וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השאלון שיקבע אם תמותו ב-5 השנים הקרובות

4.6.2015 / 15:09

למה קצב ההליכה שלכם לא פחות חשוב מאם אתם מעשנים או לא, ואיך ההיסטוריה הרפואית מעידה על העתיד. שאלון בריטי חדש עם 80 אחוזים דיוק יגיד לכם אך יראו השנים הקרובות שלכם

שעון חול. ShutterStock
האם הזמן שלכם שאול?/ShutterStock

אם היו אומרים לכם שיש דרך לנבא אם תמותו בקרוב, הייתם רוצים לדעת? רופאים מאגליה טוענים כי מצאו דרך לחזות את הסיכון של אדם למות בתוך חמש שנים - באמצעות שאלון פשוט.

השאלון מורכב משאלות צפויות שעוסקות בהרגלי עישון והיסטוריה אישית ומשפחתית של מחלות, אבל הוא כולל גם שאלות על קצב ההליכה, גישה לבריאות ואפילו כמה מכוניות בבעלותכם. החוקרים שיצרו את השאלון שקרוי "Ubble" אמרו שהם יכולים לתת לאנשים בגילאי 40 עד 70 את הסיכון האמיתי שלהם לתמותה מוקדמת, כמו גם מה הגיל "החלופי" שלהם על פי השאלון.

רוצים לבדוק בעצמכם? 11 שאלות (באנגלית) ויש לכם תשובה

החוקרים ביססו את הציונים של השאלון על פי ניתוח של מידע רפואי של יותר מחצי מיליון מבוגרים באנגליה, והוא פורסם בכתב העת הרפואי Lancet. השאלון עצמו נבדק על יותר מ-35 אלף חולים והדיוק שלו עמד על כ-80 אחוזים.

אילוסטרציה. ShutterStock
לקצב ההליכה שלכם יש משמעות/ShutterStock

למרות האחוזים המרשימים, החוקרים לא טוענים כי הם יכולים לקבוע בוודאות סיכון למוות מוקדם. עם זאת, לדבריהם השאלון יכול לגרום לאנשים לגשת לבדיקות רפואיות ולהיות יותר מודעים למצבם הבריאותי ולטפל בעצמם. "העובדה שהציון ניתן באינטרנט בשאלון קצר, ללא כל צורך בבדיקות מעבדה או בדיקה גופנית, היא התפתחות מרגשת", הסבירה ד"ר אנדריאה גאנה, אחת מעורכות המחקר. "אנו מקווים שהציון עשוי בסופו של דבר לאפשר לרופאים לזהות במהירות ובקלות חולים שנמצאים בסיכון גבוה".

לדברי החוקרים נתונים כמו קצב הליכה, מחלות ופציעות שאירעו לנבדקים בשנתיים האחרונות, היו בדרך כלל מנבאים חזקים יותר מנתונים כמו דופק ולחץ דם. אף שהשאלון נועד לעזור לאנשים להעלות את המודעות למצב הבריאות שלהם, החוקרים מודעים לכך שהוא עלול ליצור סייברכונדריה – שהיא תופעה בה אנשים אוספים מידע רפואי מהרשת ומזינים את ההיפוכונדרייה שלהם.

  • עוד באותו נושא:
  • מוות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully