וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשכחו כל מה שידעתם על תרופות להנגאובר

31.8.2015 / 8:30

מחקר בדק את ההרגלים של צעירים אחרי ובמהלך לילות של שתיית אלכוהול כבדים. התוצאות הראו בבירור כי גם אם שתיתם הרבה מים ביום שאחרי, זה ממש לא הולך להקל לכם על כאב הראש. אז מה כן יכול לעזור?

האנגאובר. ShutterStock
פשוט תשתו פחות/ShutterStock

תשכחו כל מה שאמרו לכם אחרי לילה של שתייה כבדה. מים לא יועילו לכאב הראש שלכם, גם אם תשתו הרבה מאוד מהם. במקום זאת, אם אתם רוצים למנוע הנגאובר השיטה הכי יעילה היא פשוט לשתות פחות אלכוהול.

במחקר הולנדי בו נבדקו יותר מ -800 תלמידים מקנדה והולנד שנתבקשו לתאר איך הם מקלים על סימפטומים של הנגאובר, נמצא כי לא למים ולא לסוגי מזון שונים, הייתה השפעה ניכרת על הסימפטומים שלאחר לילה של שתיית אלכוהול. הממצאים הוצגו בכנס האירופי של מכללת Neuropsychopharmacology באמסטרדם, כך מדווח ה-BBC.

הממצאים הראו כי 54 אחוזים מהסטודנטים אכלו לאחר שתיית אלכוהול, כולל מזון שומני וארוחות בוקר כבדות, בתקווה להביס את ההנגאובר. שני שלישים מהסטודנטים העידו כי שתו מים תוך כדי שתיית האלכוהול ויותר ממחצית שתו מים לפני שהלכו לישון. למרות שקבוצות אלה הראו שיפור קל בהרגשה בהשוואה לאלו שלא שתו מים, לא נמצא הבדל של ממש בחומרת ההנגאובר של שתי הקבוצות.

אין תרופה אמיתית

"שתיית מים עשויה לעזור נגד צמא ויובש בפה, אבל זה לא מונע את הסבל, את כאב הראש או את הבחילה", הסביר המחבר הראשי של המחקר, ד"ר ג'וריס רסטר, מאוניברסיטת אוטרכט. לדבריו אין באמת תרופה להאנגאובר ואחת הסיבות לכך היא שמדענים עדיין לא יודעים מה גורם לו.

ד"ר הווארד פורמן, המנהל הרפואי של שירותי ייעוץ התמכרות במרכז הרפואי מונטיפיורי בניו יורק, אמר לחדשות CBS כי למרות שאין ראיות מדעיות שמראות שאכילה או שתיית מים משפיעות בדרך זו או אחרת על הנגאובר ביום שאחרי, הוא יכול עם זאת, להבין את התיאוריה מדוע לאכילה תוך כדי שתייה של אלכוהול עשויה להיות השפעה חיובית.

גם מערכת החיסון מעורבת

"כאשר אוכלים מזונות עתירי שומן, זה מאט את קצב העיכול. בגלל שהקצב מואט זה מאט גם את הקצב שבו האלכוהול נספג לתוך המערכת. אכילת מזונות עתירי שומן, כמו בוטנים, מאפשרת אומנם לשתות יותר אלכוהול, אבל הפוטנציאל לא להגיע לריכוזים גבוהים שלו בדם - מה שעלול לגרום להנגאובר בסופו של דבר, הוא גבוה יותר."

"המחקר שלנו הגיע למסקנה שהאנגאובר הוא לא סתם התייבשות - אנחנו יודעים שמערכת החיסונית מעורבת, אבל לפני שאנחנו יודעים מה גורם לו, זה מאוד לא סביר שנמצא תרופה יעילה", אמר ד"ר רסטר. לדבריו כדי למנוע האנגאובר יש לבצע בעתיד ניסויים מבוקרים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully