וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הגז

21.8.2015 / 11:32

מיתר שליידר מחכה בכיליון עיניים לגיל 3 חודשים בו הגזים אמורים לעבור. בינתיים היא פשוט עושה כל דבר שיכול לקל על הסבל של התינוק שלה גם אם מדובר בפאדיחה

אילוסטרציה. ShutterStock
מתי זה ייגמר?/ShutterStock

משבר הגז

אוקיי, נכון שידעתי שזה יגיע. הזהירו אותי מראש – עוד לפני שהוא נולד, שאיפשהו בין גיל שלושה לשישה שבועות התינוק המתוק שלי יהפוך לכרית פלוצים צווחנית.

אבל גם ידיעה מוקדמת אינה פוטרת מעונשו של זה. שום דבר לא יכול באמת להכין אותך לזה. הילד שלך סובל, לפעמים הוא ממש מתעוות מכאבים. ולך לא תמיד יש מה לעשות עם זה. זה עניין של זמן, ככה אומרים. הקיבה הקטנה שלו מתפתחת וצריכה להסתגל למזון שמחוץ לרחם. אבל אותי רק מעניין מתי זה נגמר???

אוקיי, אז במקרה הזה הדודות, הסבתות והבלוגים תמימי דעים: סביב גיל 3 חודשים זה אמור לעבור. אבל 3 חודשים זה עוד 100 שנה בזמן צרחות. מה עושים בינתיים? אני אגיד לכן מה עושים - הכל. כל מה שממליצים לך, כל מה שקראת איפשהו, כל מה שאיזו אמא מהגינה השכונתית שמעה מחמותה שהיו עושים בתימן/ורשה, כל מה שעולה על דעתך הרופפת. אם זה יקל על הילד ויגרום לו להחליף צרחות ובכי בקול תרועת מעיים – זה שווה את זה.

תתפלאי אילו דברים יכולים להוכיח את עצמם כיעילים, הנה רשימה חלקית של דברים שעבדו בשבילי:

העולם הוא כדור (פיזיו) - פעם את למעלה ופעם את למטה. וחוזר חלילה. כי מסתבר שתנועה מונוטונית ונענועים מקלים על הכאבים. וכך אני מוצאת את עצמי מקפצת על כדור פיזיו ענקי במשך משהו כמו 14 שעות ביום במצטבר כשבידי תינוק עצבני וסובל. יתרונות – אפשר לעשות את זה מול הטלויזיה. חסרונות – אי אפשר לאכול ככה. תאמיני לי, ניסיתי.

מנשא בד – אם את צריכה ללכת לאנשהו (גם לשירותים נחשב), ארזי את הקטנצ'יק בתוך מנשא בד. התנוחה העוברית והמכורבלת מרגיעה אותו וגם עוזרת לו לשחרר גזים (אחחח איזה צליל ענוג). יתרונות – זה משאיר אותך עם שתי (!) ידיים פנויות. ללא ספק לוקסוס אמיתי לאם טרייה. חסרונות – דודות פולניות שעוצרות אותך בקניון כדי לשאול אם "הוא נושם שמה בפנים??" (לא גברת, הוא לוקח נשימה עמוקה כשאנחנו יוצאים מהבית וזה מספיק לו עד שאנחנו חוזרים. מה נראה לך?!)

עיסוי – חיפוש קצר ביוטיוב יעלה שלל תוצאות של סרטוני הדרכה לביצוע עיסוי תינוקות שאמור להקל עליהם ולסייע להם לשחרר את הדרוש שחרור. לפעמים זה עוזר, לפעמים לא. אבל זה תמיד זמן איכות נחמד עם הקטנצ'יק. יתרונות: כאמור, לפעמים זה עוזר. חסרונות: הצורך לצפות בפרסומות לדאודורנטים לגבר עד שהסרטון נטען.

שיר הצבעים (התבלבלולולו) – אל תשאלו אותי למה, אין לי מושג. אולי הזיופים שלי כל כך מחרידים שזה מסיח את דעתו מהכאב, אולי הוא נולד עם הערכה מובנית לשירת ילדים עברית. לא אכפת לי. העיקר שזה עובד. שרים לו את זה והוא מיד נרגע ומחייך. יתרונות: הילד מחייך! מהר, תשלפי את הסמארטפון ושלחי תמונה בתפוצת וואטסאפ!!! חסרונות: אם מישהו קולט אותך עושה את זה – פדיחוש.

נסיעה באוטו – אין כמו סיבוב בפחית החבוטה והרוטטת שהיא האוטו שלי כדי להרגיע התקף גזים אימתני במיוחד. מבחינתי, זה נשק יום הדין כי להתארגן ליציאה מהבית עם תינוק זה עניין של 40 דקות מינימום. יתרונות – את כבר באוטו. מה? לא תסעי לקניון? חסרונות – תעשי את זה יותר מדי, ומשבר הגז עלול להתחלף במשבר דלק.

מיתר שליידר בשיתוף סימילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully