וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: גרם אחד מיותר של מלח ביום מעלה את הסיכוי להשמנה

3.9.2015 / 14:21

חוקרים מאנגליה טוענים כי לצריכה גבוהה של מלח ולהשמנת יתר יש קשר ישיר. אבל זה ממש לא אומר שאם תמליחו את האוכל שלכם פחות, תרזו

מלח. ShutterStock
אבקה מסוכנת/ShutterStock

רובנו כבר יודעים שצריכה גבוהה של מלח אינה טובה לבריאות וכי היא גורמת ללחץ דם גבוה ולמחלות לב. כעת חוקרים מאוניברסיטת קווין מרי בלונדון טוענים כי גרם אחד נוסף בלבד של מלח ביום יכול להגדיל את הסיכויים להשמנת יתר בכ-20 אחוזים.

המחקר בחן את נתוניהם של 450 ילדים ו-780 מבוגרים שהשתתפו בסקר של המכון לתזונה לאומית בבריטניה בשנים 2008-2009 ובשנים 2011-2012. המומחים ניתחו את דגימות השתן של הנבדקים, גם את צריכת הקלוריות שתועדה ביומן על ידי המשתתפים בסקר. התוצאות הראו כי כמות המלח בשתן הייתה גבוהה יותר אצל אנשים שסבלו מעודף משקל או מהשמנת יתר. לטענת החוקרים כל גרם נוסף של מלח שנצרך ליום הגביר כאמור את הסיכון שלהם להשמנה בכ-20 אחוזים.

מלח. ShutterStock
גם ל"קצת מלח" יש השפעה על הבריאות/ShutterStock

פרופסור גרהם מק'גרגור, עורך המחקר, אמר כי "המזון שאנו אוכלים הוא כעת הגורם המשפיע ביותר על בריאות לקויה, זאת באמצעות כמויות המלח הגבוהות, השומן והסוכר שמתווספים בתעשיית המזון". לדבריו, מלח משפיע על חילוף החומרים של הגוף ומשבש את יכולתו לספוג שומן. למלח יש תכונות נוספות, והוא גורם לאגירת נוזלים בגוף, מה שיוצר תחושה (ולא רק) של נפיחות. בנוסף, הוא גורם לצמא, שרוב האנשים ירוו לא במים אלא במיצים ממותקים.

עוד באותו נושא

המלח במזון הורס לכם את הדיאטה

לכתבה המלאה

כמה מלח כדאי לצרוך ביום?

ההמלצות בישראל לצריכת נתרן (מלח) למבוגר היא כ-1,500 מ"ג ליממה, וגבול הצריכה המרבית עומד על כ-2,000 עד 2,400 מ"ג ליממה - כמות שוות ערך לכ-5-6 גרם מלח (כפית לערך), כך שאפשר להבין מדוע גרם אחד נוסף ביום הוא קריטי לבריאות.

אף שהתוצאות פורסמו בכתב העת של איגוד רופאי הלב האמריקאי, אנשי מקצוע רבים מבקשים לקחת אותן בזהירות. לטענת חלק מהם הממצאים לא אמינים משום שאנשים במחקר דיווח באופן עצמאי כמה קלוריות בדיוק הם צרכו ביום. בנוסף, הם ביקשו לקרוא לציבור שלא לחשוב שהפחתה לבדה של צריכת מלח תוריד את הסיכון שלהם להשמנה או שתעזור להם לרדת במשקל.

  • עוד באותו נושא:
  • מלח
  • השמנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully