וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניתוח חדשני החזיר את הראייה לפעוט שנדבק בחיידק אלים

תוכן ממומן, תוכן ממומן

18.8.2015 / 10:00

סבלי מוחין היה בן שנה כשסבל מזיהום בעין שמאל שהתפתח לצלקת בקרנית ומשם לאבדן ראייה. ברוסיה לא נמצא הפתרון לבעיה אבל השתלת קרנית בלייזר הצילה את עינו

עין כחולה של ילד. ShutterStock
לנתח או להשאיר את המצב על כנו?/ShutterStock

סבלי מוחין, כיום בן ארבע, הגיע ארצה עם אמו מרוסיה לאחר שבגיל שנה נדבק בחיידק אלים שהוביל לזיהום בעינו השמאלית ולצלקת עמוקה של הקרנית אשר פגעה בשקיפות של הקרנית ולפגיעה חמורה בראייה.

החשש של הוריו היה גדול וכמוהו גם ההתלבטות. להשאיר את המצב על כנו ולהשלים עם העובדה שראייתו של בנם תיפגע משמעותית והוא יוכל לראות רק צללים וכן תיפגע ראיית העומק ושדה הראייה, או שמא לבצע ניתוח מורכב שיכלול את החלפת הקרנית הפגועה מקרנית מתורם מת.

במדינתו רוסיה, לא ממש נמצא הפתרון המתאים וגם בישראל, עליה שמעו הוריו לאחר שדיברו עם מומחים מקומיים וגורמים בתחום תיירות המרפא, מודים שמדובר בניתוח מורכב בילדים, עקב שכיחות גבוהה של דחיית השתל.

השתלת קרנית.
ד"ר לוינגר בודק את סבלי מוחין

תהליך החלמה איטי

אלא שהגורל לא הותיר ברירה בידיה. אמו אולגה מספרת כי "שמענו שבישראל יש רופאי עיניים טובים וניתוחים מתקדמים והחלטנו לבדוק אפשרויות שיעבור את הניתוח בישראל. חששנו מאד מניתוח מסובך ומההרדמה, אבל לפני הניתוח סבלי לא ראה כלום בעין שמאל. למרות שהבנו שזה ניתוח מאד לא פשוט, קיבלנו את ההחלטה שיעבור אותו".

לדברי אולגה, למרות הסיכונים התקווה להצלחת הניתוח היתה גדולה. "הגענו עם תקווה מאד גדולה לשפר את הראייה של בננו כדי שבהמשך החיים יראה בשתי העיניים. נפגשנו עם ד"ר לוינגר והוא ביצע את כל הבדיקות ועדכן שיש קרנית מתורם בן 15. התרגשנו מאוד. הגענו לבדיקה שבוע אחרי הניתוח וסבלי כבר ראה צורות וזיהה ציורים אנחנו מצפים שבבדיקה בעוד חודש הראייה תשתפר עוד יותר".

ד"ר שמואל לוינגר, המנהל הרפואי של מרכז רפואי 'עיניים' שניתח את סבלי מסביר: "צלקת עמוקה בקרנית גורמת להפרעה חמורה בהעברת קרני האור לתוך העין ולכן הראייה מאד מטושטשת. במקרה בו קרנית העין עכורה אין ברירה אלא להחליפה בקרנית מתורם. בניתוח השתלת קרנית בשיטה המסורתית, מסירים את כל הקרנית הפגועה ובמקומה משתילים קרנית בריאה".

תהליך ההחלמה, לדברי ד"ר לוינגר, נחשב ארוך והשיפור בראייה מאד איטי ודורש מעקב ממושך ושכיחות גבוהה של דחיית השתל. "בהשוואה לכך ניתוח השתלת קרנית בלייזר מאפשר חיתוך עדין ומדויק של הקרנית או רק של המקטע החולה, כפי שנעשה בניתוח של סבלי. מדובר בניתוח מורכב מאד וזוהי הפעם הראשונה בארץ ובעולם בכלל בה מבוצעת השתלת קרנית באמצעות לייזר לילד קטן".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
השתלת קרנית.
הצלחה, למרות הסיכונים

החלק הבריא נשאר

ד"ר לוינגר מתאר את תהליך הניתוח עצמו שכלל הסרה רק של שכבת הקרנית הפגועה במקום את כל הקרנית והשתלת שכבת קרנית בריאה שהגיע מתרומה. "זהו ניתוח מורכב יותר לביצוע, אבל מבחינת המטופל, מכיוון שהחלק הבריא של הקרנית נשאר, הסיכוי לקליטת השתל גבוה הרבה יותר.

משך זמן ההחלמה קצר וכן יש פחות תפרים ולכן השיפור בראייה יורגש מהר יותר. בעוד חודש יחזור סבלי לישראל להסרת תפרים ולביקורת נוספת ואני מצפה שראייתו תשתפר עוד יותר".

לסבלי הקטן צפויים עוד לא מעט ביקורים במרכז הרפואי שכן במהלך שלוש השנים מאז הפגיעה בעין התפתחו אצלו עין עצלה בדרגה חמורה ופזילה. אלא שד"ר לוינגר מתכוון לטפל גם בזה. "כתוצאה מכך שהראייה היתה ירודה, המוח בחר להתעלם ממנה והיא הפכה לעין עצלה. לכן סבלי עבר גם ניתוח לתיקון פזילה אצל פרופ'' יאיר מורד ובעוד כחודש נתחיל בתרגול של העין העצלה באמצעות משקפיים אלקטרוניים".

תוכן ממומן, תוכן ממומן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully