וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפור בדקה: ילד בן 6 מת ממחלה עתיקה בגלל שלא חוסן

30.6.2015 / 16:00

מחלת הדיפתריה שלא נראתה בספרד בשלושת העשורים האחרונים גרמה למותו של הילד, שהוריו בחרו שלא לחסן אותו נגדה. המקרה הטראגי מלבה את הוויכוח בין התומכים למתנגדים לחיסונים

צילום, עריכה ובימוי: מערכת וואלה

ילד בן 6 מת אתמול בספרד לאחר שחלה בדיפתריה – מחלה מסוכנת מהעבר שלא נראתה שם כבר 28 שנים. ההורים שלו בחרו שלא לחסן אותו נגד המחלה, ועכשיו הם טוענים שתנועות של מתנגדי חיסונים הוליכו אותם שולל וגרמו להם לקבל החלטה שעלתה להם בחיים של הבן שלהם.

המקרה הזה הצית מחדש את הדיון הסוער בין התומכים בחיסונים ובין המתנגדים להם. מצד אחד, התומכים טוענים שהחיסונים הצליחו להעלים מהעולם מחלות נוראיות שגרמו להרבה מאוד מקרי מוות, והמתנגדים לעומת זאת, מודאגים מכך שחיסונים עלולים לגרום לתופעות לוואי קשות ולמחלות כמו אוטיזם, למרות שמחקרים מדעיים כבר שללו קשר כזה.

רק בפברואר האחרון התערב הנשיא אובמה, אחרי שבארה"ב הייתה התפרצות דומה של מחלת החצבת הרדומה, וקרא להורים לסמוך על המדע. אבל למרות המעורבות הנשיאותית בנושא והמקרה הטראגי שאירע בספרד, הדיון הזה עוד לא קרוב לסופו.
.

מהו סיפור בדקה?

יש הרבה דרכים לספר סיפור, אבל סיפור טוב באמת אפשר, אפילו רצוי, לספר בכמה שפחות מילים. אנחנו בוואלה!NEWS מביאים לכם את הסיפורים הכי מעניינים של היום, עם חומרי הווידאו המעניינים והמסעירים ביותר, בלי להכביר יותר מדי במילים. אז זכרו, צוות וואלה!NEWS לשירותכם תמיד (אבל רק לדקה, כן?)

  • עוד באותו נושא:
  • חצבת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully