וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרכים הכי טובות להישאר רגועים סביב שולחן החג

13.9.2015 / 8:23

גם עבורכם החגים הם לא סיבה לחגיגה, אלא יותר סיבה לחרדה? בשביל כל האנשים, ויש לא מעט מהם, שהישיבה סביב שולחן החג מעיקה עליהם, אספנו את הטיפים שיעזרו לכם לצלוח את החג בשלום

ראש השנה. ShutterStock
שנה טובה ונטולת לחצים מיותרים/ShutterStock

בלוח השנה העברי יש שני מוקשים משפחתיים: ראש השנה ופסח. והנה אנחנו מתקדמים בדהרה אל המוקש הראשון: ארוחת החג. יש מי שעבורו מדובר באירוע לא קל. המפגש החד או הדו שנתי עם המשפחה המורחבת מעורר הרבה פעמים מתיחות, עצבים והתמודדות עם שאלות מעיקות שלאף אחד אין כוח לענות עליהן. דוגמאות לא חסר: "מתי תתחתנו?", "מתי תעשו לאבא ואמא נכד?", "מה אתה עושה עכשיו?", "מה עם לימודים?", "אהה, אז עכשיו את לא עובדת?", "שמעתי שאתה נוסע להודו שוב, לא מיצינו?".

איך מתמודדים על כל הלחץ הזה? משיגים שליטה בסיטואציה. מחקרים מראים שאנשים שמרגישים שהם בשליטה – בין אם מדובר בשליטה אמיתית או מדומה – חווים הרבה פחות לחץ מאחרים. אם אתם מגיעים לשולחן החג כשאתם לחוצים מהשאלות שמצפות לכם, או מהמבטים שישלחו לכיוונכם, אתם כבר מעורערים. ועם התחלה כזו, ההמשך ידוע מראש.

לכן, ניסחנו בעבורכם מדריך קצר הכולל טכניקות שבהן תוכלו להיעזר כדי להירגע סביב השולחן וגלגלי הצלה למקרה שהחמות/בן דוד/גיסה שואלים אתכם שאלה מעצבנת שאין לכם כוח להתחיל לפתח שיחה סביבה, או סתם אם אתם צריכים כמה דקות של שקט.

איש נושם. ShutterStock
תנשמו כאילו אף לא רואה/ShutterStock

תנשמו: במצבי לחץ, כחלק מתגובה של הגוף, הדופק עולה וכך גם הנשימה, לכן מדובר בשיטה הכי עתיקה וטובה נגד לחץ וחרדה. קחו נשימה עמוקה והכניסו אוויר לבית החזה ולבטן ואז הוציאו אותו דרך האף. 3 נשימות עמוקות כאלה ואתם מסודרים ל-20 הדקות הבאות. פאדיחות שייראו אתכם נושמים עמוק? לכו על נשימות יותר קטנות וחרישיות אבל תשקיעו בהן מחשבה והתכווננות. למקרים קיצוניים יותר, יש את התרגיל הזה שיגרום לכם להירדם תוך 60 שניות.

דמיינו: השיחה קשה? משעממת? מלחיצה? פירשו לכם לעולם משלכם בו הדמיון שלכם הוא המלך. אפשר לחשוב על מקום שהייתם רוצים להיות בו או אולי על חוויה נעימה אחרת שתנתק אתכם מהמציאות המכבידה.

תחלמו: מחקר שנערך לאחרונה באוניברסיטת שפילד בבריטניה, בשיתוף עם אוניברסיטת ססקס, מצא כי גם חלימה בהקיץ על אנשים הקרובים אלינו (כן, כן) עשויה להגדיל באופן משמעותי תחושות כגון חיבור, אהבה ושייכות. כל מה שהייתם רוצים שיהיה וחסר לכם בשולחן החג.

עוד באותו נושא

שבתות וחגים: למה הבדידות מגיעה דווקא עכשיו?

לכתבה המלאה
שטיפת כלים. ShutterStock
מפלטם של הלחוצים/ShutterStock

מתיחות רגליים: נצלו את זה שרגליכם מתחת לשולחן ועשו כמה תרגילי התעמלות לשחרור השרירים והנפש. סובבו את כפות הרגליים כמה פעמים לכל כיוון, מיתחו לפוינט ולפלקס והפרידו בין האצבעות ככל שאתם יכולים. אפשר גם להוסיף את כפות הידיים מעל השולחן או להחביא מתחת למפה.

להתנדב לעזור בהגשה/שטיפת הכלים/פינוי: ברגע שתתפנו לעזור, גם תהיו עסוקים בפעילות שמורידה מתח וגם תהיו פנויים פחות לשיחה סביב השולחן. אפשר גם להיזכר ששכחתם משהו באוטו - או אם אתם ממש מתוחכמים, לשכוח משהו באוטו בכוונה.

לכווץ, לשחרר: אם את אישה, בזמן הארוחה עשי משהו טוב למען גופך שגם מרגיע וגם מאפשר להיות ממוקדים – כווצי את שרירי רצפת האגן ושחררי. עשי זאת עד שתתחילי לאכול. זה קשה מדי גם וגם. אם את בהיריון, התרגילים האלו חשובים בעבורך במיוחד, אז הרווחת פעמיים. דרך אגב, אם את בהיריון כל מה שתעשי או תגידי (כמעט) יתקבל בהבנה. זה התירוץ המושלם לפרוש הצידה לנוח או להתפרס על הספה.

בורגר פטריות ואגוזים של אורלי פלאי. נמרוד סונדרס
נשנשו קצת אגוזים. האשלגן יעשה לכם טוב/נמרוד סונדרס

אכלו אוכל מרגיע: אולי זה יפתיע אתכם, אבל אם תוותרו על המרק עם הקניידלך ותתרכזו במזונות שמכילים אשלגן תוכלו לשלוט בוויסות לחץ הדם בגוף, שנוטה לעלות בתקופות של לחץ. מזונות עשירים באשלגן הם בננות, תפוחי אדמה, אבוקדו ואגוזים. ובכלל, מחקרים מראים כי תזונה עשירה באשלגן מגנה על הגוף מפני ההשלכות המזיקות הכרוכות בסטרס.

מזונות נוספים הידועים בהשפעתם המרגיעה על הגוף וכמייצבי מצב רוח הם חיטה, פסיפלורה, שיבולת שועל, חרובים, תה קמומיל, דבש, מלון ותמרים, תרד ומאכלים המכילים אומגה 3.

הפסקה יזומה: לפעמים, כשמפלס הלחץ והעצבים עולה, כל מה שצריך זה הפסקה קצרה. אם אתם מרגישים ככה, לכו לשירותים או צאו להפסקת סיגריה. אלו שתי הקימות מהשולחן הכי מוצדקות שיש. נצלו אותן עד תום. אפשר גם לביים ענייני בטן ולבקר את בית השימוש באופן תכוף יותר. אתם יכולים גם להשתמש בילדים כתירוץ, ואם אין לכם משלכם תיפסו איזה ילד של בן דוד שנמאס לו לשבת ולכן לשחק אתו בצד, מתחת לשולחן (הם מתים על זה) או בחדר המשחקים הסמוך.

  • עוד באותו נושא:
  • ראש השנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully