וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מדעי: אושר זה דבר מדבק

26.8.2015 / 13:00

תחייך לעולם והוא יחייך אליך, זו אולי אחת הקלישאות היותר מרגיזות, אבל אם להאמין למחקר אנגלי חדש, זה באמת עובד. ויש חדשות עוד הרבה יותר טובות

אקסטזי. ., ShutterStock
תחייכו והעולם יחייך? כנראה שכן/ShutterStock, .

שמחה היא אכן דבר מדבק – כך קובע מחקר חדש שנערך באנגליה. החוקרים מצאו כי הימצאות בסביבת אנשים שמחים טובה לבריאות. ואם חשבתם שאלה חדשות מעולות, אז יש לנו חדשות אפילו יותר משמחות - החוקרים מצאו מנגד שדיכאון אינו מדבק.

על פי ארגון הבריאות העולמי, יותר מ-350 מיליון בני אדם בעולם, בכל הגילאים, סובלים מדיכאון. אך כדי להרגיש מדוכדך לא צריך להיות מאובחן במחלה וקיימים גורמים רבים שמשפיעים על מצב הרוח שלנו. לכן, לקראת תקופת החגים המתקרבת, אם להקשיב למחקר החדש, השתדלו להקיף את עצמכם כמה שיותר בחברים בעלי שמחת חיים – ואולי תצלחו את התקופה הזאת בשלום.

איך מצב רוח מתפשט?

החוקרים, מאוניברסיטת וורוויק ומאוניברסיטת מנצ'סטר, השתמשו בנתונים שנאספו מ-2,000 בנות ובני נוער בארצות הברית. הנתונים נלקחו במסגרת מחקר לאומי מקיף שנערך שם אודות בריאות בני נוער. הם עשו שימוש בכלים שבהם משתמשים מדענים כדי לעקוב אחר התפשטות של מחלות. בעזרתם הם הצליחו לעקוב אחר האופן שבו מצבי רוח מופצים בין בני נוער, במיוחד ברשתות החברתיות.

חברים. GettyImages
בשביל זה יש חברים/GettyImages

התוצאות הראו כי ריבוי חברים עם מצבי רוח בריאים ויציבים הפחית את הסיכוי של הנער או הנערה לפתח דיכאון. עוד הראו התוצאות כי חברים רבים בריאים בנפשם הגדילו את הסיכוי של מי שלקה בדיכאון להחלים ממנו. "מה שמצאנו הוא למעשה שאם יש לך כמות מספקת של חברים שאינם מדוכאים, בעלי מזג בריא, הם יכולים להקטין בחצי את הסיכוי שלך ללקות בדיכאון", הסביר תומאס האוס, מרצה בכיר במחלקה למתמטיקה באוניברסיטת מנצ'סטר ל- CBC.

"מצאנו גם שאותם חברים ואותה סביבה יכולים להגדיל ב-50 אחוזים את הסיכויים להחלים מדיכאון, למי שכבר סובל ממנו". אך הדבר אינו עובד באופן הפוך – כלומר בניגוד לשמחה, דיכאון איננו דבר מדבק. החוקרים מצאו כי הימצאותם של חברים הסובלים מדיכאון בסביבתנו, אינה משפיעה על מצבם הנפשי של החברים המקיפים אותם. "למעשה, לחברות אין כל השפעה שלילית עלינו", הוסיף האוס. "לא רק שחברים לא מהווים סכנה למצב הרוח שלנו – הם יכולים רק לשפר אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully