וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמיינו לכם: גבר שר שיר של הביטלס באמצע ניתוח מוח

4.6.2015 / 11:10

גבר ברזילאי שעבר ניתוח להסרת גידול בראשו היה בהכרה במהלכו וניגן לרופאיו ששה שירים. בזכות המוזיקה יכלו הרופאים לדעת אם הם פוגעים באזורים חשובים במוח

יו טיוב

ניתוח מוח הוא אחד מהניתוחים העדינים והמסוכנים שקיימים, אבל יש כאלה שלוקחים אותו יותר בקלות. אנתוני קולקמפ דיאס בן ה-33 מברזיל עבר ניתוח להסרת גדילו בראשו כשהוא בהכרה מלאה ומנגן לצוות הרופאים את השיר YESTERDAY של הביטלס. השירה שלו בעצם עזרה לרופאים להימנע מפגיעה באזורים של המוח שלו ששולטים על חושים, תנועה ודיבור, כך דיווח הדיילי מייל.

אבל פה לא נגמר רפרטואר השירה של קולקמפ דיאס ששר וניגן לרופאיו גם שיר שכתב לבנו התינוק, ושירי עם ברזילאים, כשהרופאים לדבריו אף ביקשו הדרן. "יד ימין שלי הייתה קצת חלשה יותר כי זה היה בצד שהם פועלים אז עצרתי ונחתי", סיפר לאתר חדשות ברזילאי. את הגידול בעטיו הוא עבר ניתוח גילה 15 ימים בלבד לאחר שבנו התינוק נולד.

גבר מנגן בגיטרה באמצע ניתוח. אתר דיילי מייל, צילום מסך
לא שומעים רק מוזיקה קלאסית בחדר ניתוח/צילום מסך, אתר דיילי מייל

הרופאים שערכו את הניתוח הסבירו כי הנגינה מאפשרת להם מיפוי וניטור של המוח שהם קריטיים למניעת פגיעה באיזור הדיבור והמוטוריקה במוח. לטענתם מדובר באתגר גדול מאוד עבור הרופאים ובמיוחד למרדים בחדר, שצריך לשמור על החולה ער אבל ללא כאבים.

לפני כחצי שנה התרחש ניתוח דומה בבית החולים איכילוב בתל אביב בו נותחה נעמי אלישוב במוחה בזמן שהיא מנגנת בכינורה יצירה של מוצרט. הניתוח נועד להפסיק רעד בלתי נשלט שפגע בנגינתה ובאיכות חייה של אלישוב, על ידי השתלת אלקטרודה במוחה, וכבר במהלכו כשחזרה לנגן בכינור ללא הפרעה, ידעו הרופאים שהאלקטרודה חוברה בהצלחה והרעד הופסק.

  • עוד באותו נושא:
  • מוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully