וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזו פורמולה לתת לתינוק שלי?

12.7.2015 / 7:27

כשתינוק ניזון מתרכובת מזון צריך לבחור עבורו את הפורמולה המתאימה ביותר לגילו ולמצבו הבריאותי. מדריך לבחירה נכונה של פורמולה

בקבוק חלב ואביזרי תינוקות. ShutterStock
בקבוק חלב ואביזרי תינוקות/ShutterStock

לאימהות מניקות שההנקה זורמת להן בקלות, נחסכת ההתעסקות עם בקבוקים, עיקור, שטיפה, מדידת מיליליטרים וההתלבטות הגדולה מכולן – איזו פורמולה לתת לתינוק.

כמובן שכל אמא רוצה לתת לתינוק שלה את התמ"ל הטוב ביותר, אך בסופו של דבר הבחירה החשובה היא לתת לתינוק את התמ"ל המתאים לו ביותר בהתאם לגילו ולמצבו הבריאותי ולהימנע מהחלפות ושינויים, היכולים להעמיס על מערכת העיכול ולטשטש את האבחנה. חשוב לציין פורמולות לתינוקות מכילות את כל הרכיבים החיוניים להתפתחות תינוקות תקינה.

תינוקות בריאים

כל תינוק הניזון מפורמולה מתחיל לקבל פורמולה "רגילה" על בסיס חלב (אלא אם כן יש סוגייה בריאותית אליה מודעים מראש). אם הוא ניזון ממנה כהלכה ללא תופעות לוואי או בעיות עיכול חריגות – אין סיבה להחליף או לגוון בין פורמולות שונות והדבר הטוב ביותר הוא להמשיך באותה פורמולה ורק להתקדם בשלבים לפי גיל התינוק. פורמולות על בסיס חלב כמו סימילאק אדוונס פלוס, כוללות את כל הוויטמינים, המינרלים ומרכיבי התזונה להם זקוק תינוק כדי להתפתח ולגדול בצורה הטובה ביותר.

הפורמולות נמכרות ברשתות השיווק, הפארם ובבתי המרקחת.

תינוקות המרבים לפלוט

פליטות בפני עצמן - אם אינן בכמות מוגזמת או מלוות באי נוחות רבה ובאי שקט בולט - הן תופעה שכיחה שעוברת עם הזמן. יחד עם זאת כיום יש פורמולות ייחודיות על בסיס חלב המיועדות להקל על התופעה הלא נעימה, כגון סימילאק ספיט אפ רליף. בתרכובת זו יש עמילן אורז המסייע להסמכת הפורמולה בקיבה והיא דלה בלקטוז ביחס לתרכובת רגילה על בסיס חלבון חלב פרה.

פורמולה זו נמכרת ברשתות השיווק והפארם על המדף, שאר הפורמולות מהסוג הזה נמכרות רק בבתי מרקחת ומצריכות מרשם רופא.

עוד באותו נושא

כללים להאכלת תינוק מבקבוק

לכתבה המלאה
תינוק אוכל מבקבוק. ShutterStock
פורמולות לתינוקות מכילות את כל הרכיבים החיוניים להתפתחות תינוקות תקינה/ShutterStock

תינוקות הרגישים לחלבון חלב פרה

אם נראה לכם שיש לתינוק איזושהי בעיה עם הפורמולה אותה הוא מקבל אל תחליטו על דעת עצמכם על שינוי וגשו קודם לרופא הילדים לבירור התגובות שנצפו ולייעוץ לגבי המשך תזונה. לעיתים הרופא ימליץ על מעבר לפורמולה על בסיס צמחי (סויה) בתרכובת כזו מקור החלבון אינו חלב פרה אלא מקורו מהצומח, מסויה בדרך כלל. מדובר בפתרון תזונתי מלא.

הפורמולות נמכרות ברשתות השיווק, הפארם ובבתי המרקחת.

תינוקות המפתחים תגובה אלרגית לחלבון חלב פרה וחלבון סויה

יש תינוקות הרגישים גם לחלבון חלב פרה וגם לחלבון הסויה. גם עבורם מצא המדע פתרון ותרכובת המזון אשר עשויה להתאים להם הינה תמ"ל על בסיס חלבון חלב מפורק באופן מלא, כגון סימילאק אלימנטום. החלבון המפורק קל לעיכול ואינו מעורר תגובה אלרגית בקרב תינוקות שאובחנו כרגישים לחלבון חלב הפרה.

הפורמולה נמכרת רק בבתי מרקחת בהמלצת רופא ותחת פיקוח רפואי

תינוקות הסובלים מאי סבילות ללקטוז

אי סבילות ללקטוז מתאפיינת בקשיים בעיכול כגון עצירות, גזים, כאבי בטן, שלשול. תינוקת הסובלים מתופעות אלה, אך לא אובחנו כאלרגיים לחלבון חלב פרה, ניתן להזין בתמ"ל דל בלקטוז ומבוסס על חלבון מפורק באופן חלקי, כגון סימילאק קומפורט, אשר הרכבו עשוי להקל על הקושי בעיכול
תמ"ל על בסיס חלבון מפורק חלקית אינו מתאים לילדים שאובחנו כאלרגיים לחלבון חלב פרה.

הפורמולות נמכרות ברשתות השיווק והפארם על המדף ואינן מצריכות מרשם רופא.

פגים

פגים ותינוקות שנולדו במשקל נמוך עשויים להזדקק לתזונה מתוגברת ולקבל בתחילת דרכם (ובהמלצת הצוות המטפל) תמ"ל מיוחד לפגים. בתרכובת זו מינונים אחרים של רכיבי מזון החיוניים להשלמת צורכיהם של פגים. על מתן פורמולה כזו ימליצו הרופאים בפגייה/מחלקת יילודים ולאחר מכן הרופא המטפל.

הפורמולה לפגים נמכרת ברשתות השיווק והפארם.

הכתבה הוכנה בשיתוף סימילאק

מערכת וואלה NEWS! בשיתוף סימילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully