וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם צרעות הן הנשק החדש למלחמה בסרטן?

3.9.2015 / 11:27

עקיצות של צרעות הן דבר כואב ובטח שלא רצוי. אבל אם לשפוט לפי מחקר חדש, צרעות שמקורן בברזיל דווקא יכולות להועיל. החוקרים מצאו רעלן שהצליח לחסל תאים סרטניים

צרעה. ShutterStock
יכולה גם להועיל/ShutterStock

הארס של צרעות שמקורן בברזיל יכול לשמש כנשק כדי להילחם בסרטן, כך על פי מחקר חדש שמצא כי הרעלן שמצוי בעוקץ הצרעה הצליח לחסל תאים סרטניים מבלי לפגוע בתאים בריאים.

צוות החוקרים מאוניברסיטת ברזיל' שמחקרם פורסם בכתב העת Biophysical Journal, אומרים כי הטיפול הניסיוני גרם לתאים סרטניים לדליפה של מולקולות חיוניות. בבדיקות מעבדה הוכח כי הטיפול הצליח לדכא את הצמיחה של תאי סרטן הערמונית וסרטן שלפוחית השתן, כמו גם תאי סרטן דם שעמידים לתרופות רב. העבודה נמצאת בשלב מוקדם ונדרשים מחקרים נוספים כדי לבדוק אם השיטה תעבוד בצורה בטוחה בבני אדם.

Polybia paulista היא צרעה אגרסיבית והיא מצויה בדרום-מזרח ברזיל. למרות שעקיצתה כואבת, מדענים מאמינים כי היא דווקא יכולה לשמש למטרה טובה. הרעלן החשוב שמצוי בעוקץ של הצרעה ועונה לשם MP1 מסייע לה כדי לתקוף טרף או להגן על עצמה. המחקר הנוכחי שנערך בעכברים טוען כי הרעלן יכול גם למקד ולהרוס תאי סרטן.

לא פוגע בתאים בריאים

החוקרים מצאו אינטראקציה של MP1 עם מולקולות שומן שנמצאות באופן חריג על פני השטח של תאי סרטן ויוצרות חורים המאפשרים למולקולות החיוניות לתפקוד התא לדלוף החוצה. בתאים בריאים, מצאו החוקרים כי אותן מולקולות מוסתרות בחלק הפנימי. המשמעות היא שרקמה בריאה יכולה להתחמק מההתקפה של הרעלן. התוצאות לדבריהם יכולות לעזור בפיתוח של סוג תרופות חדש נגד סרטן הפועלות על תקיפת הרכב השומנים של קרום התא."זה יכול להיות שימושי בפיתוח טיפולים משולבים חדשים, שבו תרופות מרובות משמשות בו זמנית לטיפול בסרטן על ידי תקיפת חלקים שונים של תאי הסרטן באותו הזמן", כתבו.

בעוד שהממצאים האלה מוגדרים כמרגשים על ידי החוקרים, הם מודים כי יש צורך בהרבה יותר עבודה במעבדה ובניסויים קליניים לפני שידעו אם תרופות המבוססות על מחקר זה יכולות להועיל לחולי סרטן.

  • עוד באותו נושא:
  • סרטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully