וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרוויה: 9 המשקאות הכי בריאים שיש

22.7.2015 / 7:30

מיץ חמוציות יימנע מכם דלקות, מיץ סלק יעזור לכם לשלוט בלחץ הדם ותה ג'ינג'ר יעזור לכם להיפטר מכאבי הבטן. הכירו את המשקאות שיעשו לכם סדר בגוף

שייק ירוק. ShutterStock
אי אפשר לשתות יותר מדי שייק ירוק/ShutterStock

לתזונה היומית שלנו השפעה מכרעת על מערכת העיכול ועל משקל הגוף, אבל מה בדבר מה המשקאות שמלווים אותה? לפניכם דירוג המשקאות שייתמכו במערכת החיסונית, יסדרו את מערכת העיכול, יגנו על התאים שלכם, יימנעו מכם תגובות אלרגיות קשות, יעמידו את לחץ הדם במקומו ואפילו ימנעו מכן כאבי מחזור.

במקום הראשון - לחיים: מים

כל משקה ברשימה הזו, מלבד מים, אפשר להסיר מהתפריט היומי ולהסתדר בלעדיו. אין פעולה בגוף שאינה נתמכת על ידי מים, וכדי שהגוף שלנו יצליח במשימתו האינסופית הוא זקוק להרבה מהם. אספקה עקבית של מים מאפשרת לנו להיות רגועים יותר ונעימים לסביבה, להיפטר מקילוגרמים עודפים, לשפר את מראה עור הפנים ואת הביצועים בפעילות הגופנית, למנוע את כאב הראש הבא ואת כאבי המפרקים ולפנות פסולת מהגוף.

כוס מים. ShutterStock
פשוט מושלם/ShutterStock

במקום השני - הכל כלול: שייק ירוק

העלים הירוקים – קייל, פטרוזיליה, סלרי – מפוצצים בוויטמינים ובמינרליים שעוזרים כמעט בהכל – מבניית עצמות ועד איזון מטבולי. אי אפשר לשתות יותר מדי שייק ירוק, ומכיוון שכך כדאי להשקיע במסחטה טובה ולהכין שייק ירוק בבית.

במסחטת פירות קשים סחטו:
• ראש חסה
• חופן עלי תרד
• צרור גבעולי פטרוזיליה
• 3?4 גבעולי סלרי
• תפוח ירוק
• אגס

הוסיפו לירוקים הסחוטים מעט מיץ לימון וטיפונת שמן זית והשייק מוכן.

במקום השלישי - לטיפול בבטן: תה ג'ינג'ר

ג'ינג'ר הוא תרופה טבעית לכל הקשור בכאבי בטן – מעי רגיז, הרעלת מזון, בחילות היריון.

אם אתם סובלים ממשהו מאלו הרתיחו לעצמכם כוס מים חמים והוסיפו לה כמה פרוסות ג'ינג'ר, פרוסת לימון וכפית דבש.

במקום הרביעי - לשליטה בלחץ הדם: מיץ סלק

בכוחו של הסלק להפחית את לחץ הדם שלכם, לשפר את זרימת הדם למוח ולשפר את תפקודי הכבד. החיסרון היחיד הוא שקצת קשה למצוא אותו בחנויות ותצטרכו לסחוט אותו בעצמכם או לקנות בדוכני המיצים, אבל ההשקעה בהחלט שווה את זה.
במסחטת פירות קשים סחטו:

• סלק גדול
• כמה גבעולי קייל
• תפוח ירוק
• גזר
• כמה חתיכות ג'ינג'ר

כדי להמתיק את המשקה ולרכך את הטעם אפשר להוסיף לו בננה.

שוקו חם. ShutterStock
תתפלאו - גם שוקו חם ברשימה/ShutterStock

במקום החמישי - להגנה על התאים: תה ירוק

אחרי הצהריים, כשהעייפות היומית מתחילה לשקוע בגופכם, עדיפה כוס תה ירוק על כוס קפה. מלבד הקפאין יש בתה ירוק ריכוז גבוה של נוגדי חמצון טבעיים שבכוחם להגן על התאים מפני חומרים מסרטנים ולנטרל את הרדיקלים החופשיים בגוף. נוגדי החמצון גם מרפים את כלי הדם ומונעים את היווצרותם של קרישי דם (האחראיים, בין היתר, להתפתחות שבץ).

במקום השישי - למניעת דלקות: מיץ חמוציות או רימונים

אם חטפתם דלקת בדרכי השתן, סביר להניח שייקח לפחות יומיים עד שהטיפול השמרני יתחיל לעבוד, לכן מומלץ מאוד להיות פרואקטיביים ולמנוע את היווצרות הדלקת. החומר הפעיל במיץ חמוציות או רימונים מונע מחיידקים להימצא בדרכי השתן או להידבק לחניכיים. שימו לב למרכיבי המיץ בבקבוק שאתם קונים - ודאו שמדובר במיץ טהור ולא בתמצית טעם ובסוכר מרוכז.

במקום השביעי - למניעת אלרגיות: מיץ תפוזים

ויטמין C וקוורצטין, המצויים במיץ תפוזים, מסייעים בחיזוק המערכת החיסונית ולפיכך עשויים לעזור לגוף שלכם להתמודד עם נטייתו לתגובות אלרגיות. אם סחיטה יומית של מיץ תפוזים נשמעת לכם כמו טרחה גדולה מדי, השתדלו לעשות זאת לפחות בעונות המעבר, שבהן הנטייה האלרגית גוברת.

במקום השמיני - למניעת מחלות עצם: חלב דל שומן

בתה ירוק יש אמנם גם פלואוריד, המחזק את השיניים ופלבונואידים המחזקים את העצמות ומפחיתים את הסיכוי להיווצרות מחלות עצם ולהתנוונות השיניים, אבל המשקה הטוב ביותר למניעת מחלות עצם הוא חלב דל שומן, כי יש בו ויטמין D, הדרוש לספיגת הסידן בעצמות. חלב אולי נשמע לכם אולי כמו משקה של ילדים, אבל בכוחו לאזן את ריכוז הסוכר בדם, למנוע ספיגת שומנים ולעזור לכם לשלוט בתחושות הרעב והשובע.

במקום התשיעי - למניעת דיכאון וכאבי מחזור: שוקו חם

שוקו חם איננו הבחירה הדיאטטית ביותר, אבל יש בו לא מעט יתרונות בכל הקשור לשיפור מצב הרוח. שוקולד מעודד ייצור של סרוטונין – נוירוטרנסמיטר האחראי על וויסות מצב הרוח (ריכוז נמוך של סרוטונין קשור בהתפתחות דיכאון). אם אתן מתמודדות עם התכווצויות רחם קשות בזמן הווסת, אחת הדרכים הטבעיות והטובות להפחתתן היא שתיית שוקו.

הכינו שוקו מקקאו נקי (ולא מאבקת שוקו) והמתיקו אותו באמצעות חלב שקדים, דבש או סירופ מייפל.

למידע נוסף היכנסו לאתר מי עדן

מערכת וואלה! בשיתוף מי עדן
  • עוד באותו נושא:
  • מים
  • שתייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully