וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מציגה: צמיד הבריאות הכי מדויק בעולם

26.6.2015 / 8:05

גוגל ידועה כאחת החברות שעורכות ניסויים לפרוייקטים שאפתניים, שלאו דווקא משתלמים לה כלכלית. צמיד חדש לניטור נסיינים שמשתתפים במחקרים יצא בקרוב לשוק, והוא עתיד לשנות את עולם המדע

יוטיוב

צפו בפרוייקטים המדעיים העתידיים של גוגל

אם תהיתם היכן מפתחים חלק מההמצאות הכי מטורפות שאתם שומעים עליהן - יש לנו תשובה. קבוצת GoogleX היא המקום שבו יוצרים וממציאים את הפרויקטים העתידיים המרתקים ביותר של גוגל - כאלה שלא תמיד ברור ההגיון הכלכלי מאחוריהם, אבל הם לרוב שומטי לסת. הפרויקטים שנקראים Moon shots ייצרו בעבר קפיצות מדרגה טכנולוגיות כמו מכונית ללא נהג, עדשת ראייה המודדת סוכר ואת משקפי גוגל גלאס המוכרים. והיד עוד נטויה. כעת, מדווח אתר בלומברג, כי הקבוצה חשפה צמיד לביש שמיועד למחקר רפואי, ויוכל למדוד פרמטרים בריאותיים רבים, בדיוק גבוה יותר משאר הצמידים ובאופן רציף.

בשנה האחרונה עולם הצמידים והשעונים, המנטרים בין היתר מדדי בריאות, הלך והתפתח בקצב מסחרר. כיום קיימות אין ספור טכנולוגיות לבישות וכלים אחרים שהאדם יכול לשאת עליו ולקבל מידע על קצב הלב, טמפרטורת העור, לחות העור, לחץ דם ועוד מגוון רחב של מדדים היכולים לסייע בניהול הבריאות. אחד הכוכבים בתחום הוא השעון של אפל שיש לו יכולות לניתוח קצב הלב, הליכה וזמן ישיבה שנועדו להאיץ בנו לבצע פעילות גופנית.

בעיה באמינות המדידה

למרות הפריחה הגדולה בתחום, עדיין האמינות של רבים מהסנסורים היא בעייתית ובעיות ברציפות המדידה וגורמים אחרים פוגמים באיכות שלהם. פעמים רבות אלו הם החששות בגינם רופאים ומערכות בריאות לא מקבלות את המידע כפשוטו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השעון החדש/מערכת וואלה!, צילום מסך

גוגל בחרו הפעם לצאת עם מוצר שאינו מיועד לקהל הרחב, אלא נועד לבצע פעולה יותר ממוקדת - סיוע במעקב אחר מטופלים שמשתתפים במחקרים קליניים. לצורך כך צמיד הבריאות שלהם יודע לעקוב אחר קצב הלב, דופק, טמפרטורת עור, חשיפה לאור וכן רעשי רקע המאפשרים לנתח הקשר של תוצרי המדידה.

ידע וניסיון רב

לטענת גוגל ההבדל המרכזי בין המוצר שלהם לבין שאר המוצרים הקיימים בשוק הוא רמת הדיוק של המדידות שהם מבצעים ויש מאחוריהם ניסויים וידע מדעי הרבה יותר מעמיקים. הצמיד של גוגל יודע גם לעקוב ולשדר מידע רציף כל העת, כך שהוא מייצר מידע יותר רלוונטי ובזמן אמת לחוקרים.

הבדיקות של הצמיד יחלו בקיץ הקרוב, כך דווח בתקשורת, וגוגל אף מתכוונת לבקש הפעם אישור רגולטורי לשימוש בצמיד המדידה כאביזר רפואי מוכר. הפעילות להשגת האישור תיעשה בשיתוף עם מרכזים אקדמיים ורפואיים. השיפור בדיוק הטכנולוגיה, בשילוב עם אישור רגולטורי, צפוי לקדם את עולם הצמידים שנועדו למעקב אחר מידע רפואי ולהפוך אותם שמישים גם במערכות הבריאות.

אורי גורן הוא מנכ"ל חברת אי-פוכונדר

לכל הטורים של בריאות דיגיטלית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully