וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 צמחים שיעזרו לגוף שלכם להתמודד עם החום הנורא

17.8.2015 / 7:29

אם גם אתם לא בטוחים שתצליחו לשרוד עד סוף אוגוסט, הכתבה הזו בשבילכם. צמחי מרפא, חליטות מרעננות ואפילו אבטיח - דרכים טבעיות להתמודד עם החום

פרופ' דני רבינוביץ'/צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

בסרטון: האם אוגוסט הזה באמת חם במיוחד?

אולי זה רק החום שמבלבל אותנו, אבל נראה שאוגוסט האחרון שבר את כל שיאי החום והלהט האפשריים. אנשים מסתובבים ברחובות סמוקי לחיים, מזיעים ומותשים, וגם רף הסבלנות של רובנו הולך ויורד. הפתרון המתבקש למצב הזה הוא לחבק חזק את המזגן ולא לשחרר אותו עד ספטמבר, אבל בפועל לרובנו יש התחייבויות ומשימות שדורשות מאיתנו להוציא את האף ל-100 אחוזי הלחות שאורבים לנו בחוץ.

מזג אוויר שרבי בחוף הים בתל אביב, 7 באוגוסט 2015. יותם רונן
לצערנו, אי אפשר להישאר כל היום בים/יותם רונן

כדי לנסות למצוא פתרונות קצת אחרים לבעיה שהכי מציקה עכשיו לכולנו, פנינו לאבי ציטרשפילר, עשבונאי והבעלים של "חוות דרך התבלינים" בבית לחם הגלילית, ושאלנו אילו צמחים עשויים לסייע לגוף שלנו להתמודד עם החום הכבד. הנה ההמלצות שלו.

היביסקוס

בין שלל החומרים שצמח ההיביסקוס מייצר נמצאת גם סוג של חומצה שנקראת חומצת לימון, הפועלת כמו חומץ שמשתמשים בו להורדת חום לתינוקות. החומצה מוצאת דרך להגיע לנוזל הזיעה, ושם היא מרחיבה את כלי הדם וגורמת ליותר חום לצאת החוצה מגופינו, מפנה חום דרך מנגנון ההזעה ומסייעת לגוף לקרר עצמו מבפנים. הצמח בטוח לשימוש ואין לו תופעות לוואי ידועות.

איך משתמשים? הדרך המומלצת היא לחלוט את הצמח, לקרר את החליטות (ניתן לשלב עם צמחים אחרים) ולשתות אותן. אפשר גם להקפיא קוביות קרח של חליטת היביסקוס ולצנן איתן משקאות קרים אחרים.

חליטת היביסקוס. ShutterStock
גם אם ההיביסקוס לא יעזור, זה קר ומרענן/ShutterStock

מנטה

המנגנון שהמנטה מפעילה בגוף קשור לרכיב המנטול. בלוטות המנטול נמצאות בעלים ופועלות על קצוות תאים רגישים לקור ומגבירות את רגישותן. דוגמה מושלמת לכך היא אכילת מנטה, שבפה סגור לא תגרום לתחושת רעננות אבל שאיפת האוויר בהמשך לאכילה תשפיע על קצות העצבים ותגרום לתחושת קור חזקה.

איך משתמשים? הדרך המומלצת הינה לחלוט, לקרר ולשתות מנטה בקיץ, ואף להכין ממנה קוביות קרח שניתן להוסיף למשקאות קרים. יתרון נוסף - שפשוף קוביות הקרח הללו על גופינו, יפעיל את מנגנון הקירור הטמון במנטול. ניתן לחלוט את המנטה, לקצוץ אותה לסלט ולשאוף אותה בנשימה.

חליטות שמש

מדובר בחליטות צמחים על ידי חום השמש. לחליטות אלה טעם עדין וערך בריאותי רב.

איך משתמשים? מוציאים לשמש בבוקר כלי זכוכית ובו 2 ליטר מים וחופן לואיזה ולימונית (עלים טריים כמובן). משאירים אותם בשמש עד שעות אחר הצהריים, ואז מכניסים למקרר. בדרך זו החליטות עוברות חימום איטי על ידי השמש מבלי לפגוע ברכיבים הפעילים שיש בעלים. מוסיפים לחליטות המון קרח ושותים לרוויה. בשיטה זו ניתן להכין שתיה קרה בשילוב צמחי חליטה טריים או יבשים מסוגים שונים.

תה קר נענע ופקעות ורדים. דנה מאירזון
כוס מלאה שמש/דנה מאירזון

אבטיח קר

אבטיח מכיל פיגמנטים אדומים הנקראים קרטנואידים הנחשבים נוגדי חימצון חזקים. על ידי אכילת אבטיח ניתן להשיג ליקופן, בטא קרוטאן (חומר מוצא לוויטמין A), הרבה ויטמין C וויטמיני B, לוטאין וכן מגוון מינרלים כמו אשלגן, ברזל, סידן, מגנזיום ועוד. אבטיח מכיל המון סוכרים זמינים ונחשב לפרי שכדאי להגביל באכילה (כוס קוביות אבטיח חתוכות מכילה 40 קלוריות). עם זאת, באבטיח יש כמות עצומה של מים וביחד עם מתיקות ואנרגיה זמינה נמוכה יחסית, אכילת האבטיח תספק תחושת רעננות הן פיזית והן מנטלית.

צמח האסטרגלוס

אסטרגווס מסייע בחיזוק התמודדות הגוף עם תנודות במזג האוויר. הוא מחזק ומרפא את הגוף, מאזן את מערכת החיסון ואת שרירי הלב, מגביר את התפוקה הלבבית ומחזק את הרקמה הרירית (במערכות העיכול והנשימה) על ידי חיזוק יכולת העיכול והספיגה. האסטרגלוס הוא צמח נוגד חרדה מובהק שממריץ באופן עדין את מערכת העצבים, משפר את מצב הרוח, עוזר למערכת ההגנה של הגוף ומרגיע את הנפש.

איך משתמשים? על פי השימוש הסיני המסורתי, מכינים ציר מרק אסטרגלוס, מבשלים את הירקות שורש כציר במשך 4 שעות בבישול איטי על אש נמוכה ומוסיפים את השורש למרק הירקות. בשימוש המערבי, משתמשים במרתח – מרתיחים כפית מהשורש בכוס מים חמים למשך 3-6 דקות.

לעוד צמחי מרפא יעילים לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully