וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרכז ללידה טבעית באיכילוב ייפתח מחדש

מנכ"ל בית החולים רוני גמזו הודיע על פתיחת המרכז בקרוב לכלל הציבור וללא עלות, בפוסט בפייסבוק שהופנה לחברת הכנסת. זאת, לאחר שהאחרונה הלינה בעמוד הפרטי שלה על היעדר האפשרות ללידה טבעית בישראל: "המערכת לא מסכימה"

מגדל אשפוז ע"ש תד אריסון, מרכז רפואי סוראסקי, בי"ח איכילוב, תל אביב. ראובן קסטרו
"מסתבר שיש מי שמוודא לקיים את העונש התנ"כי 'בעצב תלדי בנים'". בית החולים איכילוב/ראובן קסטרו

המרכז ללידה טבעית בבית החולים איכילוב שבתל אביב ייפתח מחדש בקרוב ללא תשלום לכלל הציבור - כך הודיע אתמול (שישי) מנכ"ל בית החולים רוני גמזו. את הבשורה חשף גמזו בפוסט בפייסבוק שיועד לחברת הכנסת מרב מיכאלי (המחנה הציוני), לאחר שהאחרונה פרסמה פוסט משלה שבו הלינה נגד חוסר האפשרות ללידה טבעית בבתי החולים בארץ.

"מסתבר שיש מי שמוודא לקיים גם היום את העונש התנ"כי 'בעצב תלדי בנים'", כתבה מיכאלי. "בעצב, כי את לא יכולה לבחור איך תלדי. בעצב, כי מתעקשים לקחת לך את השליטה על הגוף שלך ועל הרצונות שלך. כלומר, כל זמן שאת משאירה את השליטה בידיים שלהם, של הרופאים ושל המערכת, אין בעיה. במדינת ישראל את יכולה לבחור ללדת בניתוח קיסרי מיותר, בלי הצדקה רפואית. אבל אם את רוצה ללדת בהליך לידה טבעי, זה לא. וזה למרות שלידה טבעית כרוכה בפחות סיכונים לאם ולעובר וחוויית הלידה יותר טובה. לא יכולה. המערכת לא מסכימה".

עוד בוואלה! NEWS:
"מתחננת, תעזרו לי": אשתו של הנעדר באומן קוראת לסייע בחיפושים
שיא רודף שיא: אוגוסט 2015 - החם ביותר שתועד אי-פעם בעולם
אחרי יומיים: מוחמד עלאן הפסיק את שביתת הרעב

מרב מיכאלי בפוסט בפייסבוק על היעדר אפשרות ללידה טבעית. פייסבוק, צילום מסך
מרב מיכאלי בפוסט בפייסבוק על היעדר אפשרות ללידה טבעית/צילום מסך, פייסבוק

עוד היא הוסיפה: "התירוץ הוא שאין כסף לחדרי לידה טבעיים. למותר לציין שלחדרי ניתוח לניתוח קיסרי יש כסף, אבל לחדרי לידה טבעית, יקרים הרבה פחות, לזה אין. צריך להגיד את זה בקול רם: לידה טבעית לפעמים יותר ארוכה, לפעמים בלתי רגילה, כלומר, היא פחות נוחה לצוות הרפואי ולמערכת.
עשרות נשים מתוסכלות פנו אלי רק השנה בעניין הזה. כבר לפני שנה וחצי סיכמתי עם מנכ"ל משרד הבריאות היוצא, פרופ' רוני גמזו, והמנכ"ל הנוכחי של המוסד לביטוח לאומי, פרופ' שלמה מור יוסף שבבית חולים שיש בו יותר מ-5,000 לידות בשנה יאפשרו ליולדת לבחור ללדת בחדר לידה טבעית ללא תשלום. זמן לא רב עבר והודיעו לי שאי אפשר. לא מוצאים תקציב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פוסט בפייסבוק של בית החולים איכילוב שמודיע על פתיחת המרכז לידה טבעית. פייסבוק, צילום מסך
פוסט בפייסבוק של בית החולים איכילוב שמודיע על פתיחת המרכז לידה טבעית/צילום מסך, פייסבוק

גמזו, שגם הוזכר בפוסט של מיכאלי, לא נשאר חייב ופרסם בעמוד הרשמי של בית החולים פוסט תגובה שהופנה לחברת הכנסת. "היי מרב, זה רוני גמזו", כתב, "גם אני זוכר את הפגישה איתך ואני שמח לבשר לך שאחת ההחלטות הראשונות שלי בתפקיד מנכ"ל איכילוב, היא פתיחה מחדש של המרכז ללידה טבעית בבית החולים ובחינם לכל יולדת שתחפוץ בכך". בסיום דבריו, קרא גמזו למשרד הבריאות ולשאר בתי החולים ללכת בעקבות איכילוב וציין: "לידה טבעית צריכה להיות זמינה לכל אישה וללא תשלום כחלק משירותי הלידה במדינת ישראל".

(עדכון ראשון: 22:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully