וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קליפורניה בעד חיסונים, ג'ים קארי נגד קליפורניה

2.7.2015 / 9:30

השבוע אושרה הצעת חוק בקליפורניה האוסרת לשלוח למוסדות חינוך ילדים שלא חוסנו. השחקן ג'ים קארי, שמתנגד לחיסונים לילדים מזה שנים רבות צייץ בטוויטר כי מושל המדינה הוא "פאשיסט", ובכך העלה מחדש את הדיון הסוער ממילא לכותרות

צילום, עריכה ובימוי: מערכת וואלה

בסרטון: ילד בן 6 מת השבוע ממחלה עתיקה בגלל שלא חוסן

השחקן ג'ים קארי יצא אתמול (רביעי) למתקפת טוויטר שלוחת רסן במושל קליפורניה ג'רי בראון, לאחר שזה אישר השבוע הצעת חוק האוסרת על הורים לשלוח ילדים לא מחוסנים למוסדות החינוך. קארי, מתנגד חיסונים מוכר, כתב ל-14 אלף העוקבים שלו בטוויטר כי "מושל קליפורניה אמר כן להרעלת ילדים בכספית ובאלומיניום בחיסוני חובה. חייבם לעצור את הפשיסט התאגידי הזה".

אחרי הציוץ החריג הזה, הוא פרסם בטווח של שעות בודדות עוד 10 ציוצים בגנות חיסוני החובה, כאשר הטענה העיקרית שלו היא שהכספית שבחיסונים מרעילה ילדים. בשלב מסוים הוא ביקש להבהיר שהוא לא נגד חיסונים, אלא פשוט דורש שיוציא מהם את כל הרעלנים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

קארי מתנגד שנים רבות לחיסונים לילדים, עוד מאז שהיה בן זוגה של הדוגמנית-מגישה-שחקנית ג'ני מקארתי שבנה לוקה באוטיזם, שלטענתה נגרם בגלל חיסונים. השניים הופיעו יחד על במות שונות ודיברו בגנות הרעלנים והחיסונים, ועל הצורך ביצירת חיסונים שאינם רעילים.

ג'ני מקארתי וג'ים קארי. ShutterStock
מקארתי וקארי. כבר לא זוג, אבל עדיין חולקים אג'נדה/ShutterStock

אף שהקשר בין חיסונים לאוטיזם מעולם לא הוכח, ולמרות הוכחות מדעיות חותכות בדבר הנחיצות שבחיסונים ותרומתם לבריאות הציבור, יש לא מעט אנשים שמתנגדים למתן חיסונים לילדים, וסבורים הם מזיקים לבריאות. לראיה, מעל 3,000 אנשים צייצו מחדש את הדברים הקשים של קארי.

לפני חודשים מספר, נושא החיסונים ונחיצותם עלה לכותרות לאחר מגפת חצבת בחוף המערבי של ארה"ב. בעוד שבעשור האחרון הממוצע השנתי של מקרי חצבת עמד על פחות מ-100 מקרי הידבקות, בתחילת 2015 דווח על מאות מקרים - רובם של ילדים שלא חוסנו נגד המחלה המסוכנת.

גל מקרי החצבת גרם לפניקה אצל הורים רבים. "אני מכבד את הבחירות של אנשים מה לעשות עם הילדים שלהם, אבל אם הילד של מישהו חולה וגורם לילד שלי להיות חולה, זו בעיה", אמר אז קארל קרוויט מקליפורניה, אביו של רט בן שש החולה בלוקמיה. קרוויט ביקש מהמפקח האזורי לאסור את כניסתם של ילדים לא מחוסנים לשטח בית הספר, שכן הוא חושש שידביקו את בנו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רט קרוויט. ילדים לא מחוסנים בכיתה מסכנים את חייו/מערכת וואלה!, צילום מסך

השבוע, כאמור, המאבק בעד החיסונים בקליפורניה הצליח, כאשר המושל בראון אישר לראשונה הצעת חוק האוסרת על ילדים לא מחוסנים (אלא אם כן יש לכך סיבה בריאותית) להיכנס למוסדות חינוך. החוק אושר ברוב של 46 מול 36, והוא הופך את קליפורניה למדינה השלישית בארה"ב שמחייבת חיסונים.

  • עוד באותו נושא:
  • חיסונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully