וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: אושרה לשימוש בארה"ב תרופה המיוצרת במדפסת תלת-ממד

לאחר שהטכנולוגיה הוכיחה את עצמה בייצור תותבות ושתלים לפי צרכי החולה, אישרה מינהל המזון והתרופות האמריקני לשימוש תרופה שיוצרה בהדפסת תלת-ממד. בצורה זו ניתן יהיה לייצר טבליות במינון המדויק הדרוש לכל חולה

משככי כאבים. ShutterStock
הטכנולוגיה תאפשר ייצור לפי צרכי החולה/ShutterStock

מינהל התרופות והמזון האמריקני (FDA) אישרה היום (שלישי) שימוש בתרופה המיוצרת באמצעות טכנולוגיית הדפסת תלת-ממד. מדובר בתרופה בשם ספריטאם, המיוצרת על ידי חברת Aprecia, ומסייעת לחולי אפילפסיה להתמודד עם התקפים הנגרמים מהמחלה. בעבר כבר אישר ה-FDA ייצור מכשירים רפואיים בהדפסת תלת-ממד, כולל תותבות, אך זו הפעם הראשונה שהוא מאשר ייצור של תרופה בטכנולוגיה זו.

הדפסת התלת-ממד מאפשרת לייצר את הטבליות של התרופה במינון מדויק של הרכיבים בהתאם לצרכים הספציפיים של כל חולה. שיטה זו כבר הוכיחה את עצמה כשימושית מאוד בעבור רופאים ביצירת תותבות המותאמים אישית לסוג הפציעה, ובעבור רופאי שיניים, אשר משתמשים במדפסות תלת-ממד כדי ליצור העתק של הלסתות והשיניים של המטופלים לשם יצירת שתלים דנטליים מתאימים.

יצרנית התרופה, שתושק בתחילת 2016, מסרה כי היא מתכננת לייצר תרופות נוספות בטכנולוגיה הזו. "עד היום יצרנו טבליות במפעלים ושלחנו אותם לבתי חולים. בתהליך הזה, אנחנו יכולים בפעם הראשונה לייצר טבליות קרוב הרבה יותר למטופל", אומר ד"ר מוחמד אל-חנן מאוניברסיטת לנקשייר.

עוד כתבות מהעולם:
9 מיליארד דולר וחשש מדאעש: מצרים חונכת את תעלת סואץ החדשה
אחרי הרג ססיל האריה: חברות אמריקניות לא יטיסו חיות בר שניצודו
16 שנה אחרי: קוסובו אישרה הקמת בית דין שיחקור פשעי מלחמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully