וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חד וחלק: המדריך למתגלח הרגיש

16.8.2015 / 15:31

שלושה מתוך ארבעה גברים סובלים מרגישות בעור בעקבות גילוח. איך אפשר ליהנות מגילוח חלק בלי לסבול מגירוי ומאדמומיות? אספנו בעבורכם את כל הטיפים החשובים

פיליפס 7000.
כשליש מהגברים סובלים משערות שגדלות מתחת לעור

אף שהמראה המזוקן נפוץ יותר מאי פעם, הרוב המכריע של הגברים בישראל עדיין בוחר להסיר את שיער הפנים ומתגלח בתדירות כלשהי. גם למי שאינו תופס את עצמו כגבר מטרוסקסואל חשוב שעור הפנים יהיה אסתטי ונעים למגע אחרי הגילוח. אבל המשימה, מתברר, לא פשוטה כל כך.

במחקר שערכה חברת פיליפס בישראל, לרגל השקת מכונת גילוח חדשה לעור רגיש, העידו 73% מהגברים, בני 18?65, כי הם סובלים מעור פנים רגיש: מאדמומיות ומגירוי בעור לאחר הגילוח.

ד"ר אלכס גינזבורג, רופא מומחה למחלות עור, כירורגיה דרמטולוגית והשתלות שיער, מספר כי המקור המרכזי לגירוי בעור הוא שימוש באביזר גילוח שאינו יעיל הדורש הפעלת לחץ מסיבי על העור או פעולה חוזרת של הגילוח באותו האזור. הלחץ או הפעולה החוזרת מייצרים חיכוך ואדמומיות ואלו עלולים להתפתח לזיהום בזקיק השערה ולהופעת פצעונים בעור.

במחקר העידו כשליש מהגברים הצעירים (עד גיל 40) כי הם סובלים מתופעת שערות שגדלות מתחת לפני העור. "כאשר הגילוח קרוב מדי לעור תאי העור החדשים שנוצרים עלולים לכסות את זקיק השערה", מסביר ד"ר גינזבורג, "אם זיפי השערה אינם קשים מספיק על מנת לבקוע דרך העור בעת צמיחת השערות, השערה עלולה להתקרזל ולהמשיך לצמוח מתחת לפני העור. במקרים מסוימים הדבר אף גורם לזיהום ולהופעתו של פצעון".

בגלל התופעות הללו גברים רבים נמנעים מגילוח יומיומי וגוזרים על העור ימי מנוחה, מחפשים פתרונות כמו אפטרשייב מיוחד או קרמים מרגיעים. אלו מקלים את הבעיה, אבל באופן זמני בלבד. פעמים רבות המנוחה אף מגבירה את הקושי: גילוח של זיפים ארוכים לאחר כמה ימי מנוחה מייצר גירוי חריף יותר של העור. אז מה עושים?

מתגלחים על זה

מכינים את העור לגילוח: מומלץ להקפיד על ניקיון יסודי של עור הפנים לפני שמתגלחים על מנת להסיר תאי עור מתים ולחשוף גם שערות קצרות ושוכבות. כדאי מאוד לשטוף את העור במים חמים על מנת לרככו. אם אפשר, כדאי להשתמש במכונה עמידה במים ולרכך את העור במים החמים של המקלחת.

"בעבר גברים היו מורחים את פניהם בקצף גילוח באמצעות מברשת עבה עם זיפים קשים", אומר גינזבורג. "יש היגיון רב בפעולה הזו מכיוון שהיא גם ממריצה את הדם, גם מסייעת בהסרת תאים מתים וגם מנקה ושומרת על היגיינת העור למניעת כניסה של לכלוך לזקיקי השערה החשופים". שימוש יומיומי במברשת מסייע בשמירה על היגיינת העור, מונע כניסה של לכלוך לנקבוביות ויצירה של זיהומים בעור ומשפרת את המראה שלו. המברשת גם מסייעת בהמרצת זרם הדם ובחשיפת שערות קטנות ושוכבות.

משתמשים באביזרים המתאימים: השתמשו באביזר גילוח (סכין או מכונה) איכותי שמגלח ביעילות גם ללא הפעלת לחץ רב. הקפידו על שימוש בג'ל גילוח לעור רגיש שאינו מתייבש ונבדק דרמטולוגית. הג'ל ירכך את השערה, יגן על העור שלכם וימנע מכם חתכים ופצעונים. גינצבורג ממליץ לבעלי עור רגיש על שימוש במכונת גילוח על פני שימוש בסכין, מכיוון שהיא מגלחת את השערה מעט מעל לפני העור, כך שהסבירות לגירוי העור ולצמיחת השיער מתחת לפני העור קטנה יותר.

לא מזניחים את הלהבים: להב קהה עלול בהחלט לגרום לגירוי בעור ולפצעים. אם אתם חשים אי נעימות בגילוח או אחריו בדקו את הלהב. ייתכן שהוא חלוד או זקוק לניקוי. כמו את מברשת השיניים שלכם, החליפו את ראש המכונה או את ראש סכין הגילוח בתדירות סבירה, על פי הוראות היצרן.

גבר מתגלח. ShutterStock
אל תזניחו את הלהבים/ShutterStock

מסגלים טכניקת גילוח טובה: גלחו בתנועות עדינות. הסכין או מכונת הגילוח אמורים לעשות את העבודה, לא אתם. התגלחו בכיוון צמיחת השערה. התוצאה המתקבלת אמנם חלקה פחות מהתוצאה המתקבלת בגילוח נגד כיוון הצמיחה, אבל הסיכוי לגירוי העור מופחת משמעותית. אצל מרבית הגברים השערות צומחות מלמעלה למטה באזור הלחיים, ומלמטה למעלה באזור הסנטר. בדקו את כיוון הצמיחה אצלכם וגלחו בהתאם.

עוברים מהקל אל הכבד: סביב הפה, מתחת לאף ובסנטר צומחים בדרך כלל זיפים קשים ועקשניים. הגיעו אליהם בסוף הגילוח על מנת לאפשר לג'ל הגילוח להיספג בעור ולעשות שם את העבודה.
המוצרים שייעזרו לכם לשמור על עור הפנים לפני, אחרי ובזמן הגילוח.

המוצרים שיעזרו לכם לשמור על עור הפנים לפני, אחרי ובזמן הגילוח

מכונת גילוח: מכונת הגילוח החדשה מסדרה 7000 לעור רגיש מבית פיליפס מאובזרת בראש מברשת חדשני המחליף בפשטות את ראש הגילוח. המברשת מאפשרת לך לנקות את עור הפנים ביסודיות, להסיר תאי עור מתים, למנוע זיהומים ולשמור על מראה נקי ורענן.

קרם: קייד שייבינג קרם מבית ל'אוקסיטן הופך למוס רך בעת המגע עם העור, מחטא ומרכך את העור בעזרת תערובת שמנים אתריים ומכין אותו לגילוח.

אפטרשייב: ג'ל האפטרשייב מסדרת forever young man של כריסטינה הוא ג'ל קריר וקליל. אחרי פעולת הגילוח, המותירה את העור חשוף ופגיע, הג'ל ייספג בעור במהירות ותמציות הצמחים שבו ירגיעו אותו העור וישיבו לו את חיוניותו במהרה.

מערכת וואלה! בשיתוף פיליפס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully