וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים, נמצאה הסיבה למה קר לכן במשרד

4.8.2015 / 11:00

החום הנוראי בחוץ בימים האחרונים, הבריח את כולנו למזגנים, אבל לרוב הנשים בינינו מדובר בצרה כפולה. אם אתן יושבות במשרד עם שיניים נוקשות ושכבות של בגדים, תדעו שזה הכל קונספירציה של גברים

אישה בחורף מרגישה קור. ShutterStock
ככה את מרגישה במשרד? זה לא אשמתך/ShutterStock

אולי לא תאמינו לזה, אבל מסתבר שגם המזגן בעבודה, ולא רק הבוס, הוא סקסיסט. אם חיפשתם את מי להאשים בקור ששורר במשרד שלכם, יש לנו תשובה: את הגברים. דו"ח חדש שפורסם בכתב העת NATURE, מצא כי רוב הטמפרטורות בבנייניי משרדים נקבעות באמצעות נוסחה שקיימת מתחילת שנות ה-60 שלוקחת בחשבון גורמים כמו טמפרטורת אוויר, מהירות אוויר, ובידוד בגדים. אז מה הבעיה אתם שואלים? אחד המשתנים בנוסחה, שמודד את שיעור חילוף החומרים וייצור החום בזמן במנוחה, מחושב לפי ממדים של גבר בן 40 ששוקל כ-70 קילוגרם.

מחצית מכוח העבודה של היום הוא בכלל נשים, להן לרוב קצב חילוף חומרים איטי יותר, בגלל שבממוצע הן בעלות מבנה גוף קטן יותר ויש להן לרוב יותר שומן בגוף. לפיכך, החוקרים טוענים כי "מודל הנוחות התרמית", על פיו פועל הקירור ברוב הבניינים, עשוי להפריז בהערכת ייצור חום במנוחה של נשים בשיעור של עד 35 אחוזים.

"בהרבה בניינים, אתה רואה שצריכת אנרגיה היא הרבה יותר גבוהה בגלל שהיא מכויילת לפי חום גופם של גברים", הסביר עורך המחקר ד"ר בוריס קינגמה מהמרכז הרפואי במאסטריכט שבהולנד לניו יורק טיימס. "אם יש לך תמונה מדויקת יותר של הביקוש התרמי של האנשים בפנים, אז אתה יכול לעצב את הבניין, כך שאתה מבזבז הרבה פחות אנרגיה, וזה אומר שפליטת הפחמן הדו חמצני היא פחותה".

"למען כדור הארץ, גברים צריכים להפסיק להתלונן"

לדברי החוקרים, למרות שגברים רבים חושבים שמדובר בנדנוד של נשים על הקור, הן באמת סובלות יותר בגלל הפיזיולוגיה שלהן. בנוסף, ציינו המחברים כי המודל לא תמיד מכויל באופן מדויק לארונות הקיץ של נשים. כך או כך, לדברי ד"ר קינגמה "למען כדור הארץ, גברים צריכים להפסיק להתלונן. אם חם להם שיורידו שיכבה אחת של בגד".

אוכל במשרד. ShutterStock
ואחר כך מתפלאים שאנחנו אוכלות כל היום/ShutterStock

אז מה בכל זאת עושים? כדי להגיע לתשובה החוקרים בדקו 16 סטודנטיות בשנות ה -20 שלהן, כשהן יושבות בתאי נשימה, כאלה שעוקבים אחר חמצן בשאיפה ופחמן דו חמצני בנשיפה, תוך כדי שהן עובדות. טמפרטורת העור שלהן נמדדה בידיים ובבטן וטמפרטורת הגוף הפנימית שלהן נוטרה גם היא.

החוקרים גילו כי קצב חילוף החומרים הממוצע של הנשים היה ב-20 עד 32 אחוזים נמוך יותר מהשיעורים שנמדדו בתרשים הסטנדרטי המשמש לקביעת הטמפרטורות בבניין. לטענתם אישה תעדיף שהטמפרטורה במשרד תהיה כ-3 מעלות יותר מאשר גבר. לטענת מומחים לא מדובר בפינוק, אלא בנושא חשוב מאוד, שכן התופעה של נשים שקופאות במשרד היא נפוצה מאוד, וידוע כי התפוקה של עובדים שחם או קר להם מדי, היא נמוכה יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • קור
  • חום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully