וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפור בדקה: מומחה בבריטניה קורא לגברים להקפיא זרע בגיל 18

29.6.2015 / 17:00

שנים רבות שנשים שעברו את גיל 30 שומעות שכדאי להן להקפיא ביציות. עכשיו הגיע תורם של הגברים. מומחה בבריטניה מעורר סערה בממלכה והמתנגדים לו טוענים כי מדובר ברעיון מגוחך. צפו

הקפאת זרע/צילום ערכיה ובימוי: מערכת וואלה

אחרי שנשים התרגלו לעבור מכבש לחצים כדי שיקפיאו ביציות, עכשיו מגיע תורם של הגברים. רק שאם על נשים מתחילים ללחוץ מאמצע העשור הרביעי חייהן, לגברים בבריטניה זה קורה הרבה קודם.

ד"ר דייויד סמית, מומחה לביו-אתיקה מאנגליה יצא בקריאה לגברים לא לחכות ולהקפיא זרע כבר בגיל 18. לדבריו, איכות הזרע רק הולכת ונשחקת עם השנים והסיכון לאוטיזם, סכיזופרניה והפרעות אחרות עולה משמעותית עם הגיל. סמית גם קורא להקמת בנק ציבורי, בו יוכלו גברי אנגליה לשמר את הזרע שלהם. למרות שהרעיון לא לגמרי מופרך, הוא עורר סערה בממלכה וצבר מתנגדים רבים. חלקם טוענים שמדובר בביטחון מדומה במקרה הטוב, וברעיון מגוחך במקרה הרע, ומזהירים כי איכות הזרע הקפוא ממילא אינה נשמרת לאורך השנים. אבל על דבר אחד כולם מסכימים – למרות התקדמות הרפואה, אם אתם רוצים להיות הורים, יפה שעה אחת קודם.

אילוסטרציה. ShutterStock
ברך להקפאה/ShutterStock
הקפאת ביציות. GettyImages
הקפאת ביציות/GettyImages

מהו סיפור בדקה?

יש הרבה דרכים לספר סיפור, אבל סיפור טוב באמת אפשר, אפילו רצוי, לספר בכמה שפחות מילים. אנחנו בוואלה!NEWS מביאים לכם את הסיפורים הכי מעניינים של היום, עם חומרי הווידאו המעניינים והמסעירים ביותר, בלי להכביר יותר מדי במילים. אז זכרו, צוות וואלה!NEWS לשירותכם תמיד (אבל רק לדקה, כן?)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully