וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסו: המבחן שיקבע אם הזיכרון שלכם יוצא דופן

17.6.2015 / 7:00

אתם בטוחים שיש לכם זיכרון צילומי? נדמה לכם שאתם מזהים את כולם ברחוב? מבחן חדש קובע האם אתם שייכים לקבוצה קטנה של אנשים בעלי יכולת נדירה לזיהוי פרצופים

אם אתם מצליחים לזהות פרצופים שראיתם פעם אחת לפני שנים בחומוסיה השכונתית, אולי גם אתם משתייכים לקבוצה מצומצמת של אנשים בעלי יכולת נדירה לזיהוי פרצופים, שמצליחים לזהות 80 אחוזים מהפרצופים שנתקלו בהם בעבר ברחוב.

מבחן חדש שנוצר על ידי אוניברסיטת גריניץ', ואורך כחמש דקות בלבד, עשוי להעיד אם גם אתם שייכים לאחוזים הבודדים שמחזיקים ביכולת הזו. במבחן תתבקשו להביט על פרצופים שונים למשך כ-8 שניות, ולאחר מכן להתאימם לתמונה. נשמע פשוט? זה לא.

למרות שהתופעה עדיין אינה מוסברת לגמרי, מומחים מאמינים כי אזור הפנים הכישורי, שהוא חלק ממערכת הראייה האנושית, הוא זה שאחראי על היכולות שלנו לזכור פרצופים, ובעוד שאדם רגיל יזכור 20 אחוזים מהפרצופים שראה בעבר, אלה שהם בעלי יכולת נדירה לזיהוי פרצופים יזכרו כמעט את כולם.

התופעה שנחשבת מאוד נדירה, גרמה למדינות מכל רחבי העולם לגייס לשורות מנגנוני הביטחון שלהם אנשים מסוג זה. בבריטניה לדוגמה, דיוווח ה-BBC, הצליחו אנשים אלה לזהות 30 אחוזים מפרצופיהם של משתתפים בהפגנות, לעומת פרצוף אחד בלבד שהצליחה המערכת הממוחשבת לזיהוי פרצופים לגלות. אבל רגע לפני שאתם מתלהבים, כדאי שתדעו, שהזיכרון הזה עובד רק עם פרצופים, וכשנדרשו למשל לזהות פרחים, הם לא הצליחו יותר מאנשים עם זיכרון רגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully