וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קרה למדען שלא התקלח 12 שנים?

9.9.2015 / 14:25

דייויד ויטלוק החליט לערוך ניסוי, אלא שבניגוד לעמיתיו, את הניסוי הזה הוא ערך על עצמו. במשך 12 שנים הוא השפריץ על הגוף שלו תערובת של מיים וחיידקים חיים, והכל כדי להוכיח שאנחנו בכלל לא צריכים סבון

צילום מסך

אם סופת החול בחוץ מגעילה אתכם, נראה איך תשרדו את הסיפור הבא. דייויד ויטלוק, מהנדס כימי מארה"ב, השתמש ב-12 השנים האחרונות בתרסיס עם חיידקים חיים במקום מקלחת. כן, גופו של האיש לא ראה סבון ומים למעלה מעשור, ולטענתו השיטה לא רק ששמרה עליו ללא ריח, אלא עזרה לו בריפוי האקנה והאקזמה בעור ממנה סבל.

דייויד ויטלוק הוא ממייסדיי חברת הביו-טק AOBiome שקמה בשנת 2013 בקיימברידג' לאחר גילוי מפתיע - על עפר. הגילוי הגיע בעקבות שאלה של אישה שויטלוק יצא איתה, שתהתה מדוע הסוס שלה מתפלש בעפר. ויטלוק, כמו כל מדען טוב, בדק וגילה שחיידקים מחמצני אמוניה (AOB) בעפר ממירים את האמוניה בשתן ובזיעה לחיידקים טובים בעזרת תכונות אנטי-דלקתיות. הוא גם ניחש כי חיידקי AOB חיו על העור של אבות אבותינו הרבה לפני שמוצרי הניקוי הומצאו.

ידיים מלוכלכות. ShutterStock
הייתם מוכנים להתרחץ בחיידקים?/ShutterStock

לאור ההבנות האלה, הוא החל לכסות את גופו בתערובת של AOB ומים. במהלך הניסוי הוא גילה כי לא רק שהעור שלו התחיל להבריא והריח בסדר, אלא שזה עזר לו גם לבריאות הנפשית.

"אני לא מתגעגע למקלחות בכלל", אמר ויטלוק השבוע לחדשות CBS בבוסטון, "אף אחד לא עושה ניסויים קליניים בבני אדם שעושים מקלחות בכל יום. אז מה הבסיס להנחה שמדובר במנהג בריא?". לטענת החברה בני אדם נוטים לבלבל בין רחצה לסטריליות. "הלכלוך הוא כבר לא חלק מהחיים שלנו. אנחנו צריכים להתחבר מחדש עם הסביבה", אמרו.

עוד באותו נושא

לא תאמינו כמה חיידקים יש על הידיים של הילדים שלכם

לכתבה המלאה
דייויד ויטלוק. פייסבוק, צילום מסך
דייויד ויטלוק. שום ניסוי לא הוכיח שלהתקלח זה בריא/צילום מסך, פייסבוק

כדי להוסיף קצת לכלוך לחיים, יצרו ב- AOBiome תכשיר שנקרא AO + המכיל חיידקים חיים שמרססים על העור ישירות פעמיים ביום ועולה כ-50 דולרים. לתרסיס שמחוזק בקירור, אין ריח והוא מרגיש כמו התזה של מים על העור. למעשה מדובר בתכשיר הקוסמטיקה ראשון שמכיל חיידקים חיים. בכוונה.

למרות שכבר לא מעט אנשים כבר ניסו את התכשיר, יש צורך במחקרים קליניים שיוכיחו את הטענות של ויטלוק ועובדיו. כך או כך, ויטלוק כבר מרוצה, והוא מקווה, לדבריו, שמיליארד אנשים בכל העולם ישתמשו במוצר שפיתח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully