וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה תנוחת השינה האהובה עליכם אומרת על הבריאות שלכם?

17.6.2015 / 7:00

מה עדיף לישון על הבטן, הצד או הגב, למי יש סיכוי יותר גדול לנחור, למה צד ימין עדיף על צד שמאל ומה תנוחת השינה אומרת על מצבכם הנפשי?

שינה. ShutterStock
שקט. ישנים פה/ShutterStock

הלכתם לישון על הגב והתעוררתם על הבטן, לא נרדמים בלי לשכב על הצד? על פי סקר חדש שנערך בבריטניה, תנוחת השינה האהובה עליכם אומרת הרבה על הבריאות שלכם.

רוברט פיפס, מומחה לשפת גוף באנגליה, ערך סקר לרשת מלונות בבריטניה ומצא קשר בין תנוחות שינה מסוימות ומאפיינים פסיכולוגיים. אף שחלק ממומחי השינה טוענים שאין קשר בין הדברים, רייצ'ל סאלאס, ממרכז הופקינס לשינה, טוענת כי אכן יש מספר סוגיות פיזיות שעשויות לצוץ כאשר אנחנו ישנים באותה תנוחה באופן קבוע. הנה מה שהיה להם להגיד לאתר הבריאות prevention על שלוש תנוחות השינה הנפוצות ביותר- שינה על הגב, על הצד ועל הבטן.

שינה על הצד

אישה ישנה. ShutterStock
אם כבר אז רק עם כרית/ShutterStock

אם אתם נוטים לישון בתנוחה עוברית על הצד זה יכול להיות סממן לכך שאתם דאגנים. על פי פיפס, תנוחת שינה שכזו יכולה להעיד כי אתם אולי קשוחים מבחוץ, אבל רגישים מבפנים. אם אתם ישנים עם הידיים מושטות קשימה, זה מעיד שאתם אנשים פתוחים אבל גם שאתם משתוקקים ליותר בחיים.

מבחינת הפוטנציאל הבריאותי, שינה על הצד עלולה לגרום ללחץ בעצבים בידיים וברגליים, שעלולים להוביל לכאב כרוני. בנוסף, מחקרים הראו כי ריפלוקס מיצי הקיבה יכול להחמיר במצב של שכיבה על הצד, במיוחד כשמדובר על צד ימין. כדי להילחם בבעיות אלה, ממליצה סאלס לישון עם כרית לצד הגוף שתתמוך בצוואר ובגב, או אפילו לשים אותה בין הברכיים.

עוד באותו נושא

מומחים קבעו: כמה שעות באמת כדאי לישון

לכתבה המלאה

שינה על הגב

שינה. ShutterStock
מעודדת נחירות/ShutterStock

אם אתם ישנים על הגב, ישרים כמו בול עץ, והזרועות שלכם צמודות לגוף, זה מעיד, על פי פיפס, שאתם עשויים להיות נוקשים עם נטייה לשתלטנות ועקשנות. אם אתם מותחים את הידיים מעל הראש בזמן השינה על הגב זה דווקא אומר שאתם אנשים שאוהבים להקשיב ולעזור לאחרים.

מבחינת הפוטנציאל הבריאותי, שינה על הגב דווקא טובה במקרה של כאבי גב או צוואר מכיוון שהיא מיישרת את עמוד השדרה ולא מפעילה לחץ על העצבים. מצד שני, סאלס טוענת כי שינה על הגב יכולה לעודד נחירות, שאולי יהפכו אתכם לבלתי נסבלים עבור השותפים שלכם למיטה ואפילו יזיקו לכם לבריאות. אם אתם רוצים להפסיק לנחור יש כמה תרגילים שכדאי לכם לנסות, ואפשר גם פשוט להוסיף כרית מתחת לראש.

שינה על הבטן

שינה. ShutterStock
נפילה חופשית/ShutterStock

אם אתם נטרקים על הבטן עם זרועות פשוטות לצדדים, בתנוחה של "נפילה חופשית", כמו שמגדיר אותה פיפס, זה אומר שאתם חשים הרבה פעמים שאין לכם שליטה על החיים שלכם. מצב כזה יכול לגרום לכם להתעורר מעט מבועתים באשר למשימות היומיות שאתם צריכים להספיק.

מבחינת הפוטנציאל הבריאותי, שינה בתנוחה שכזו תוביל אותנו אוטומטית לשינה עם צוואר מוטה לאחד הצדדים, שהרי לא מדובר במיטת עיסוי אלא במיטה רגילה. התוצאה לדברי סאלס תגרום להרבה מתח בצוואר שיכול להוביל להתכווצויות שרירים ובעיות כאב כרוניות. לדברי סאלס, שינה על הבטן, היא התנוחה הכי פחות טובה ועדיף לישון על הצד או על הגב, כדי להאריך את הצוואר ולהקל על הנשימה.

  • עוד באותו נושא:
  • שינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully