וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שורדים את החופש הגדול: אוגוסט תרבותי עם ילדים

נגה משל

2.8.2015 / 9:06

המלצות לבילוי איכותי עם הילדים בחודש הכי מאתגר בשנה. והפעם פעילויות מחול, תערוכות חדשות ומלהיבות במוזיאון ישראל וארץ ישראל, קולנוע ב-10 ש"ח עם הנכדים ופסטיבל כוכבים ומדע חינמי במצפה רמון

עריכה: ניר חן, מעצב גרפי: אביחי ברוך

אוגוסט הוא חודש לא קל בכלל - בשיא החום והלחות, כל הילדים יוצאים לחופש, וכדי להצליח לעבור את התקופה הזו ברוגע (יחסי), ההורים חייבים למצוא דרכים יצירתיות להעסיק אותם. כדי שתוכלו לעבור את השבועות הקרובים בצורה הכי קלה שאפשר, ואולי אפילו גם ליהנות, ריכזנו בעבורכם המלצות לפעילויות.

"יום הנכד" בקולנוע: כרטיס לסבא/סבתא ונכד/ה ב-10 ש"ח

אל יוזמת "שלישי בשלייקס" המאפשרת לאזרחים ותיקים לצפות בסרטי קולנוע ב-10 ש"ח - מצטרפים ביום שלישי 4.8 גם הנכדים שישלמו גם הם 10 ש"ח לכרטיס בבתי הקולנוע השותפים ליוזמה (כל סב או סבתא זכאים לכרטיס אחד נוסף לנכד או לנכדה). בקיצור, זהו יום מצוין לשלוח את הנכדים לבלות עם הסבים.
לבתי הקולנוע המשתתפים במבצע

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

כמויות – מופע של בת-שבע לכל המשפחה

בניגוד למופעי מחול אחרים המיועדים לילדים, "כמויות" אינו מתיילד או מנסה לתת פרשנות כדי שהילדים יבינו. ביצירה הבימתית אין דימויי בעלי חיים וטבע, דמויות מהאגדות או דמויות בכלל שאמורות להיות מוכרות לילדים - יש כאן מופע מחול המבוסס על יצירות קיימות של הלהקה שעברו התאמה מבחינת פורמט.

ההתאמה אינה באה להסביר מה רואים ואינה בהכרח מעניקה "סיפור" למופע, אלא מקרבת את המופע פיזית לקהל (המופע נערך בסטודיו והקהל יושב על ספסלים בריבוע מסביב למרכז החדר-במה). אפשר לומר שהקרבה הבלתי אמצעית לרקדנים ולמופע היא בעצם הסיפור המרכזי – לתת לקהל (והמופע מומלץ גם למבוגרים) קרבה יותר אינטימית לקטע הזה של מחול מודרני, גוף, תנועה, טכניקה, מבע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקהל יושב בריבוע מסביב ומשתתף. כמויות/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני תחילת המופע הרקדנים יושבים על הספסלים (היכן שכתוב 'שמור', כדאי לכם לשבת ליד פתק כזה) מה שמאפשר מפגשון עם רקדן או רקדנית 'עוד לפני שנכנסו לתפקיד'. הרקדנית גיל ישבה לידינו ופצחה עמנו בשיחה קלה. זה היה נחמד וגרם לילדים להרגיש שהם מכירים את אחת הרקדניות יותר מקרוב ללא מסיכת 'הדרמה' הפיזית שהמחול מחייב. אחר כך עקבנו אחריה במופע וזה הוסיף לחוויה. בהמשך הרקדנים גם מזמינים את הצופים הקטנים והגדולים להשתתף בחלק מהקטעים.

מאיזה גיל? הכי מתאים מגיל 5-6. אבל זה תלוי בילדים. בן ה-4.5 היה מרותק אם כי חשש שהושיטו לו יד לריקוד ונרתע.

למי מתאים? לילדים והורים אוהבי מחול, תנועה ואמנויות במה. למי שמחפש מופע מחול ברמה גבוהה שפונה לכל גיל ולמי שנרתע מאטרקציות המוניות ומיינסטרים קיצי.

למה כן? כי מדובר באנסמבל בת שבע והרמה הטכנית שהרקדנים מפגינים היא גבוהה, יש פה הקפדה גדולה ומדובר ביצירות של אחת מלהקות המחול הטובות בעולם. המוזיקה נהדרת וסוחפת.

למה לא? כי מי שמחפש משמעות ברורה, נרתע מרקדנים שמדברים וקוראים לעתים בקולות רמים ואוהב הפרדה ברורה בין קהל ובמה לא יהיה מרוצה כאן.

עוד משהו: במהלך השנה מועלה המופע בבתי ספר באולמות ההתעמלות.

כמה? 70-80 ¤, אולם ורדה, סוזן דלל

מתי? 15.8

בת שבע

למה במחול – פעילות מחול להורים ולילדים

עוד בעניין מחול לילדים: "למה במחול" היא יוזמה משמחת של עמותת הכוריאוגרפים שמטרתה לקרב בין עולם המחול הסתום והמרוחק לעיתים, ובין ילדים (והורים). את הפעילות מנחות רקדניות והיא כוללת גם קטעים ממופעים. כל רקדנית לקחה על עצמה לגעת בנושא אחר: הקשר בין תנועה למוזיקה, למילים, לחופש הגוף וכו'. המפגש האחרון יתקיים ב-8.8 בהנחיית רננה רז.

מאיזה גיל? 3-7

למי מתאים? למחפשים להכיר מחול מכיוון אחר, לחוות, להבין ולהיות שותפים. לאוהבי הבמה.

למה כן? כי אין הרבה יוזמות מעניינות המקרבות יפה בין מחול וקהל צעיר.

למה לא? כי הרכב הקהל, גילאי הילדים והכריזמה של הרקדן המנחה היא זו שנותנת את הצביון למפגש וקשה לחזות זאת מראש.

עוד משהו: בסיום האירוע מקבל כל ילד קרטיב ויש גם יצירה.
כמה? 35 ¤ למשתתף, מחסן 2, נמל יפו.

מתי? 8.8

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פעילות חוייתית עם רקדנים סביב מחול ותנועה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תערוכת יומולדת מוזיאון ישראל

מוזיאון ישראל חוגג 50 שנה והמוזיאון גויס כולו לחגיגה. אגף הנוער הגדיל לעשות עם פתרון לא פחות ממהמם לחגיגות – תערוכה קונספטואלית בנושא יום הולדת. בכניסה לאגף מצוי מעין ג'ימבורי יום הולדת עם חטיפים ועוגה בגודל ענק ומיץ ורוד שנשפך מכוס ענקית.

התערוכה ממשיכה בקומה למעלה עם בלונים לא רגילים (הביטו למעלה במדרגות ותנו לילדים לנחש ממה הם עשויים), סדרת צילומים בנושא יום הולדת מהיבטים שונים ושולחן הפתעות עליו מוצגים מסקרנים שעליו מוקרן גם סרטון אנימציה ממכר של שולחן יום הולדת. את השולחן מלוות חידות שמאפשרות למבוגרים להפעיל את הראש של הקטנים ויש גם כמה שולחנות נוספים שמזכירים איך נראה השולחן החגיגי בסוף האירוע או כשיורד גשם.

בחלל מוצבות מעין קופסאות מתנה גדולות ובהן מיצגים ווידאו ואפשר גם להצטלם באקט כיבוי הנר על העוגה - רגע מכונן בכל טקס יום הולדת. בחצר יש סדנאות הכוללות קישוט עוגות וקיפול קופסת מתנה וקישוט המארז כמתנה מהחלומות, צילום עם זר על כסא יומולדת מהודר ועוד. בקומה התחתונה באגף מוצגת תערוכה מוצלחת נוספת לרגל יום ההולדת – "תערוכה בקופסה" שבה מעל ל-40 מיני קופסאות שונות, הדוגמות באופן יצירתי פרט מתערוכה שהוצגה בשנה מסוימת באגף. מדובר לא רק בהתבוננות אלא גם במיצגים פעילים.

מאיזה גיל? לכל גיל. זו תערוכה מלהיבה. חגיגה. כל אחד ייקח מפה משהו.

למי מתאים? למי שלא מפחד ממוזיאונים ושמח שהם מפתיעים אותו ואת ילדיו. למי שרוצה לנצל את ההזדמנות לביקור נרחב יותר בחללי המוזיאון ובגן הפסלים.

למה כן? כי אין מי שלא יתלהב מפסל ענק של שוקולד לב מצופה בנייר נוצץ וכי ירושלים היא מקום מצוין להיות בו באוגוסט.

למה לא? קשה לחשוב על סיבה טובה.

עוד משהו: ב-11 באוגוסט 17:00-21:00 מתקיים במוזיאון הפנינג יום הולדת לכל המשפחה – כניסה ופעילויות בחינם. לא לפספס. בתוכנית ביו היתר: מופעים, סיפורים על מנהגי יום הולדת בארצות רחוקות, ימי הולדת מופלאים בקולנוע שחוגג 120, יצירה בבלונים, משחקי יומולדת ובסיום מופע קרקס. בתערוכה יש גם סיורים מודרכים מדי יום.

כמה? באוגוסט הכניסה חינם לילדים. מבוגר: 46-54 ש"ח
מוזיאון ישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוזיאון ישראל בהפנינג יומולדת 50. וזו רק הכניסה למוזיאון/מערכת וואלה!, צילום מסך

ריקוד המכונה 2 - מוזיאון ארץ ישראל

התערוכה שהוצגה במוזיאון לפני כמה שנים חוזרת לביקור נוסף עם תוספת של צעצועים מכניים חדשים וגם כאלה ששבו לסיבוב נוסף. באולם גדול מונחים כ-40 צעצועי ההזזה בתוך תיבות מוגבהות ומופעלים בלחיצת כפתור. תוכלו לפגוש במלכה אליזבת מנפנפת נפנוף מלכותי, בפסנתרן ארוך אצבעות ולהביט בקרקס נע, דגים שעושים דברים מפתיעים ואפילו קנגרו שקופץ בחבל.

הצעצועים, מלאכת יד מסורתית של קבוצת אמנים בריטיים, עשויים עבודת נגרות המבוססת על מלאכת מחשבת ומשלבים ידע מסורתי לצד הומור, תחכום ופשטות היוצרת שעשוע. בחדר הסמוך מקבל כל ילד ערבת הרכבה ובה מנגנון של צעצוע, הנע על ידי סיבוב ידית. על המנגנון בונים דמות בעזרת חומרים המצויים בסדנה.

מאיזה גיל? מגיל 3

למי מתאים? לילדים ולמבוגרים שאוהבים ללחוץ על משהו ולראות תוצאה ויודעים להעריך צעצוע של פעם פשוט ולא אלקטרוני המבוסס על מלאכת יד.

למה כן? כי זה מעלה חיוך והסדנה שווה וכמובן כי מדובר באולם ממוזג.

למה לא? כי מי שראה את התערוכה לפני כמה שנים לא ירגיש בחידוש משמעותי.

עוד משהו: את הצעצועים בנו 11 אמנים חברי "הקברט המכני" והתערוכה נודדת כבר שנים ברחבי העולם.

כמה? ילד 50 ¤ (כולל סדנה), מבוגר: 52 ש"ח

מוזיאון ארץ ישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צעצועים מכניים בעבודת יד. ריקוד המכונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ואחד חינם – נגב של כוכבים ופסטיבל מדעים במצפה רמון

במסגרת פסטיבל המטאורים המתקיים ברמת הנגב ובערבה ב-12-15.8 (צפייה בכוכבים באמצעות טלסקופים, פלנטריום, סמני לייזר, הדרכות, סרטי חלל והכול בחינם) ממשיכים במצפה רמון את האירוע בפסטיבל מדעים חינמי לכל המשפחה עם הפעלות בוקר בבית ספר שדה, חי רמון ובמתנ"ס. תוכנית האירוע עשירה וכוללת: הדגמות מדעיות לכל המשפחה, הופעה של דוקטור מולקולה, מיצגים אורקוליים וגם סרטי מדע לכל המשפחה, הרצאות אחרי הצהריים של מדע ורוח על כוס בירה ומחוץ לבר סדנאות יצירה בנושא מדע לילדים.

מאיזה גיל? לכל המשפחה

למי מתאים? לילדים סקרנים. לאוהבי מדבר וכוכבים. למי שלא מפחד מהמדבר בקיץ ויודע שמצפה בערבי הקיץ היא תענוג.

למה כן? פעילות מושקעת וחינמית זה לא דבר שקורה כל יום.

למה לא? בכל זאת מדבר באוגוסט.

עוד משהו: 'רובע דרכי הבשמים' במצפה רמון ייסגר לתנועת כלי רכב וירכז את מתחמי תצפיות הכוכבים העיקריים. לרגל האירוע יוחשך היישוב והמרחב הסמוך לו כדי לאפשר שמיים נקיים מזיהום אור.

מתי? 12-15.8 במצפה רמון ובתמנע ובמוקדים נוספים בנגב. פסטיבל המדעים מתקיים במצפה רמון ב 13-14.8

נגב של כוכבים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תצפית מטאורים, סמני לייזר, טלסקופים וסרטי חלל. נגב של כוכבים במצפה רמון/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully