וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשבוע אחד: 5 הרוגים, 18 השתלות איברים

20.5.2015 / 15:30

ליאור שולמן בן ה-19 מאשקלון נהרג בתאונת דרכים, ואימו החליטה לתרום את איבריו כדי לשמח אחרים. משפחתה של גל בוסקילה החליטה לעשות מעשה חסד כדי שאולי מהעצב של המשפחה מישהו אחר יהיה מאושר

ליאור שולמן. באדיבות המשפחה
ליאור שולמן ז"ל. "אחד הרופאים הבטיח לי שלזכר בני, הוא ינסה להציל כמה שיותר איברים לתרומה"/באדיבות המשפחה

בסוף השבוע האחרון נתנו חמש משפחות את הסכמתן לתרום את איברי יקיריהן שנהרגו, ואיבריהם הושתלו ב-13 חולים. אחד מן ההרוגים הוא ליאור שולמן בן ה-19 מאשקלון שנהרג בלילה שבין שישי לשבת בתאונת דרכים ברכב שבו היו ארבעה נוסעים. הרופאים בבית החולים סורוקה נאבקו על חייו של ליאור, אך הוא הגיע במצב אנוש.

"קרוב לשעה שתיים התקשרו חברים של ליאור ואמרו לי שליאור היה מעורב בתאונת דרכים", נזכרת אמו, סבטה. "התקשרתי לסורוקה והתחננתי שיגידו לי אם הוא חי ומה מצבו, אך ביקשו ממני להגיע. חבריו לקחו אותנו לבית החולים וזיהו אותו. הזמינו אותנו למנהל המחלקה והוא סיפר לנו את המצב".

האם העלתה לפייסבוק תמונה של ליאור וביקשה שיתפללו עבורו. "אחרי בדיקה נוספת, אמרו לנו שזה סופי, הבן שלי מת מוות מוחי. מבחינתם הוא מת, אפילו שהלב פועם. ואז שאלו אותנו אם נסכים לתרום את איבריו. לרגע לא התלבטתי. ידעתי שאין דרך חזרה ואת האיברים שלו אפשר לתת. אמרתי שבטח שאני רוצה לתרום. בשלב מסוים הרופאים אמרו לי שיתכן שלא ניתן יהיה לתרום את איבריו ואני התעקשתי. אחד הרופאים הבטיח לי שלזכר בני, הוא ינסה להציל כמה שיותר איברים לתרומה. אני ממש התפללתי לכך".

"בסוף הצליחו לקחת כל מה שאפשר לתרום – ואני שמחתי. אם אני לא יכולה להציל את הבן שלי, לפחות שיציל עוד משפחות והן ישמחו. הבן שלי אמנם מת, אבל כל האיברים שלו עדיין פועלים. הרגשתי שהוא נותן לי מסר, 'אני מת, אני לא אחזור אליך, אבל תשמחי אחרים'. למה לתת לזה למות, אם אפשר להציל?"

גל בוסקילה. באדיבות המשפחה
גל בוסקילה ז"ר. "מהעצב של המשפחה יכולנו לגרום למישהו אחר להיות מאושר"/באדיבות המשפחה

המרכז הלאומי להשתלות המנהל את כל מערך תרומות האיברים בישראל של תרומות מנפטרים ותרומות מתורמים חיים פעל ללא הפסקה בשבוע האחרון והפעיל את כל צוותי מערך השתלות בבתי החולים ברחבי הארץ.

גם משפחתה של גל בוסקילה, צעירה בת 20 שנהרגה על אופנוע בדרך לאילת החליטה לתרום את איבריה, כאשר ההחלטה לדבריהם "היתה החלטה משפחתית משותפת. הרצון לתרום היה על מנת לעשות חסד. הידיעה, שאבריה של הבת יהיו אצל אחרים יכולה לחזק. זה עושה טוב לקבל החלטה שכזו. מהעצב של המשפחה יכולנו לגרום למישהו אחר להיות מאושר".

מלבד ליאור וגל, התורמים הם גבר בן 47, גבר בן 54, ותורם נוסף בן 70. איבריהם של החמישה הושתלו כאמור בסוף השבוע. בבית החולים שיבא הושתל לב בחולה בן 29 ולב נוסף בבן 53. שתי ריאות הושתלו בצעירה בת 22 ובבן 40 בבילינסון, שם הושתלו גם כבד וכליה בבן 66. גבר בן 51, בן 70 ובן 63 קיבלו כל אחד כליה בהדסה ובאיכילוב. בת 33 ובת 38 זכו לכליה ולבלב גם כן באיכילוב, וכליות נוספות הושתלו בבן 37, בן 33 ובן 54.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully