וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: 95% מהנשים שעברו הפלה לא מתחרטות

15.7.2015 / 6:04

חוקרים שבדקו במשך שלוש שנים את תחושותיהן של 670 נשים שבחרו להפיל גילו כי רובן המכריע בטוחות שקיבלו את ההחלטה הנכונה ביותר

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

בסרטון: גלולות להפסקת היריון הועברו לפולין ברחפן במחאה על חוקים נוקשים נגד הפלות

95 אחוזים מהנשים שעברו הפלה לא מתחרטות – כך עולה ממחקר שנערך לאחרונה בארצות הברית. המחקר, שנמשך על פני שלוש שנים וכלל 670 נשים שהפילו בין השנים 2008 ל-2012, מצא כי מי שעברו הפלה חשו שההחלטה הייתה נכונה עבורן, הן בטווח הקרוב והן בטווח הרחוק.

במסגרת המחקר, שנערך בבית הספר לרפואה באוניברסיטת סן פרנסיסקו, נשאלו הנשים הנבדקות פעם אחר פעם על התחושות שלהן בעקבות חווית ההפלה שעברו. קבוצת המדגם הייתה מגוונת, הן מבחינת מדדים כמו גיל, השכלה ומוצא, והן מבחינת הנסיבות שבהן נכנסו הנשים להיריון והסיבות שבגינן ביצעו את ההפלה.

40 אחוז מהנבדקות דיווחו כי החליטו להפיל בשל סיבות כלכליות; 36 אחוז החליטו ש"זה לא הזמן הנכון". 53 אחוז דיווחו כי ההחלטה הייתה קשה מאד או קשה במידה מסוימת עבורן ו-26 אחוז אמרו כי קבלת ההחלטה הייתה קלה למדי או קלה מאד.

הפגנה בעד הפלות. GettyImages
הפגנה בעד הזכות לבחור בוושינגטון/GettyImages
"החוקרים הסיקו שתגובה רגשית בעקבות ההפלה היא טבעית, אך היא שוככות עם הזמן וכי בסופו של דבר מעט מאד נשים מתחרטות כי ביצעו הפלה"

החוקרים מצאו כי ככל שההחלטה הייתה קשה יותר עבור הנשים, כך קטן הסיכוי שידווחו כי ההחלטה להפיל הייתה נכונה. היעדר תמיכה מהסביבה והתנגדות להפלות בסביבתן של הנשים הביאו לרגשות שליליים יותר לגבי ביצוע ההליך. "התמיכה הנפשית חשובה מאד עבור נשים במצבים אלה", כתבו החוקרים.

החוקרים ציינו כי רובן המכריע של הנשים שנטלו חלק במחקר חשו שההפלה הייתה ההחלטה הנכונה עבורן, הן בטווח הקרוב והן לאחר שלוש שנים. הם הגיעו למסקנה שתגובה רגשית בעקבות ההפלה היא טבעית, אך היא שוככות עם הזמן וכי בסופו של דבר מעט מאד נשים מתחרטות כי ביצעו הפלה.

"התוצאות האלה הן התשובה המוחצת למי שטוען כי נשים חוות סבל נפשי רב בעקבות ההחלטה להפיל". לדבריהם, מחקרים קודמים שעסקו בנושא היו לוקים בחסר ולא סיפקו תשובה אמיתית לשאלה אודות מצבן של נשים פוסט-הפלה. החוקרים מקווים כי המחקר הזה ישפוך אור על התהליכים שעוברים על נשים לאחר שקיבלו החלטה הרת גורל כמו הפלה.

  • עוד באותו נושא:
  • הפלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully