וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם צמח סיני עתיק יכול להילחם במגפת ההשמנה?

28.5.2015 / 7:33

לפי חוקרים מהרווארד, התשובה היא ככל הנראה כן. צמח ה- thunder god vina שמשמש כבר אלפי שנים כצמח מרפא ברפואה הסינית, הצליח להוריד בניסוי את התיאבון בחצי. אבל צריך להיזהר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
thunder god vina/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעשורים האחרונים מדענים מחפשים אחרי התרופה האולטימטיבית להורדה במשקל, כזו שתוכל להילחם במגפת ההשמנה. בתעשיית הדיאטות וכדורי ההרזיה שמגלגלת מיליארדים של דולרים ניסו כבר צמחים כמו הודיה, שן ארי וסוגי תה שונים. אף שחלקם נמצאו מועילים במקרים מסוימים, עדיין לא נמצא פתרון אמיתי לירידה במשקל. מחקר חדש של אוניברסיטת הרווארד מצא כי הפתרון עשוי לבוא דווקא מהרפואה הסינית המסורתית.

במחקר שפורסם בכתב העת המדעי Cell, חוקרים מצאו כי תמצית העשויה מהצמח thunder god vina מפחיתה את צריכת המזון והובילה לירידה דרמטית של 45 אחוזים במשקל גוף בעכברים שמנים. מחבר המחקר אומוט אוזקן, אנדוקרינולוג בבית הספר לרפואה של בית החולים לילדים ואוניברסיטת הרווארד בבוסטון, הסביר כי הצמח משפיע על ידי שיפור פעילות הורמון שנקרא לפטין שמאותת לגוף כאשר יש לו מספיק דלק ואנרגיה. לדבריו, בני אדם ללא ההורמון זה יכולים לאכול ברעבתנות ולסבול מהשמנת יתר.

"במהלך שני העשורים האחרונים, קיים מאמץ עצום לטיפול בהשמנת יתר על ידי פירוק התנגדות ללפטין, אך מאמצים אלה נכשלו. המסר ממחקר זה הוא שיש עדיין תקווה", הסביר אוזקן בהצהרה שפורסמה לעיתונות.

שתי נשים בעלות במנה גוף שונה. ShutterStock
אפשר להלחם בזה/ShutterStock

במסגרת המחקר, מצאו החוקרים כי אחרי שבוע אחד בלבד של טיפול בתמצית הצמח - שנקראת Celastrol - העכברים הפחיתו את צריכת המזון שלהם ב-80 אחוזים, בהשוואה לעכברים שלא קבלו את התמצית. לאחר שלושה שבועות, העכברים שקיבלו את התמצית איבדו כמעט מחצית ממשקל גופם הראשוני. התוצאות היו אפילו יותר יעילות מרק הורדה במשקל, והמדענים דיווחו כי הם ראו השפעות בריאותיות חיוביות אחרות כמו רמות הכולסטרול שירדו ושיפור פעילות הכבד.

עוד באותו נושא

שירת העשבים: טיפול בצמחי מרפא

לכתבה המלאה

מטפל גם בהורדת חום, בעיות עור ודלקות

"ספר הצמחים של הרפואה הסינית, המטאריה מדיקה, נוהג לסווג צמחים ומינרלים על פי קטגוריות וקבוצות בעלות תפקוד דומה. הצמח thunder god vina או בשמו הסיני lei gong teng שייך לקטגוריית צמחים מגרשי/הודפי רוח ומתמירי לחות", מסביר ערן חיון, מומחה ברפואה סינית מסורתית לגניקולוגיה פריון והיריון. לדבריו, הקטגוריה הזו מטפלת במספר רחב של סימפטומים, החל מחום גבוה, דלקות פרקים, ביטויים עוריים ועוד.

"מעצם היותו צמח שיודע לטפל בלחות אשר משולה בחלק מהמקרים לעודף משקל, כולסטרול, מחלות עורקים, יש ביכולתו של הצמח "לנקות" את הגוף. אבל חשוב לזכור שיש לצמח תכונות רעילות, לכן בשימוש בודד או בערבוב עם צמחים נוספים, המינון יהיה נמוך ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully