וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה רשמי: שטיפה אינטימית מזיקה לבריאות

16.7.2015 / 6:12

נשים רבות מאמינות כי שטיפות אינטימיות ישמרו על ההיגיינה שלהן, אך בפועל הן עשויות לפגוע להן בבריאות. מחקר חדש חושף את הנתונים שלא חשבתן עליהם

אישה מתקלחת. ShutterStock
נקי זה לא תמיד טוב יותר/ShutterStock

הרגלים הם הרגלים, אבל כנראה שגם אותם צריך לשבור לפעמים, במיוחד אם הם מזיקים לבריאות. מחקר חדש מצא שנשים שמשתמשות בשטיפות וגינליות שמות את עצמן בסיכון גבוה יותר לחשיפה לכימיקלים מזיקים הנקראים פתלטים, שמפריעים להורמונים בגוף.

התכשירים לשטיפה וגינלית אינטימית כבר הוכרזו כלא בריאים על ידי גופים רשמיים כמו משרד הבריאות האמריקאי, ומומחים בתחום הבריאות מזהירים שהם עלולים להוביל למגוון בעיות - מזיהומים ועד לפגיעה בפוריות. למרות האזהרות האלה, אחת מכל ארבע נשים בגילאי 15-44 עדיין משתמשות בתכשירים האלה.

משבשת את אוכלוסיית החיידקים

רגע לפני שאתן נבהלות, חשוב להבהיר כי לא מדובר בשטיפת של הנרתיק במים, אלא בשימוש במוצרי שטיפה או בתערובות ארוזות המכילות מים מעורבבים עם מרכיבים כמו חומץ, סודה לשתייה או יוד. בחלק מהתרכובות האלה נעשה שימוש של השפרצה לנרתיק – מה שמשבש את האיזון של אוכלוסיית החיידקים בנרתיק, פוגע בחיידקים הטובים ובחומציות הטבעית. אם הנשים כבר סובלות מזיהום או ממחלה המועברת במגע מיני, שטיפה יכולה לדחוף את החיידקים לתוך הרחם, השחלות והחצוצרות - שם הם עלולים לגרום לבעיות בריאותיות חמורות.

עורכי המחקר שפורסם בכתב העת Environmental Healthדיווחו כי בנוסף לכל אלו, בשטיפות אינטימיות ניתן למצוא פתלטים, שהן תרכובות כימיות שקיימות במגוון רחב של מוצרי טיפוח אישיים. פתלטים מסוג מסוים שנקרא Diethyl Phthalate (DEP), מצויים בעיקר בפריטים כמו שטיפות אינטימיות וטמפונים. "פתלטים עשויים להיות משבשים אנדוקרינים ויכולים לשנות את הפעולה של הורמונים חשובים כמו הורמוני אסטרוגן, טסטוסטרון ובלוטת תריס", הסביר המחבר הראשי של המחקר עמי זוטה, חוקר בבית ספר מילקן לבריאות הציבור באוניברסיטת ג'ורג 'וושינגטון לסוכנות הידיעות רויטרס. "בנוסף, שטיפות אלה עלולות להגביר את הסיכון למחלות דלקתיות של האגן, סיבוכי היריון וסרטן צוואר הרחם", הוסיף. לדבריו, השטיפה אינה נדרשת מבחינה רפואית מפני שבנרתיק בריא יש מערכת ניקוי עצמית יעילה.

בעיות בפוריות, לידה מוקדמת והתפתחות לקויה בילדים

לשם בדיקת הנוכחות של פתלטים אלו לקחו החוקרים דגימות שתן של 739 נשים בגילאי 20 עד 29 שהשתמשו בשטיפה אינטימית בחודש האחרון, ושל כאלה שלא. הנשים התבקשו לדווח על השימוש שלהן במוצרי היגיינה נשיים כמו טמפונים, פדים, שטיפות נרתיק, תרסיס נשי לווגינה ומגבונים אינטימיים.

שטיפות אינטימיות היו המוצר היחיד שבו חוקרים ראו קשר משמעותי לרמות גבוהות יותר של פתלטים. בקרב אלה שהעידו כי השתמשו בשטיפה היו רמות גבוהות יותר ב-52 אחוזים של התרכובת הכימית. בקרב נשים שהשתמשו בשטיפות אינטימיות פעמיים ושלוש פעמים בחודש, נמצאו רמות גבוהות יותר ב-152% של התרכובת הכימית.

לדברי עורכי המחקר, זה אינו המחקר הראשון שקושר בין פתלטים לבין בעיות בריאותיות. מחקרי עבר כבר הראו קשר בין התרכובות הכימיות לבעיות כמו כמו לידה מוקדמת, בעיות פוריות בנשים וגברים ובעיות התפתחות בקרב ילדים, והנושא נחקר באופן פעיל על ידי משרדים רשמיים. יחד עם זאת מדובר במחקר ראשון שעוסק במוצרי היגיינה שמכילים כימיקלים שנכנסים בסופו של דבר אל תוך גופן של נשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully