וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפור בדקה: תגלית מדעית של ילדה בת 12 תעזור לילדים ברחבי העולם

28.7.2015 / 8:30

במסגרת פרויקט מדעי של כיתה ה', גילתה גבי זאין איך אפשר להקל על ילדים ברחבי ניתוח להקל על החרדה לפני התהליך. ההשראה שלה הייתה דובי מפרווה ושני הוריה הרופאים

מערכת וואלה!

ילדה אחת יוצאת דופן, רק בת 12, הפכה את החיים של אלפי ילדים חולים לקלים קצת יותר. גבי זאין מקולורדו שבארה"ב חיפשה רעיון לפרויקט המדעי של כיתה ה' ולבסוף החליטה לשלב את שני הדברים האהובים עליה - הדובי שלה ושני הוריה הרופאים.

כמי שגדלה בבית של שני מנתחים, גבי יודעת היטב כמה מפחיד להיכנס לניתוח, במיוחד אם אתה ילד. היא גם יודעת היטב עד כמה בובות פרווה יכולות לספק תחושה של ביטחון. אז היא החליטה לבדוק איך אפשר להכניס את הבובות האהובות לתוך חדר הניתוח הסטרילי.

גבי ערכה ניסוי ובדקה כמה חיידקים יש בבובת פרווה ממוצעת. הכמות היתה עצומה. אז היא בדקה איך אפשר להעלים אותם. היא גילתה ששטיפה פשוטה במים וייבוש מעלימים 94 אחוזים מהחיידקים.

התוצאות של הניסוי שלה לא רק יעזרו לילדים רבים, אלא גם מצאו את דרכן לכתב עת מדעי נחשב. והכל בזכות בובה, מכונת כביסה וילדה אחת סקרנית.

מהו סיפור בדקה?

יש הרבה דרכים לספר סיפור, אבל סיפור טוב באמת אפשר, אפילו רצוי, לספר בכמה שפחות מילים. אנחנו בוואלה!NEWS מביאים לכם את הסיפורים הכי מעניינים של היום, עם חומרי הווידאו המעניינים והמסעירים ביותר, בלי להכביר יותר מדי במילים. אז זכרו, צוות וואלה!NEWS לשירותכם תמיד (אבל רק לדקה, כן?).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully