וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך חודש: שני מקרי הידבקות בשעלת במחלקת היולדות בסורוקה

21.5.2015 / 20:56

מבדיקה שקיים בית החולים בקרב צוות העובדים לאחר הידבקותה של אחות בשעלת, עלה כי עובדת נוספת נדבקה במחלה. לא אובחנו תינוקות חולים. בסורוקה הדגישו כי סיכויי ההדבקה נמוכים מאוד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקרה הידבקות נוסף בשעלת. בית החולים סורוקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יממה לאחר הפרסום על הידבקותה בשעלת של אחות במחלקת יולדות ד' בבית החולים סורוקה שבבאר שבע, דיווח היום (חמישי) המוסד הרפואי על הידבקותה של אחות נוספת במחלה. זאת, לאחר שבית החולים קיים בדיקה בקרב צוות העובדים.

נוסף לכך, יילודים שנולדו במחלקה זומנו בשעות האחרונות לקבלת טיפול מונע. מתוך התינוקות שהגיעו, לא אובחנו תינוקות חולים. בסורוקה הדגישו כי סיכויי ההדבקה נמוכים מאוד וצעדים אלו ננקטו כמשנה זהירות. עוד הדגיש המוסד הרפואי כי ממידע שהתקבל ממשרד הבריאות מתברר כי יש עלייה משמעותית בשכיחות מקרי שעלת בתקופה האחרונה, וקרוב לוודאי שזה מקור ההדבקה של האחות.

האחות הראשונה שעליה דווח כי נדבקה בשעלת טופלה והבריאה. בשל כך הוחלט לתת טיפול מונע ל-150 תינוקות ששהו במחלקה בין התאריכים 22-10 באפריל. "לנוכח העובדה שמערכת החיסון של תינוקות צעירים אינה בשלה עדיין, הוחלט לנקוט משנה זהירות ולטפל בכל היילודים על פי הפרוטוקול המחמיר ביותר", הדגישה ד"ר רימה מלמד, מנהלת השירות של ייעוץ במחלות זיהומיות בתינוקות ובפגים בחטיבה לרפואת ילדים. "עד עתה לא ידוע לנו על תינוקות שחלו במחלה".

לקריאה נוספת:
כלבה חולה בכלבת טופלה בהרצליה ובתל אביב ונשכה אישה
המחקר הישראלי שמנסה להציל לנו את האנטיביוטיקה
"רוצה עוד זמן עם הילדים": אפרת נאבקת עבור הטיפול שיאריך חייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully