וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: אור השמש תורם לפוריות האישה

23.6.2015 / 7:28

כאשר זוג מנסה להכנס להיריון, בצורה טבעית או עם עזרה, קיימות הרבה שיטות לקידום ההיריון. כעת, מחקר חדש קובע כי מה שבאמת צריך זה תזונה נכונה, שמירה על הבריאות והרבה אור שמש

אישה בהיריון בים. ShutterStock
שמש מגבירה את הסיכוי ביותר משליש/ShutterStock

חשיפה לאור השמש עשויה להגביר את הסיכוי של אישה ללדת תינוק ביותר משליש, כך על פי מחקר חדש שארך שש שנים ובחן 6,000 נשים שעברו טיפולי הפריה חוץ גופית. לטענת החוקרים, אקלים חם עשוי לשפר את הסיכויים של זוגות שמנסים להרות, גם בהיריון רגיל.

על פי המחקר, שהתנהל במרכז של בית החולים האוניברסיטאי גנט לרפואת פוריות בבלגיה, בתקופות של מזג אוויר סגרירי ונטול שמש, שיעורי ההצלחה של כל מחזור הפרייה עמדו על 14 אחוזים, אך נתון זה עלה ל- 19 אחוזים, כאשר מזג האוויר השתפר. עורכי המחקר אמרו בכנס האירופאי לפוריות האדם, שבו הוצג המחקר, כי בהשוואת התאריכים של הטיפול שעברו הנשים עם תנאי מזג האוויר באותו הזמן, הקישור לשמש היה "המרשים ביותר", כפי שהם הגדירו אותו.

לפי הממצאים נשים שעברו טיפולי הפריה היו בעלות סיכוי גבוה ב-35% להיכנס להיריון אם נחשפו למזג אוויר שמשי חודש לפני הטיפול.

שמש, תיק וקרם הגנה על חוף הים. ShutterStock
לא לשכוח להימרח/ShutterStock

עוד מצאו החוקרים כי בעוד שחשיפה של ארבע שעות שמש ביום בחודשים שלפני ההפריה העלתה את הסיכוי להפריה בשליש, כאשר נשים נחשפו לשמש במשך שש שעות ומעלה, האפקט המיטיב נעלם. לפי השערת החוקרים, ויטמין D שמוגדר כוויטמין השמש עשוי להיות גורם מפתח בשיעורי הפריון החיוביים כיוון שהוא משפיע על יצור הביציות ואיכותן. גם להורמון השינה מלטונין הייתה השפעה על מחזור הרבייה.

עוד באותו נושא

האם קרם ההגנה שלכם באמת שומר על העור?

לכתבה המלאה

"לעתים כל מה שצריך כדי להיכנס להיריון הם היסודות"

"לעתים קרובות כל מה שצריך כדי להיכנס להיריון הם היסודות", הסביר פרופסור צ'רלס קינגסלנד, מומחה לפיריון מבית החולים לנשים של ליברפול. "תזונה בריאה, לא לעשן, להוריד בכמות באלכוהול, להרפות, לשהות בשמש, להיות שמחים וחיוביים וכמובן לקיים יחסי מין מדי פעם", אמר.

רק השבוע מחקר איטלקי חדש מצא כי אור השמש מסייע גם לפוריות של הגבר ושהזרע הגברי פעיל יותר בחודשי אמצע השנה, ופעיל פי שניים בחודשים יולי ואוגוסט בהשוואה לינואר. תוצאותיו של המחקר מצאו כי תנועתיות הזרע הגיעה לשיאה בקיץ, והייתה נמוכה ביותר בחורף.

על פי המחקר שפורסם בכתב העת Chronobiology International, שינויים עונתיים ברמות של הורמונים כמו טסטוסטרון או הורמון הלחץ קורטיזול עשויים להיות אחראים לממצאים. בנוסף, גם רמות של ויטמין D וכולסטרול עשויים להיות בעלי השפעה על תנועתיות הזרע ואיכותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully