וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תזונה בחופש הגדול: אוכל בריא שילדים אוהבים

5.7.2015 / 8:30

עם קצת חשיבה יצירתית, גם אתם יכולים לגרום לילדים שלכם לאכול בריא, ואפילו ליהנות מזה. על הדרך תרוויחו גם תעסוקה עבורם לימי חופשת הקיץ העצלים

ילדים אוכלים. ShutterStock
תחשבו מחוץ לקופסא/ShutterStock

החופש הגדול הוא קוץ בעקבם של הורים רבים, הצורך למצוא תעסוקה הולמת לילדים במשך חודשיים ארוכים או ההתמודדות עם 60 יום של בטלה ורביצה (כשהם קצת יותר גדולים) מביאים עמם לא מעט אתגרים עבור ההורים המתוסכלים. אחד מהאתגרים הללו הוא התזונה. הילדים יוצאים מהשגרה הקבועה שלהם ויחד איתה משתבשת גם התזונה. במקרה של בני נוער, שלא הולכים לקייטנות אלא מבלים את חודשי הקיץ בבית ביקיצות מאוחרות ובשוטטויות ומפגשים חברתיים עד השעות הקטנות של הלילה – השגרה אפילו יותר מבולבלת ולעתים השעות שלהם ממש מתהפכות. במקרה כזה גם התזונה מאוד נפגעת והורים רבים חוששים מהשמנה והשלכות אחרות.

אז מצד אחד, אתם כהורים רוצים לוודא שאיזושהי שגרה של תזונה בריאה נשמרת ושהילדים לא מנשנשים שטויות כל היום. אבל מצד שני, לא רוצים להיות "שוטרים", כי בכל זאת מדובר בחופש גדול ומעט חריגות מהשגרה הן מובנות. הפיתרון לכך הוא בחשיבה יצירתית. עם קצת חשיבה מחוץ לקופסה תוכלו לגרום לילדים שלכם לאכול בריא גם בחופש ואפילו להנות מזה. הנה כמה רעיונות:

שתי בנות אוכלות פיצה. Shmel, ShutterStock
במקום להשאיר להם מגנט של פיצריה, תנו לילדים להכין לעצמם פיצות/ShutterStock, Shmel

הפכו את האוכל לפעילות חוויתית
במקום להשאיר להם קופסאות עם שניצל ופתיתים במקרר והנחיות לחימום במיקרוגל, או להשאיר להם על המקרר מגנט עם טלפון של פיצריה, תנו להם לקחת חלק פעיל בהכנת האוכל. ניתן למשל להכין ערב קודם בצק של פיצה או פוקצ'ה ולהשאירו במקרר יחד עם תוספות אפשריות. אם גיל הילדים מאפשר זאת, השאירו להם את מלאכת חיתוך התוספות. הילדים יכולים ללוש את הבצק, לרדד ולהרכיב לעצמם פיצות אישיות לפי טעמם. ניתן גם לגוון עם פוקצ'ה או עם לחמעג'ון טעים, שמכיל רצועות פסטרמה עשירה בחלבון. הילדים יקבלו חוויה מהנה ואתם יכולים להיות שקטים שהם אכלו ארוחה מאוזנת שמכילה פחמימות, חלבונים וירקות. בכל מקרה, מדובר באפשרות בריאה בהרבה מהחלופות שנמצאות במרחק הזמנה בטלפון.

טיול מסביב לעולם
קחו את הילדים שלכם למסע קולינרי ברחבי הגלובוס – זה גם יסגור את משבצת ארוחת הצהרים וגם ירחיב את ידיעותיהם הגיאוגרפיות. שתי ציפורים במכה אחת. בכל יום בחרו מדינה שאת מאכליה הילדים יאכלו היום. אפשר לקחת את זה למחוזות מאוד יצירתיים: למשל, לתלות על המקרר את דגל המדינה, להעיר את הילדים בבוקר עם שיר בשפה זרה וכמובן, להכין להם מנה מסורתית ממטבח היעד. האפשרויות רבות מספור: קחו אותם למקסיקו עם ארוחה של טורטיות מקסיקניות במילוי גוואקמולה ופסטרמה דלה בשומן, בקרו בארגנטינה עם כריך חזה בקר ארגנטינאי בתוספת ביצת עין מעל. ביום אחר תוכלו לדלג לאסיה עם מנה של נודלס ורצועות פסטרמה ומשם לאיטליה עם כריך איטלקי עשיר וטעים או לברזיל. היתרון בכל המתכונים האלה הוא שהם קלים מאוד להכנה, כך שהילדים יכולים להרכיב אותם בעצמם, ואם לא – לכם יהיה קל מאוד להכינם מראש ולארוז אותם עבור הילדים. כך שהם יהיו אטרקטיביים ומוכנים לאכילה. אבל חשוב מכך, ניתן להכינם מרכיבים בריאים: לחמים מלאים, פסטרמות ונקניקים - שתכולת החלבון בהם מאוד גבוהה ואחוזי השומן נמוכים, ושלל ירקות טריים וקלויים, שיכניסו הרבה צבע וויטמינים למנות.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
זוגלובק. דן לב
קחו אותם לחוויה קולינרית חובקת עולם. כריך בשר ארגנטינאי/דן לב

צורות וצבעים
ילדים אוהבים מאוד לנשנש. וכשהם בבית יום שלם, הם ינשנשו והרבה. אם האפשרויות הזמינות שלהם יכללו ממתקים וחטיפים, זה מה שהם יאכלו, ובסוף החופשה רוב הסיכויים שהתוצאות של הזלילה הזאת יבואו לידי ביטוי גם במשקל. לעומת זאת, אם לא תכניסו הביתה חטיפים וממתקים ארוזים, אלא תדאגו להשאיר להם חלופות בריאות וזמינות לאכילה, הם ינשנשו את מה שיש. ילדים נמשכים לצורות מעניינות ולצבעים בוהקים. אז תשקיעו בהם ותשאירו להם במקרר קופסאות עם ירקות ופירות שטופים וחתוכים מראש לצורות משעשעות. מה למשל? את פרי הקרמבולה ניתן לחתוך לכוכבים, מאבטיח ומלון אפשר להכין כדורים קטנים וחמודים בעזרת כף מיוחדת, או שניתן לחתוך אותם לפרוסות ולקרוץ בעזרת חותכני עוגיות צורות שונות (לבבות, כוכבים ועוד), ממנגו אפשר לעשות צבים קטנים. גם חיתוך של פירות כמו אפרסק, תפוח ונקטרינה לפלחים יעשה את העבודה. העיקר שזה יהיה זמין וקל עבור הילדים – שכל מה שיצטרכו לעשות זה להושיט יד למקרר ולהוציא.

יש לי גלידה הכי טובה
גלידות וארטיקים הם חלק בלתי נפרד מחופשת הקיץ. הם מתוקים, קרירים ומהנים. אבל גם משמינים ועמוסים בסוכר. במקום לקנות את אריזות השלגונים בסופר, הכינו יחד עם הילדים שלכם גלידות ושלגונים תוצרת בית שיכילו מרכיבים בריאים יותר. תתפלאו עד כמה התהליך פשוט והתוצאה טעימה. הילדים יכולים לבחור את התוספות האהובות עליהם ולהכין לעצמם ארטיק בהתאמה אישית. אפשר למשל לערבב בבלנדר יוגורט 3% עם פירות, לטחון ולהקפיא בתבניות של שלגונים ביתיים או לטחון רק את הפירות ולהקפיא, ליצירת קרטיב פרי מרענן. אפשרות נוספת היא להקפיא פירות חתוכים ולטחון אותם בבלנדר יחד עם יוגורט מהמקרר, ליצירת שייק פרי טעים ובריא.

אילוסטרציה. ShutterStock
הכינו גלידו ושלגונים בבית, ותנו לילדים להרכיב לעצמם שילובי טעמים מעניינים/ShutterStock

אל תתנו להם להפוך לבטטות כורסא
גם בחופשת הקיץ, עודדו את הילדים שלכם לעסוק בפעילות גופנית. דווקא בחופש הגדול יש שלל פעילויות שיכולות לגרום להם להזיז קצת את השרירים וגם להנות. אם אתם הולכים לבריכה, עודדו אותם לשחות כמה בריכות. בביקור בחוף הים או בפארק, הביאו איתכם כדור ושחקו משחקים שכוללים ריצה או פעילות שתגביר את סיבולת הלב-ריאה. אם הם רוצים ללכת לבקר חברים, הציעו להם לרכוב לשם על אופניים וכו'.

תזונה בריאה ומאוזנת מעולם לא היתה קלה יותר. למתכונים מהירים וטעימים לחצו כאן

מערכת וואלה! בשיתוף זוגלובק
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully