וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם באמת צריך לשתות 8 כוסות מים ביום?

27.8.2015 / 7:00

התשובה לשאלה הזו היא בוודאי הרבה יותר מורכבת, אבל בטור שפירסם פרופסור לרפואת ילדים בניו יורק טיימס הוא טוען שהטיפ הבריאותי הכי ידוע, במיוחד בקיץ, הוא בעצם לא נכון

8 כוסות מים. ShutterStock
שמונה כוסות, בטוח?/ShutterStock

אם יש טיפ בריאותי שאתם יכולים לדעת בוודאות שתשמעו תמיד הוא שאתם חייבים לשתות שמונה כוסות מים ביום. פשוט חייבים. השאלה היא האם זה באמת נכון ומי בכלל קבע שזו הכמות?

אהרון א. קרול, פרופסור לרפואת ילדים בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת אינדיאנה, החליט שנמאס לו מהקביעה הלא מבוססת הזו. זו הסיבה שהוא כתב על כך טור לניו יורק טיימס שהכותרת שלו היא "לא, אתם לא צריכים לשתות 8 כוסות מים ביום", והוא נפתח במשפט: "אם יש מיתוס בריאות אחד שלא ימות, הוא זה: אתה צריך לשתות שמונה כוסות מים ביום. זה פשוט לא נכון. אין מדע מאחורי זה".

לדבר פרופסור א קרול, הכוונה של העצה המקורית שרבים מאמינים שניתנה כבר בשנת 1945, היא שבני אדם יצרכו נוזלים בכמות המקבילה לשניים וחצי ליטרים, שהם כשמונה כוסות. עם זאת, לדבריו, המדענים כללו את כמות הנוזלים גם דרך שתיה וגם דרך אכילה למשל של ירקות ופירות, ומעולם לא התכוונו שאנשים ישתו שמונה כוסות מים ביום.

סלט בריאות ירוק. נמרוד סונדרס
בסלט הזה לדוגמה יש מעל 90% מים/נמרוד סונדרס

פרופסור קרול הוסיף וכתב כי לא רק שבני אדם לא צריכים לשתות שמונה כוסות, אלא שיש מעט עדויות שלשתייה רבה של מים יש באמת יתרונות בריאותיים. "בניגוד לסיפורים רבים שאתם שומעים, אין הוכחה מדעית אמתית ששתייה מרובה של מים נוספים היא בעלת יתרונות בריאותיים".

עוד באותו נושא

מקור החיים: האם יותר מדי מים יכולים להרוג אתכם?

לכתבה המלאה

הגוף יודע מתי אתם צמאים

"לא צריך לדאוג כשלא מרגישים צמאים. הגוף מכוון בצורה כזו שהוא יאותת לכם אם באמת תהיו מיובשים"

למרות הדברים האלה, מסביר פרופסור קרול כי מים הם המשקה הטוב ביותר שקיים, אבל הוא מדגיש שהם לא היחידים שילחחו את הגוף. "אתם לא חייבים לצרוך את כל הנוזלים שלכם דרך שתיה", כתב והוסיף כי "לא צריך לדאוג כל כך שאתם לא מרגישים צמאים. הגוף האנושי מכוון בצורה כזו שהוא יאותת לכם אם באמת תהיו מיובשים".

לסיום הוא כותב כי אין המלצה פורמאלית אמיתית לכמות המים שאנשים צריכים לצרוך, פשוט מפני שלא באמת יכולה להיות אחת כזו. "הכמות הזו משתנה בין אדם לאדם, איפה הוא גר, מה המשקל שלו ומה הוא עושה בחיים", סיכם, "אנשים חיים הרבה יותר שנים מבעבר והם חשופים למשקאות במהלך כל היום, לכן אי אפשר להגיד שכולנו מתייבשים".

  • עוד באותו נושא:
  • מים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully