וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל החום הקיצוני: תינוקת במצב אנוש לאחר שהתייבשה בטיול משפחתי

התינוקת הגיעה אמש לבית החולים כשחום גופה עומד על 42 מעלות והיא בקריסת מערכות כוללת, לאחר שהתייבשה בטיול משפחתי בעמק החולה. אמה הבהירה: הקפדנו על שתיה. תינוק נוסף ננעל במכונית בירושלים וחולץ ללא פגע

צילום: דוברות כיבוי והצלה, עריכה: גדי וינסטוק

תינוקת בת שנה הובאה אתמול (שני) לבית החולים זיו בצפת כשהיא במצב אנוש בעקבות התייבשות, יחד עם אביה שנפגע בינוני, לאחר שהיו בטיול משפחתי באזור עמק החולה בשעות הצהריים. התינוקת הגיעה לבית החולים ללא הכרה, עם חום גוף של יותר מ-42 מעלות וכאשר היא סובלת ממכת חום קשה, התייבשות וקריסת מערכות כוללת. אביה אושפז וקיבל עירוי בנוזלים.

לטענת האם, בני המשפחה, שמתגוררים בדרום, הקפידו על מנוחה ושתיה לאורך הטיול. עם זאת, לאחר כמה שעות היא הבחינה שהתינוקת איננה מגיבה וכי האב התעלף והזעיקה אמבולנס. ד"ר יורי וינר, מנהל מחלקת טיפול נמרץ ילדים, אמר כי התינוקת עברה החייאה ממושכת, קיבלה עירויי נוזלים ותרופות לתמיכה בפעולת הלב ולחץ הדם ואושפזה במחלקת טיפול נמרץ ילדים במצב אנוש, מורדמת ומונשמת, עם תמיכה בכל מערכות הגוף החיוניות.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"מפריטים את החוף": התכנית לבנייה במרחק 30 מטר מהים
בשורה ליולדות: מחקר חדש עשוי לצמצם ניתוחי חירום קיסריים
החשמלאי של נתניהו נחקר באזהרה ביחידה לחקירות הונאה

בית החולים זיו בצפת לשם פונו פצועי התאונה הקטלנית באיילת השחר. מאי 2013. אדריאן הרבשטיין
התינוקת לא הגיבה, האם הזמינה אמבולנס. בית החולים זיו בצפת/אדריאן הרבשטיין

ד"ר וינר קרא למשפחות ולצעירים להימנע מטיולים במהלך השרב הכבד ששורר ברחבי הארץ בימים אלה. "טיולים בשטח במזג האוויר השרבי אותו אנו חווים בימים האחרונים הינם מסוכנים, גם אם מקפידים על שתיה מרובה ואמצעי הגנה מהשמש", אמר. "אנו ממליצים להימנע מיציאה לשטח בשרב כבד, דבר העלול להסתיים בהתייבשויות ומכות חום קשות, בעיקר בקרב ילדים ותינוקות, כמו במקרה זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אמבולנס מפנה פעוט שטבע בבריכה בחולון, נובמבר 2014. ראובן קסטרו
התינוק סבל מתשישות, אך מצבו היה טוב/ראובן קסטרו

בתוך כך, אתמול בצהריים חילצו צוותי כיבוי תינוק בן שנה שננעל בכלי רכב סגור ברחוב השח"ל בירושלים. הילד, שהיה במצוקה, מזיע ובוכה, ננעל בתוך כלי הרכב לאחר שאמו שכחה את המפתחות בפנים. מפקד הצוות פרץ למכונית הנעולה, חילץ את התינוק והעבירו לחובשת מד"א, שמצאה כי הוא סובל מתשישות קלה, ומסרה אותו לאמו מבלי שהיה זקוק לפינוי.

כוחות הכיבוי ביקשו להבהיר לציבור כי חל איסור חמור להשאיר ילדים, או כל אדם בכלי רכב, אפילו לא לדקה בכל ימות השנה, ובמיוחד בימים חמים אלו. כמו כן, ביקוש להקפיד שלא להכניס ילדים לכלי רכב כשהמפתחות אינם על הנהג אלא מושלכים בתוכו, משום שמכוניות רבות ננעלות באופן אוטומטי עם סגירת הדלתות. לאחר מכן לא ניתן להיכנס לרכב ללא פריצתו, דבר שלוקח זמן ויכול לגרום לסיכון גדול, במיוחד שמדובר בפעוטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully