וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהי הדרך הבטוחה שיצאו לכם ילדים גבוהים וחכמים?

9.7.2015 / 7:00

בחירה של בן זוג מתאים היא לא עסק קל. אבל לפי מחקר חדש שפורסם בכתב העת המדעי Nature, מלבד השכלה, אישיות ומשיכה, מעתה כדאי לכם לשים לב גם למוצא של בן הזוג. במיוחד אם אתם רוצים ילדים מוצלחים

דייויד בואי לצד דוגמנית העל אימאן (ימין). AP
הדרך הכי בטוחה ליצור ילדים חכמים וגבוהים. דייויד בואי ואישתו אימאן/AP

התחתנתם עם בני זוג ממוצא שונה מזה שלכם? יש סיכוי טוב שהשבחתם את הגנים של ילדיכם העתידיים. על פי מחקר חדש, ילדיהם של הורים עם גנטיקה מגוונת – למשל, כתוצאה מכך שמוצאה של האם באירופה ושל האב באפריקה – נוטים להיות גבוהים וחכמים יותר, בהשוואה לילדים שנולדו להורים עם גנטיקה מגוונת פחות.

המחקר שפורסם בתחילת החודש בכתב העת היוקרתי Nature, ניתח את נתוניהם הגנטיים והבריאותיים של יותר מ-350 אלף בני אדם מרחבי העולם. הממצאים הראו כי ככל שהגנטיקה של אנשים מגוונת יותר – כלומר, ככל שהוריהם היו רחוקים יותר זה מזה משפחתית וגנטית – כך הם ייטו להיות גבוהים יותר, בעלי יכולת קוגניטיבית גבוהה יותר והשכלה גבוהה יותר, בהשוואה לאלו שהגנטיקה שלהם מגוונת פחות.

במילים אחרות, בני אדם שיפרו את גובהם ואת יכולתם הקוגניטיבית לאורך מאות אלפי שנות אבולוציה, בשל היתרון שנתנו להם תכונות אלה – למשל למטרות התרבות. "האבולוציה מתעדפת אנשים בעלי קומה גבוהה וכישורי מחשבה חדה", הסבירו החוקרים בהודעה לעיתונות.

ריאן גוסלינג, אווה מנדז. GettyImages
איך לא יצאו מוצלחים? ריאן גוסלינג וזוגתו אווה מנדז/GettyImages

עם זאת – ובניגוד לציפיות – החוקרים לא מצאו קשר בין גנטיקה מגוונת לבין הופעה של מחלות ונטיות בריאותיות שונות, כמו לחץ דם גבוה, כולסטרול, מחלות לב, סוכרת ועוד. בהודעה לעיתונות הוסבר: "המחשבה הנפוצה עד כה היתה שגיוון גנטי נמוך מגביר את הסיכון ללקות במחלות שונות, אך מדענים מצאו שזה לא המקרה".

אחד ממובילי המחקר, ד"ר פיטר ג'ושי, ציין: "המחקר משיב על שאלות שהעלה (אבי האבולוציה) דרווין, בנוגע ליתרונות הטמונים בגיוון גנטי. הצעד הבא שלנו יהיה להבין אילו חלקים ספציפיים בגנום מרוויחים מגיוון גנטי במידה הרבה ביותר".

  • עוד באותו נושא:
  • גנטיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully