וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים להיות מאושרים? תעשו הרבה ילדים

5.6.2015 / 7:30

הכותרת הזו אולי תגרום להרבה גבות להתרומם, אבל על פי דו"ח שנתי חדש של האיחוד האירופאי, משפחות ברוכות ילדים הן פשוט יותר שמחות בחלקן. אז מי בכל זאת הכי פחות מאושר?

זגורי אימפריה. קרדיט צלם: אוהד רומנו
עיבוד תמונה: שיין הורביץ,
כמה שיותר, יותר טוב/קרדיט צלם: אוהד רומנו עיבוד תמונה: שיין הורביץ

יש כאלה שהעבודה שלהם עושה אותם מאושרת, ואחרים שנהנים מקניות או מאוכל טוב. לפי דו"ח שנתי שפורסם על ידי איחוד המדינות האירופאיות, הסוד לחיים מאושרים הוא בכלל משפחה גדולה, וליתר דיוק - 3 ילדים ומעלה.

הדו"ח שפורסם על ידי Eurostat - סוכנות הסטטיסטיקה האירופאית, מצא כי משפחות גדולות יותר נוטות להיות הרבה יותר שמחות בחלקן ממשפחות עם ילד אחד או שניים, או מכאלה שאין להם ילדים בכלל. לפי הממצאים, אלה עם שלושה ילדים ויותר דירגו את האושר שלהם כ-7.4 בממוצע, כש-28 אחוזים מהם אף העידו כי הם "שמחים מאוד".

לפי התוצאות 66.8% מהבתים עם שני מבוגרים ושלושה ילדים אמרו שהם היו מאושרים "כל הזמן" או "רוב הזמן" ורק בפחות משני שלישים מהמשפחות הקטנות עם ילד אחד או שניים, דיווחו שהם מאושרים "כל הזמן" או "רוב הזמן". רק לשם השוואה, גברים רווקים מתחת לגיל 65, דירגו את רמת האושר שלהם בממוצע של 6.6. "באופן כללי מי שחי בזוג, היה מאושר יותר מאנשים שחיים לבדם", נכתב בדו"ח. לפי הסטטיסטיקה עולה כי אם עד לפני שני עשורים, 17% מהורים היו הורים לשלושה ילדים, היום מדובר על 14%.

על פי הדו"ח משקי בית עם ילדים היו המאושרים ביותר, למעט הורים יחידניים שדיווחו על רמות אושר נמוכות יחסית. עוד נמצא בסקר כי נשים מעל גיל 65 שחיו לבד, היו הכי פחות מאושרות, כשאחת מכל חמש העידה כי רק לעתים נדירות היא הרגישה מאושרת.

  • עוד באותו נושא:
  • ילדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully