וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נס מהלך: ילד בן 8 עבר השתלה של כפות ידיים

30.7.2015 / 6:21

זאיון הארווי עבר בגיל שנתיים כריתה מלאה של כפות רגליו וידיו בעקבות זיהום חמור. החודש מומחים הצליחו להשתיל לו שתי כפות ידיים. "אל תוותרו על החלומות שלכם", הוא אמר, "הם בסוף יתגשמו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הילד הראשון בארה"ב שעבר השתלה של כפות ידיים. זאיון הארווי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ילד בן 8 שכפות הידיים והרגליים שלו הוסרו בגלל זיהום חמור בגיל שנתיים, הפך לאדם הצעיר ביותר בארה"ב שעבר השתלה כפולה של כפות ידיים. הרופאים של זאיון הארווי החליטו שלמרות הקושי, הם רוצים לנסות להשתיל לו כפות ידיים אמיתיות, בניגוד לשתי הפרוטזות שמחוברות לו לרגליים. למרבה השמחה וההתרגשות - הם הצליחו.

לא פחות מ-40 אנשי צוות ומנתחים בבית החולים לילדים בפילדלפיה ביצעו את הניתוח המסובך, שארך 11 שעות, בתחילת החודש. כמה ימים אחרי, זאיון כבר הופיע במסיבת עיתונאים עם ידיים חבושות, אבל הצליח לנופף לקהל בידיו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ממשיך לעשות פיזיותרפיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרופאים הסבירו כי מדובר בהתליך מסובך, לא רק בגלל הניתוח המורכב, כי אם גם בשל העובדה שרבים נרתעים מלתרום את כפות הידיים של יקירהם בתרומות איברים, במיוחד כאשר מדובר בילדים. מדובר בהשתלת האיברים השניה שעבר זאיון, לאחר שבגיל שנתיים, בעקבות הזיהום בגופו, הוא נאלץ לעבור גם השתלת כליה.

לזאיון יש עוד דרך ארוכה לפני שיוכל להשתמש בידיו כמו כל ילד רגיל, אבל הרופאים אופטימיים לאחר שהשבוע הוא הצליח לחתום את שמו לראשונה. "לא השתניתי. אני אותו הילד", אמר זאיון בראיון לרשת CBS. "רק שעכשיו יש לי ידיים חדשות ומגניבות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במסיבת העיתונאים עם המנתח הראשי/מערכת וואלה!, צילום מסך

צפו בסיפור המרגש

  • עוד באותו נושא:
  • השתלות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully