וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת ולתמיד: כך תיפטרו מהכינים של הילדים

21.6.2015 / 9:01

כינים הן תופעה שכל הורה נאלץ להתמודד איתה בשלב זה או אחר בחיי הילד שלו. רגע לפני החופש הגדול, שמהווה תקופה פורה להידבקות כינים, הנה כל התשובות והדרכים שיעזרו לכם להילחם בתופעה הקייצית הכי מגרדת

ילדה מגרדת בראש. ShutterStock
הצילו!/ShutterStock

יש משהו בכינים שמעביר בכולנו צמרמורת וחלחלה, ויחד עם זאת, כולנו יודעים שאין מנוס - עם בוא הקיץ, הקייטנות, הצהרונים, הזיעה והכובעים, כמו הלחות האיומה גם הן חוזרות לחיינו. הן מוצאות לעצמן בקרקפת של הילדים את התנאים האידאליים, מוצצות את הדם, מטילות ביצים מתרבות בקצב מסחרר, ופוקדות כל ראש נקי בסביבה.

קשה לפספס את הסימנים. אם הילד שלכם נדבק בכינים, תוכלו לראות מיד את הגירוד הבלתי פוסק. ואם תציצו במרכז הקרקפת ומאחורי האוזניים, תוכלו להבחין בביצי כינים אובליות בצבע לבן או בכינים קטנטנות שמטיילות על השיער. אבל לפני שאתם נגעלים או מרימים ידיים, יש כמה פתרונות פשוטים שיעלימו את הכינים מהראש של הילדים.

איך בוחרים בטיפול המתאים?

מדפי הפארמים ובתי המרקחת מציעים מגוון רחב של תכשירים המתחלקים ל-2 קטגוריות:

1. תכשירים על בסיס שמנים צמחיים: תכשירים כמו "צ'יק צ'אק" של חברת טבע, "סרקל אקטיב" של ד"ר פישר או "קינקר" של חברת "moraz" המבוססים על תערובת שמנים צמחיים, דוחים את הכינים ומשמידים אותן.

2. תכשירים על בסיס חומרים סיליקוניים: תכשירים כמו "זבנג" של חברת life, מבוססים על טכנולוגיה המייבשת את הכינים ומשמידה אותם תוך זמן קצר במיוחד, בלי לשלב חומרים כימיים, בלי תופעות לוואי ואפילו בלי ריח.

כינים. ShutterStock
חשוב להקפיד ולבדוק שהתכשיר והטיפול תואמים את גיל הילד/ShutterStock

הבחירה בין תכשיר טבעי לתכשיר תרופתי היא שלכם. אבל ברגע שבחרתם אחד מהשניים, חשוב להקפיד ולבדוק שהתכשיר תואם את גיל הילד ועדיף לבחור בכזה המציע טיפול מהיר שדורש מינימום שיתוף פעולה מהילד, ואם אפשר שהוא יהיה בלי ריח – מה טוב. אחרי שמרחתם את התכשיר, סרקו את השיער במסרק סמיך עם שיניים צפופות במיוחד, וודאו שהכינים יוצאות מתות וחפפו את השיער. כדי להשלים את הטיפול, מומלץ לחפוף בשמפו המכיל תמציות רוזמרין.

איך נדע שזה מאחורינו?

שירלי קטרון, רוקחת בסופר פארם, ממליצה על טיפול בהמשכים. "כדי באמת להיפטר מהכינים, צריך להמשיך לעקוב אחרי הראש של הילד. גם אם הכינים יצאו מתות בטיפול הראשון, המשיכו לסרק במסרק סמיך אחת לכמה ימים, ולאחר 10 ימים חזרו שוב על הטיפול בתכשיר כדי לא לאפשר לביצים שאולי נותרו בקרקפת לבקוע".

כדי להימנע מהופעת כינים ולא להגיע לשלב הטיפולים, אפשר לחפוף באופן קבוע בשמפו המשלב תמצית רוזמרין או לטפטף לילדים טיפות רוזמרין מאחורי האוזניים. אבל הדרך האמתית לנצח במלחמה נגד המטרידות המגרדות היא מאמץ קבוצתי - אם כל הוריי הגן, הכיתה או הקייטנה יקפידו בו זמנית על טיפול מנע לילדיהם, סיכויי ההידבקות יצטמצמו משמעותית.

ב-24.6 יערך בסניפי סופר-פארם "זבנג דיי" – יום מודעות למלחמה בכינים, במטרה לקרוא להורים להקפיד על טיפולי המנע וליהנות מקיץ נקי מכינים

מערכת וואלה! בשיתוף סופר-פארם
  • עוד באותו נושא:
  • כינים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully