וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה באמת כדאי שיהיה בבית כשחוזרים מבית היולדות?

18.8.2015 / 23:08

בין אם אתן מתכננות להניק או לתת בקבוק – כדאי להתארגן מראש על כמה מוצרים ואביזרי עזר להנקה ולהאכלה על לכל תסריט שלא יהיה. כי אחרי הלידה לעיתים התוכניות משתנות והמציאות מפתיעה ואתן לא רוצות להיתקע בשלוש בבוקר בלי, למשל, בקבוק

תינוק ניובורן בגיגית מרופדת צמר. ShutterStock
תינוק חדש בבית. תוכניות לחוד מציאות לחוד/ShutterStock

בניגוד לאמריקה שם חוגגים בייבי שאואר חודשים לפני שהתינוק נולד - ישראלים חוששים מעין הרע ודוחים הכול אחרי הלידה כדי לראות שהכול בסדר טפו-טפו-טפו.

מאחר שתינוק זקוק לציוד רב, בייחוד כשמדובר בילד ראשון, השיטה היא לעשות קנייה מרוכזת בזמן ההיריון (חבילת לידה), להדחיק את הרגע ולקבל את הקניות הביתה רק אחרי הלידה. בסך הכול יש בכך נוחות והיגיון.

הבעיה המרכזית היא מה לקנות במסע השופינג הזה, שטומן בחובו מלכודת צרכנית לכל הורה טרי. בואו נגיד, שקל מאוד לשכנע אישה בהיריון (וגם את בן זוגה) שהיא צריכה מיליון ואחת דברים. ת'כלס הרבה מהם מיותרים וזה עוד לפני הסיבוב ברשת הפארם הסמוכה לביתכם.

דברים קטנים ולא יקרים

ובכל זאת יש כמה דברים שקשורים לנושא הנקה והאכלה, שכדאי שיהיו בבית כבר כשחוזרים מבית החולים ועליהם לא בטוח ששמתם דגש. אלה דברים קטנים יחסית ולא יקרים, אבל נעים לדעת שבאמצע הלילה לא תשוועי נואשות לפדים להנקה בגלל נזילות שהחלו, ולא תמצאי עצמך בלי תמ"ל עם תינוק רעב וצורח שמתקשה ביניקה.

כן, יכול להיות שבסופו של דבר לא תזדקקי לחלק מהדברים, אבל אם כן – תברכו על כך שהם בהישג יד בבית. ההמלצה שלנו היא להצטייד בדברים האלה בין אם מתכוונים להניק ובין אם לאו. כי לפעמים ההנקה לא מסתדרת ולפעמים לא מתכננים להניק ופתאום זה קורה.

אז הנה הדברים שיעשו לכם חיים קלים יותר:

משחה לפטמות פצועות

אין דבר יותר שורף וכואב מפטמות פצועות. מדובר בסבל חורך ואמיתי. כדאי להקפיד על אוורור המקום ולהימנע מללבוש בגדים צמודים ולוחצים. ישנן סיבות רבות לפצעים בפטמות, כגון תפיסה לא נכונה של התינוק בזמן היניקה, פטרייה, זיהום חיידקי ועוד. ניתן להשתמש במשחה לפטמות פצועות וזה עשוי להקל על הכאב, אך חשוב לפנות לרופא לשם אבחון ולקבלת הטיפול המתאים ביותר.

5 דברים לשים אליהם לב כשמאכילים תינוק מבקבוק

עוד באותו נושא

הכי חשוב: תדאגי לעצמך

לכתבה המלאה

תמ"ל - תרכובת מזון לתינוקות

גם אם את מתכוונת להניק כדאי שתהיה בבית ליתר ביטחון קופסת תמ"ל מותאמת לגילו של התינוק. הרעיון הוא לא להיתקע בלי ואז להתחיל לתזז אנשים שיקנו דחוף. קנו פחית – מקסימום לא תשתמשו.

הכנת בקבוק תחליף חלב. ShutterStock
תקנו פחית אחת. מקסימום לא תשמשו/ShutterStock

מים רתוחים מצוננים

אם תגיעי להחלטה שאת מעוניינת לתת לתינוק פורמולה תגלי שלשם הכנתה צריך מים רתוחים המצוננים לטמפרטורת החדר. אם התינוק צורח מרעב ההמתנה לקירורם של המים הרתוחים יכולה להידמות לנצח. עשו זאת מראש והכינו בקבוק/מיכל עם מים שהרתחתם וציננתם מבעוד מועד (באותו היום, לא שבוע לפני).

אימהות ממליצות: כך תעזרו לתינוק שסובל מריפלוקס

בקבוק

כדי לתת פורמולה או חלב אם שאוב צריך בקבוק הזנה לתינוקות. אז קנו לכם מראש בקבוק – כדי להיות מוכנים לכל תסריט. מקסימום הוא ישמש אתכם בשלב מאוחר יותר למתן מים. ליתר ביטחון כדי להימנע מעיכובים אם צריך להשתמש בבקבוק - שיטפו אותו מראש והעבירו אותו סטריליזציה ראשונית (2 דקות במים רותחים)

עץ לייבוש בקבוקים. ShutterStock
הצטיידו בבקובק אחד ופטמות/ShutterStock

פטמות לבקבוקים

בקבוקי התינוקות מגיעים עם פטמות, אבל לפעמים הפטמה קטנה או גדולה מדי וצריך להחליף. ההמלצה שלנו היא להתאבזר מראש בזוג פטמות נוסף עם חור קצת יותר גדול מהחור בפטמת הבקבוק שקיבלתם. גם את הפטמות - שיטפו מראש ועקרו אותן כמו את הבקבוקים.

מספר טלפון של יועצת הנקה (ועדיף אחת שכבר דיברת איתה לפני)

יכול להיות שאת תהיי מאלה שההנקה זורמת להן בטבעיות ובקלות ולא תביני על מה כל המהומה. אבל יכול להיות שזה יהיה יותר קשה ומורכב ותרגישי שאת זקוקה לייעוץ פרטני מאשת מקצוע. אם זה יקרה תרצי שהיא תגיע כמה שיותר מהר ולכן ברגע האמת לא כדאי לבזבז זמן על חיפושים באינטרנט ומרדף אחר המלצות. כדאי לעשות את כל הבירורים לפני וכדאי אפילו לדבר עם היועצת הנבחרת לפני הלידה כדי לקבל הדרכה והכוונה.

משאבת חלב

רוב הנשים לא מצטיידות מראש במשאבה כי זה יקר והשכרת משאבה (למשל מיד שרה) זה עניין קצת מסורבל ומבאס כשאת עוד בהיריון. ובכל זאת הרבה פעמים ההנקה נתקעת מסיבות שונות, התינוק לא יונק טוב ורוצים לתת לו חלב אם שאוב. בלי משאבה – קצת קשה להוציא את החלב מהציצי והקרייסיסים האלה נוטים לקרות בדיוק בשלוש בלילה. אז תחסכו מעצמכן את זה ופשוט דאגו להשכיר משאבה מראש. מקסימום תחזירו אותה אם תראו אחרי כמה שבועות שהיא לא משמשת אתכן.

פדים להנקה

אם מניקים מהר מאוד מתחילים הטפטופים ואת לא רוצה לאלתר עם צמר גפן וטישו ולהספיג בחלב אם את גופיית הבית האהובה עלייך – זה פשוט לא נוח ומעצבן.

חזיית הנקה

חזיית הנקה היא מוצר יקר, אז זה בכל זאת שיקול אם לקנות מראש או לא. בימים הראשונים גם כך לא ממש יוצאים מהבית אז אפשר להסתדר בלי ולהיעזר בגוזייה ואז בגיחת השופינג הראשונה להצטייד בחזייה טובה, אם צריך. מצד שני יש היגיון גם להצטייד בחזייה אחת בשביל הנוחות ובשביל לא להתרוצץ אחר כך בחנויות להלבשה תחתונה. זה לא הזמן שכיף למדוד את הדברים האלה.

הכתבה הוכנה בשיתוף עם סימילאק

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף סימילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully