וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצוב: תינוק התעוור בגלל פלאש של מצלמה

28.7.2015 / 15:39

תינוק בן שלושה חודשים צולם מקרוב מאוד על ידי חבר של ההורים, ובעקבות כך התעוור בעין שמאל. מומחים מזהירים שמדובר בנזק בלתי הפיך, וקוראים להורים לא לחשוף את ילדיהם לאור חזק

תינוק נותר עיוור בעינו. דיילי מייל, צילום מסך
תמונת התינוק כפי שפורסמה באתר אינטרנט סיני/צילום מסך, דיילי מייל

תינוק סיני נשאר עיוור בעין אחת אחרי שחבר של המשפחה שכח לכבות את הפלאש בזמן שצילם תמונת תקריב שלו, כך מדווח אתר החדשות הסיני People's Daily Online.

הרופאים שטיפלו בתינוק, בן שלושה חודשים בלבד, אמרו כי הוא סובל מנזק בלתי הפיך מהבזק המצלמה, שהופעל ממרחק של כ-20 סנטימטרים מפניו. בעקבות האירוע, התינוק סובל מראייה לקויה בעין שמאל שלו ועיוורון בעין ימין. הרופאים טוענים כי הנזק נראה קבוע, וכי הסיכויים לתקנו בניתוח קלושים.

גם חשיפה קצרה מסוכנת

פלאש חזק עלול לפגוע במקולה, שהיא איזור הראייה המרכזי על הרשתית שאחראי להבחנה בפרטים של התמונה שמתקבלת. המקולה צפופה בחיישני הראייה והאור, ואם היא נפגעת - היא מובילה לפגיעה בראייה ועלולה לגרום גם לעיוורון. לדברי הרופאים, המקולה אינה מפותחת לגמרי עד גיל ארבע, מה שהופך תינוקות לרגישים מאוד לאור חזק.

לדברי המומחים חשיפה, אפילו של אלפית השניה לאור חזק, כמו מפלאש, יכולה לגרום לנזק בלתי הפיך, ולכן על הורים להקפיד ולהיזהר ולא לחשוף את התינוק לחדרים מוארים מדי ולאור שמש חזק.

  • עוד באותו נושא:
  • עיניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully