערכת היחסים שלהם, אבל זה לא בהכרח דבר טוב. לדברי מומחים, כדאי קצת להפריד כוחות ולישון בנפרד.

5. תנוחת התרת הקשר

תנוחה זו מתחילה עם תנוחת הסבך, אבל נפרמת אחרי 10 דקות בערך. תאמינו או לא, תנוחה זו היא סימן למערכת יחסים חזקה יותר ביחס לתנוחת הסבך. אולי זו הסיבה שרק שמונה אחוזים מהזוגות מאמצים אותה. חוקרים מגדירים את התנוחה הזו כ"פשרה בין אינטימיות ועצמאות, ושילוב של הטוב שבשני העולמות."

תנוחות שינה של זוגות. ShutterStock
רק נראה לא טוב/ShutterStock

6. תנוחת האוהבים החופשיים (גב אל גב)

למרות שהתנוחה הזו עושה רושם לא טוב, תתפלאו לדעת שלמעשה היא מעידה על דברים טובים. לא רק שמדובר בתנוחת שינה פופולרית אצל בני זוג, וכשליש מעידים שהם ישנים כך, אלא שלמעשה לפי מומחים שינה גב אל גב מעידה על מערכת יחסים חזקה, בטוחה בעצמה וכזו שמשלבת קירבה ועצמאות ביחסים.

תנוחות שינה של זוגות. ShutterStock
נפוצה אצל זוגות חדשים יחסית/ShutterStock

7 תנוחת "גבים נוגעים"

מדובר בתנוחה שדומה לתנוחת גב-אל-גב, וגם היא מעידה על רוגע וביטחון, אבל היא נפוצה יותר אצל זוגות חדשים שנמצאים יחד פחות משנה ופחות אצל זוגות שמצויים בקשר ארוך טווח.

תנוחות שינה של זוגות. ShutterStock
רמה גבוה של אמון/ShutterStock

8. תנוחת המיזמוז

תנוחת השינה המתוקה הזו, בה אחד מבני זוג מניח את הראש שלהם על חזו של האחר, ואילו רגליהם כרוכות זה בזה, מתקיימת ברוב המקרים בתחילתה של מערכת יחסים. זוהי תנוחה שיוצרת תחושה של הגנה ומעידה על רמה גבוהה של אמון, כמו גם על משיכה מינית.

9. תנוחת הרגל המחבקת

ואם מדברים על משיכה מינית, לפי חוקרים התנוחה הזו בה בני הזוג שוזרים את רגליהם זה בזו, מעידה על השתוקקות לקשר רגשי או מיני. זוג הרגליים סבוכות הוא גם סימן לכך ששני בני הזוג לא שבעים אחד מהשני - גם כאשר הם ישנים.

תנוחות שינה של זוגות. ShutterStock
מעיד על אנוכיות/ShutterStock

10. תנוחת "כוכב הים"

אם אחד מבני הזוג משתרע על המיטה בתנוחת כוכב הים, זה בדרך כלל מעיד על אנוכיות. במיוחד אם הם דוחפים את השותף שלהם מהמיטה. אם זה קורה במערכת היחסים שלכם, אולי זה הזמן לשיחה גלויה.

בנוסף לפי חוקרים, אנשים שישנים קרוב יותר לראש המיטה נוטים להרגיש יותר דומיננטיים ובטוחים, ואילו אלה שראשיהם ממוקמים רחוק יותר, נוטים להיות יותר כנועים ובעלי הערכה עצמית נמוכה יותר בהשוואה לבן הזוג ובתוך מערכת היחסים. כאשר ראשיהם של בני זוג הם ממש אחד ליד השני למשל, זה אומר שהם שווים, ואם הם נוגעים, אפילו טוב יותר - זה סימן שהמוחות שלהם מחוברים והם יודעים מה מתחולל זה בראשו של זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully