וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדשות או משקפיים? הטרנד הבריאותי שכובש את עולם החתונות

8.6.2015 / 7:30

גידי גוב אומנם שר על נערה שאהב במשקפיים, אבל היום דווקא יותר ויותר נשים בוחרות להוריד אותן ולהתחתן עם עדשות. איך בוחרים את העדשות הנכונות, ולמה חשוב להרכיב אותן כבר לפני החתונה?

כלה עם משקפי ראיה. ShutterStock
משקפיים או עדשות?/ShutterStock

זה קורה רק פעם אחת בחיים. בתקווה. הסכמתם על מקום ליום האירוע, מצאת שמלה שמתאימה למידותייך, ועכשיו נותרה השאלה הגדולה: להתחתן במשקפיים או בעדשות מגע? זמיר פנקס, אופטומטריסט ברשת אופטיקנה, מסביר מהם כללי הזהב להתאמת עדשות מגע לקראת יום החתונה.
חתונה במשקפיים או עדשות?

לדברי זמיר פנקס, המגמה הרווחת בשנים האחרונות היא שנשים מגיעות להתאים עדשות מגע לקראת יום החתונה שלהן. "גם גברים מגיעים להתאמת עדשות מגע לקראת החתונה, אבל בעיקר לאחר שבנות הזוג המיועדות עברו זאת בעצמן. יש כאלה שבוחרות דווקא לקראת האירוע לרכוש משקפיים חדשים ומיוחדים, אך מבחינת עלות, הרכבת עדשות תהיה זולה יותר מאשר לקנות זוג משקפיים חדש". ומה באשר לנוחיות?

רצוי שהתהליך יהיה הדרגתי

אם את מתכננת לעבור לעדשות מגע לקראת האירוע המשמח בחייך, רצוי שתעשי זאת מספיק זמן מראש – כחודש או כחודשיים טרם החתונה, בהם תעברי להשתמש בעדשות מגע על בסיס יומיומי.

"ברגע שמרכיבים עדשות מגע לוקח לעין ולמוח זמן להסתגל לעובדה שיש עדשה בתוך העין", מסביר זמיר פנקס, "כשנכנס לעין גוף זר כמו ריס או לכלוך, התגובה הטבעית של העין היא לנסות להוציא אותו החוצה, לכן העין מגיבה באודם, בתחושת צריבה ובדמעות. זו תהיה לרוב התגובה הראשונית של העין כאשר מתחילים להרכיב עדשות מגע. תקופת ההסתגלות של העין עשויה לארוך מספר שבועות, בהם עשויים להופיע יובש או דמעת, ותחושת אי נוחות כללית. בנוסף, הרכבת עדשות המגע דורשת תרגול, ולעיתים תידרש הגעה רב פעמית לאופטומטריסט".

בהתאמת עדשות מגע, פרט למרשם, בודקים את קמירות הקרנית, ואת תקינות העין מבחינה בריאותית. לאחר ההתאמה, ניתנת הדרכה על ידי אופטומטריסט מוסמך.
"מומלץ להרכיב את העדשות בצורה הדרגתית ולהתחיל ממספר שעות מצומצם בכל יום, ולהעלות בהדרגה את שעות ההרכבה. וזאת על מנת ליצור מצב ידידותי לעין. בסוף התהליך נרצה לראות שלאחר 12 שעות הרכבת עדשות, הכול עובר בשלום וניתן לדעת בוודאות שההתאמה הצליחה, והכלה תוכל להרכיב לכל אורך החתונה את העדשות". ההדרגתיות לדבריו של פנקס, היא רצויה על מנת להימנע מכך שבמהלך החתונה העין תיראה אדומה ותצרוב. כל אדם מגיב בצורה אחרת - יש שזמן ההסתגלות שלהם ארוך, ויש כאלה שההסתגלות שלהם קצרה. " בעדשות יש גם חומרים משמרים וחלק מהאנשים יכולים להיות רגישים לחומרים מסוימים. קשה לצפות מראש כיצד הגוף יגיב. לעיתים במהלך תהליך ההתאמה נעבור לעדשות אחרות, זה עניין של ניסוי וטעייה", מסביר פנקס.

יום החתונה הגיע: כדאי להצטייד ברזרבות

גם אם בחרתם ללכת עם עדשות ביום הגדול, מומלץ להביא מספר זוגות עדשות ליתר ביטחון, במידה והעדשה תצא מהעין או בשל אובייקט שנכנס לעין. ככלל, לאירוע כחתונה מומלץ להשתמש בעדשות מגע יומיות. בנוסף, רצוי להביא משקפיים במידה שדבר מה ישתבש ויהיה צורך בהם, כך לפחות בחלק מהצילומים הכלה תהיה עם עדשות מגע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
עדשות מגע. ShutterStock
תהליך ההתאמה עשוי לארוך זמן הסתגלות/ShutterStock

יש כלות שיהיו מנועות מלהרכיב עדשות מגע מסיבות בריאותיות כגון דלקות כרוניות או יובש קיצוני. לעיתים, יש איסור רפואי להתאים עדשות מגע, בעיקר כאשר אדם עבר ניתוח לייזר להסרת משקפיים וכתוצאה ממנו נוצרת בעיה בהרכבת עדשות. "התאמת עדשות מגע דורשת כוח רצון וסבלנות, כי תהליך ההתאמה עשוי לארוך זמן הסתגלות", אומר זמיר פנקס, "אך לאחר התאמה והדרכה נכונה זה מצליח".

אם את שוקלת לרכוש עדשות מגע ברשת, כדאי שתחשבי פעמיים. "מומלץ לא לנסות להתאים ולהרכיב בעצמך את העדשות, חשוב לקבל הדרכה מקצועית של אופטומטריסט מוסמך. אחרי הכול, הקרנית היא איבר עדין, שעלול להיפגע, יכולים לחדור חיידקים לעיניים, מה שעשוי לגרום לבצקות ודלקות".

מערכת וואלה! בשיתוף אופטיקנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully